Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ποιος είναι ο νέος ρόλος της φίρμας στην παγκόσμια αγορά

Οι δραματικές αλλαγές στο χώρο των μαρκών και της επωνυμίας και πώς πρέπει να προσαρμοστεί η στρατηγική των ελληνικών επιχειρήσεων. Η ανάγκη να χρησιμοποιούνται έξυπνα και βιώσιμα οι πόροι. Το μοντέλο της κυκλικής οικονομίας.

Ποιος είναι ο νέος ρόλος της φίρμας στην παγκόσμια αγορά

Ιδιαίτερα διδακτική και αποκαλυπτική υπήρξε η 29η Γενική Συνέλευση του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα, και στη διάρκεια της οποίας διακεκριμένοι ομιλητές επεσήμαναν τι αλλάζει στον κόσμο μας, πως πραγματοποιούνται αυτές οι αλλαγές και ποιες τελικά θα είναι οι επιπτώσεις τους στην πορεία της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας.

«Σαφώς, τα τελευταία χρόνια έχουμε δει δραματικές αλλαγές στο χώρο των μαρκών και της επωνυμίας», τόνισε ο Νίκος Καραγεωργίου, πρόεδρος του ΕΣΒΕΠ εγκαινιάζοντας τις εργασίες της Γενικής Συνέλευσης. «Οι τεράστιες αλλαγές στην ψηφιακή τεχνολογία, στις τηλεπικοινωνίες και κινητά τηλέφωνα, στα social media και στα big data έχουν επηρεάσει θεμελιωδώς τα προϊόντα και τις υπηρεσίες. Η τεχνολογία έχει κινηθεί συχνά ταχύτερα από ό, τι οι εταιρείες μπορούν να προσαρμοστούν και ο αριθμός των επιλογών για τον καταναλωτή έχει εκτιναχθεί στα ύψη. Πολλές βιομηχανίες έχουν αλλάξει και νέες μάρκες δημιουργούνται όλο και ταχύτερα. Ο τρόπος με τον οποίο οι μάρκες επηρεάζουν τη ζωή μας μπορεί να μην έχει αλλάξει, αλλά το εύρος και η επιρροή τους έχει αυξηθεί σημαντικά», τόνισε ο Πρόεδρος του ΕΣΒΕΠ.

Για να επισημάνει στη συνέχεια τους έξι λόγους για τους οποίους οι μάρκες έχουν πραγματικά μεγάλη σημασία και που είναι:

1. Η μάρκα και η φήμη προστατεύουν τον καταναλωτή.

2. Οι ισχυρές μάρκες οδηγούν σε καλή απόδοση των μετοχών.

3. Οι μάρκες προσφέρουν περισσότερες επιλογές και εξασφαλίζουν μια ανταγωνιστική οικονομία.

4. Οι μάρκες βοηθούν την οικονομία να προσαρμοστεί πιο γρήγορα και να αναπτυχθεί ταχύτερα.

5. Οι μάρκες επιταχύνουν την ανάπτυξη σε γεωγραφικά και πολιτιστικά σύνορα.

6. Οι μάρκες εξασφαλίζουν ότι οι επιχειρήσεις είναι υπεύθυνες για τις ενέργειές τους.

Υπό αυτές τις συνθήκες, είπε ο κ. Νίκος Καραγεωργίου, τα τελευταία χρόνια οι μάρκες έχουν όλο και περισσότερο βάρος στην πραγματική οικονομία και επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό πλέον την αποτελεσματικότητα και τη δημιουργικότητά της.

Τις σημαντικές αλλαγές στο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον επεσήμανε από την πλευρά του και ο Γιώργος Μαρκοπουλιώτης, Επικεφαλής της Αντιπροσωπίας της Ε.Ε. στην Ελλάδα. «Είναι σαφές», είπε ο ομιλητής, «ότι στην ψηφιακή εποχή μας πρέπει να αξιοποιούμε τους πόρους μας με πιο έξυπνο και πιο βιώσιμο τρόπο. Το μοντέλο της οικονομικής ανάπτυξης στο οποίο βασιστήκαμε κατά το παρελθόν δεν είναι πλέον κατάλληλο για τις σημερινές ανάγκες των σύγχρονων κοινωνιών σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο. Για το λόγο αυτό πρέπει να εισέλθουμε σε ένα μοντέλο κυκλικής οικονομίας, στο οποίο η αξία των προϊόντων και υλών διατηρείται για όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο. Δηλαδή, όταν ένα προϊόν έχει φθάσει στο τέλος ενός κύκλου ζωής του, τα απόβλητα ελαχιστοποιούνται και οι πόροι διατηρούνται εντός της οικονομίας, μιας και το προϊόν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά και ξανά ώστε να δημιουργηθεί περαιτέρω αξία. Το μοντέλο αυτό μπορεί να δημιουργήσει ασφαλείς θέσεις απασχόλησης στην Ευρώπη, να προωθήσει καινοτομίες που προσδίδουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να παρέχει ένα επίπεδο προστασίας για τον άνθρωπο και το περιβάλλον για τα οποία η Ευρώπη είναι υπερήφανη. Μπορεί επίσης να παρέχει στους καταναλωτές καινοτόμα και μεγαλύτερης διάρκειας προϊόντα, τα οποία παρέχουν εξοικονόμηση χρημάτων και βελτίωση της ποιότητας ζωής».

