Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι προκλήσεις για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση

Ο ρόλος του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή παλαιότερα και σήμερα. Γιατί παραμένει ο διαχρονικός παράγοντας προώθησης του ασφαλιστικού προϊόντος. Γράφει ο Γιάννης Βοτσαρίδης.

Οι προκλήσεις για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση
  • Του Γιάννη Βοτσαρίδη (*)

Είναι, πλέον, γεγονός ότι ο ρόλος του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή στις μέρες μας έχει επαναξιολογηθεί και αναβαθμιστεί αντίστοιχα με τις επιδόσεις του κλάδου.

Σήμερα, ο διαμεσολαβητής αποτελεί νευραλγικό παράγοντα του κύκλου των ασφαλιστικών εργασιών, διότι, πέρα από την παραγωγή συμβολαίων, λειτουργεί ως σύμβουλος και καθοδηγητής για τον πελάτη, συμπαραστάτης του και ενδιάμεσος φορέας σε περίπτωση ζημίας, αναλυτής ασφαλιστικών κινδύνων κ.ά.

Δεν είναι τυχαίο ότι -με εξαίρεση την Ιρλανδία- στις περισσότερες δυτικοευρωπαϊκές χώρες οι direct πωλήσεις βρίσκονται σε χαμηλά ποσοστά με κύριο παράδειγμα τη Γερμανία που εμπιστεύεται τους μεσίτες και τους πράκτορες σε ποσοστό πολύ ανώτερο του 50%.

Πριν από 35 χρόνια, σε μια ομιλία μου σε Συνέδριο της Intersuisse, στο Porto Hydra, είχα αναφερθεί εκτενώς στον ρόλο του ασφαλιστικού πράκτορα, ως διαμεσολαβούντος στη σύναψη της ασφαλιστικής σύμβασης, και είχα επισημάνει την ανάγκη εκπαίδευσής του, εμπεριστατωμένης γνώσης τού αντικειμένου τής δουλειάς του, του προϊόντος που πουλούσε, των γενικών όρων του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, των κλάδων κ.λπ.

Από τότε κύλησε πολύ νερό στ’ αυλάκι και οι σημερινοί ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, σε σύγκριση με τους τότε, έχουν ανεβάσει το επίπεδο των υπηρεσιών τους και, κυρίως, της ενημέρωσης και των γνώσεών τους για το ασφαλιστικό γίγνεσθαι. Έχουν δημιουργήσει εταιρείες και έχουν διευρύνει τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες.

Ωστόσο, ο ρόλος τους έχει γίνει πιο σύνθετος και πολύπλοκος και ανάλογες είναι και οι απαιτήσεις συνεχούς επιμόρφωσής τους - που συνήθως αναλαμβάνουν οι συνεργαζόμενες ασφαλιστικές εταιρίες. Οι οποίες, επίσης, οφείλουν να διευκολύνουν τη δουλειά των διαμεσολαβητών, παρέχοντάς τους όλες τις τεχνικές προσβάσεις, υπηρεσίες διεκπεραίωσης online, αλλά και κίνητρα, επιβραβεύσεις κ.ά.

Σήμερα οι μεγαλύτερες προκλήσεις για το επάγγελμα του διαμεσολαβητή είναι οι direct και οι online πωλήσεις. Σε αυτές τις προκλήσεις οι επαγγελματίες του κλάδου είναι σε θέση να αντιπαραβάλουν το ισχυρό τους όπλο: Το ανθρώπινο πρόσωπο του ασφαλιστή, αντίθετα με τον υπολογιστή, τον τηλεφωνητή ή το τραπεζικό γκισέ. Και, εν τέλει, να αποδεχθούν την online σύναψη συμβολαίου –αρκεί αυτή να πραγματοποιείται μέσω πιστοποιημένου ασφαλιστικού διαμεσολαβητή.

Διότι, στη χώρα μας και στον κλάδο μας ο βασικός και διαχρονικός παράγοντας προώθησης του ασφαλιστικού προϊόντος, ήταν, και παραμένει η διαμεσολάβηση.

* Ο κ. Γιάννης Βοτσαρίδης είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Interlife ΑΕΓΑ


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v