Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, ως άλλος Γουίλι Λόμαν, αναγκάζεται να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα: την οικονομική, την επαγγελματική, την κοινωνική, την οικογενειακή.
Oπως πάντα, η νέα πραγματικότητα φέρνει αναστάτωση. Μετέωρος ανάμεσα στο παρόν και τη μνήμη, την ψευδαίσθηση και την πραγματικότητα, με τη μάχη ανάμεσα στην επιβίωση και τις υπέρογκες υποχρεώσεις, καλείται να επαναπροσδιορίσει τον ρόλο του και να δημιουργήσει ένα νέο αφήγημα.
Το έργο του Αρθουρ Μίλερ «Ο Θάνατος του Εμποράκου», που αποτελεί ένα διαχρονικό σχόλιο για τη διάψευση του συστήματος και τη συνυπευθυνότητα όσων το συντηρούν, παραμένει προκλητικά επίκαιρο.
Γι’ άλλη μια φορά, η ασφαλιστική διαμεσολάβηση βρίσκεται στο σταυροδρόμι των αλλαγών.
Με βασικό προσανατολισμό τον σεβασμό στον πελάτη, τη διαρκή βελτίωση και εξειδίκευση των παρεχόμενων υπηρεσιών, την αυστηρή κάλυψη των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη νέα ευρωπαϊκή οδηγία ΙDD και την ταχύτητα προσαρμογής στα δεδομένα της αγοράς, οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές μπορούν να προσδοκούν στην ανάπτυξη του κλάδου τους.
Καθοριστικός παράγοντας επιτυχίας στα νέα δεδομένα είναι η ευελιξία, η ενσωμάτωση των τεχνολογικών εξελίξεων, η αναβάθμιση του καταναλωτή και η θέσπιση κοινά αποδεκτών κανόνων δεοντολογίας και επαγγελματικής πρακτικής.
Οι επαγγελματίες ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, θα πρέπει να συμβάλουν με την τεχνογνωσία τους στην καλύτερη δυνατή διαχείριση των αναδυόμενων κινδύνων για τους πελάτες τους, αξιοποιώντας οικονομικά μοντέλα που περιορίζουν τις πιθανές ζημίες, παραμένοντας ανταγωνιστικοί από πλευράς κόστους.
Μπροστά σε μια νέα εποχή αναδυόμενων κινδύνων, το ζήτημα που ανακύπτει δεν είναι απλά η ασφάλιση αλλά οι ιδιαιτερότητες των κινδύνων και οι τρόποι άμβλυνσής τους. Οι επαγγελματίες ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές είναι ίσως οι καταλληλότεροι για να εξασφαλίσουν μια ολοκληρωμένη προσέγγιση, με βασική συνιστώσα την αξιολόγηση κόστους-ωφέλειας.
Η ανάγκη της εποχής για ζήτηση και παροχή εξειδικευμένων ασφαλιστικών υπηρεσιών προς τους ενδιαφερόμενους πελάτες είναι βέβαιη. Οι συμβουλευτικές ασφαλιστικές υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας προς τον πελάτη, τόσο στην επιχείρηση όσο και στον ιδιώτη, είναι εργαλεία καθοδήγησής του, για την «κατανόηση» και «αντιμετώπιση» των κινδύνων (τυποποιημένων και αναδυόμενων).
Οι επαγγελματίες ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές θα πρέπει να εξετάσουν στο έπακρο τις ευκαιρίες στην εξελισσόμενη αγορά τους και καλούνται να απαντήσουν στα κάτωθι ερωτήματα:
- Έχουν σαφή ιδέα των μεταβαλλόμενων κινδύνων που αντιμετωπίζουν οι πελάτες τους;
- Έχουν την εμπειρία να μετατρέψουν στοιχεία και πληροφορίες από τους πελάτες τους σε εφαρμόσιμες λύσεις;
Είναι ξεκάθαρο ότι οι επιπτώσεις της κρίσης είναι ορατές στο κόστος χρήματος και στη γενικότερη ψυχολογία.
Όμως οι ανάγκες για επενδύσεις αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού παραμένουν και μεγαλώνουν.
Εάν οι υφιστάμενοι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν σ' αυτές τις απαιτήσεις, θα το κάνουν αυτοί που θα ακολουθήσουν. Καλούνται δε να αφουγκραστούν τις νέες συνθήκες και να απαντήσουν σε αυτές, λαμβάνοντας υπόψη τους ότι η ευελιξία, η αξιοπιστία και το ισχυρό “brand” θα αποκτούν όλο και σημαντικότερο ρόλο σε μια αγορά που αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς και αναζητά «σταθερές αξίες» να επενδύσει.
* Η κα Έφη Π. Κουτσοβασίλη είναι Εντεταλμένη Σύμβουλος της Eurobrokers A.E. - Μεσίτης Ασφαλίσεων και υποψήφια στις εκλογές του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών.
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.