Παίρνοντας τη σκυτάλη ο Peter Economides, Brand Strategy Consultant, Owner and founder of Felix BNI, πολύ παραστατικά αναφέρθηκε στις βαθιές αλλαγές που σημαδεύουν την εποχή μας και έδωσε μεγάλη έμφαση στις μεταβολές της συμπεριφοράς 2 δις νέων καταναλωτών, ηλικίας 21-37 ετών, οι οποίοι κυριολεκτικά μεταβάλλουν το κοινωνικό περιβάλλον σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και τους μελλοντικούς όρους ανάπτυξης της οικονομίας.

«Σε σχεση με το παρελθόν, είπε ο ομιλητής, αυτά τα 2 δις νέων καταναλωτών, στη ζωή τους αναζητούν ευτυχία, πάθος, διαφορετικότητα, ανακαλύψεις και μοιρασιά νέων τρόπων ζωής. Με άλλα λόγια, αυτοί οι νέοι διαμορφωτές συλλογικής γνώμης αλλά και νέων συμπεριφορών δεν θέλουν περισσότερα λεφτά στη ζωή τους αλλά επιθυμούν μια άνετη πλούσια ζωή, όπου η έννοια του πλούτου δεν είναι ίδια με την αντίστοιχη πριν 60 ή 70 χρόνια… Στο πλαίσιο αυτό η μάρκα δεν είναι πλέον η επωνυμία ενός προϊόντος αλλά είναι μια νέα κουλτούρα. Μια νέα κουλτούρα, η οποία διαμορφώνει διαρκώς μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συμπεριφορές στο πλαίσιο των οποίων η διαρκής αλλαγή παίρνει μόνιμο χαρακτήρα… Υπό αυτήν την έννοια, η αλλαγή εξελίσσεται σε τρόπο ζωής,που σπρώχνει σε αλλαγές. Έτσι, θα πρέπει στη σταδιοδρομία μας και στην επιχειρηματική μας δραστηριότητα,να γνωρίζουμε ότι αν εμείς δεν κάνουμε κάτι, θα το κάνει κάποιος άλλος».

Με αντικείμενο τις μεταμορφώσεις στο σύγχρονο επιχειρείν μίλησε και ο Ιάκωβος Καργαρώτος, Αντιπρόεδρος της ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ ΑΒΕΣ, ο οποίος χαρακτηριστικά υπογράμμισε τόσο τις βαθιές αλλαγές σε αυτή την ίδια την επιχειρηματική κουλτούρα, όσο και τις επιπτώσεις τους στο χώρο της εργασίας. Ο κύριος Καργαρώτος αναφέρθηκε με έμφαση ότι στη σημερινή μεταβαλλόμενη εποχή, οι χώρες που δεν θα μπορούν και δεν θα θέλουν να παρακολουθήσουν τις μεταβολές θα εξελιχθούν σε «χώρες σκλάβους». Τόνισε επίσης ο ομιλητής, ότι η γνώση παράγεται γρήγορα αλλά και χάνεται με την ίδια ταχύτητα, με αποτέλεσμα να έχουμε ανανέωσή της κάθε τρία χρόνια. «Το γεγονός αυτό», είπε ο κύριος Καργαρώτος, «θα με οδηγήσει ενδεχομένως στο να αλλάξω επαγγελματικό προσανατολισμό τουλάχιστον 4 φορές στα χρόνια που έρχονται». Ίσως για αυτό στις μέρες μας παρατηρούνται αντιδράσεις από το γεγονός ότι δεν γνωρίζουμε τα μέλλοντα να συμβούν, τα φοβόμαστε και ο φόβος δεν είναι καλός σύμβουλος. Αναφερόμενος στην ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ ΑΒΕΣ, ο ομιλητής έδωσε εμφαση στους τεράστιους μετασχηματισμούς στο παραγωγικό της μοντέλο και ιδιαίτερα στο νέο επαναστατικό της προϊόν IQOS. Κλείνοντας, ο κύριος Καργαρώτος είπε ότι ζούμε στην εποχή των δεδομένων, πράγμα που κατ’ επανάληψη έχει επισημάνει και ο ΕΣΒΕΠ.

Η εκδήλωση συνεχίστηκε με την παρουσίαση του Αλέξανδρου Φλώρου, Διευθυντής Υπηρεσιών Λιανεμπορίου, Ελλάδα - Κύπρος - Ισραήλ, The Nielsen Company, ο οποίος αναφέρθηκε στη δυναμική του λιανεμπορίου τροφίμων και στη διαχρονική πορεία τους από το 2009 έως το 2018. Κατά τον κύριο Φλώρο, τον τελευταίο καιρό οι εξελίξεις έχουν θετικό χαρακτήρα, πλην όμως σε όγκο οι πωλήσεις απέχουν αισθητά από τις αντίστοιχες του 2009. Παρόλα αυτά, τόνισε ο ομιλητής, για το 2019 η πορεία των πωλήσεων συνεχίζει να έχει θετικό πρόσημο, πλην όμως θα πρέπει να δοθεί προσοχή στα διαρθρωτικά προβλήματα της εσωτερικής ζήτησης και στην εξέλιξη της διεθνούς συγκυρίας.

Η όλη εκδήλωση έκλεισε με την παρουσίαση του απολογισμού πεπραγμένων Διοικητικού Συμβουλίου για το 2018 από τον Πρόεδρο του ΕΣΒΕΠ κύριο Νίκο Καραγεωργίου και τον Οικονομικό Απολογισμό για το έτος 2018 που έγινε από τον Αναπληρωτή Ταμία του ΕΣΒΕΠ Γιώργο Καλύβα.


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v