Οι πέντε κυρίαρχες τάσεις στο μάρκετινγκ

Για τις τεχνικές προώθησης των προϊόντων, έχει ήδη ανατείλει μια νέα πολυσύνθετη εποχή. Τα νέα δεδομένα και η σημασία της ταχύτητας. Γράφει ο Αθ. Χ. Παπανδρόπουλος.

Οι πέντε κυρίαρχες τάσεις στο μάρκετινγκ

Οι διάφοροι γκουρού του μάρκετινγκ, από καιρό προειδοποιούσαν ότι οι καιροί αλλάζουν και άρα νοοτροπίες και συμπεριφορές, πρέπει και αυτές να κινηθούν προς αυτές τις νέες κατευθύνσεις. Υπάρχουν όμως marketers που είναι ανοικτοί στο να αντιμετωπίσουν την αβεβαιότητα των αλλαγών και άλλοι που έχουν καταληφθεί από τη ρουτίνα της ακινησίας.

Σε αυτή την περίοδο αλλαγών έτσι, σημαντικό εργαλείο για τους ανθρώπους του μάρκετινγκ είναι η δέκατη τέταρτη έκδοση της έκθεσης «The Marketer's Toolkit 2025» του WARC που παρουσίαζε τις πέντε πιο σημαντικές τάσεις που θα καθορίσουν τον στρατηγικό σχεδιασμό της πολύπλοκης εποχής μας, αλλά και των ανατροπών που έρχονται.

Η έκθεση στηρίχθηκε σε μια εκτεταμένη παγκόσμια έρευνα μεταξύ των επαγγελματιών, στην οποία συμμετείχαν 1.165 στελέχη marketing, με βάση την αποκλειστική μέθοδο GEISTE (Government, Economy, Industry, Society, Technology, Environment) της WARC για τον εντοπισμό των πρόσφατων τάσεων, συμπεριλαμβανομένων και των προσωπικών συνεντεύξεων που έδωσαν υψηλόβαθμα στελέχη του marketing.

«...Η έκθεση αυτή...», όπως τονίζουν οι υπεύθυνοι του WARC, «...αποτελεί μέρος του προγράμματος «The Evolution οf Marketing», το οποίο προσφέρει μια σειρά πρακτικών εκθέσεων που βοηθούν τους marketers να αντιμετωπίσουν τις μεγάλες αλλαγές του κλάδου και να προωθήσουν την αποτελεσματικότητα.

«Παρά τις αβεβαιότητες που γεννά η προοπτική ενός διεθνούς εμπορικού πολέμου, που ξαφνικά ήλθε στο προσκήνιο, η WARC προβλέπει ότι η παγκόσμια διαφημιστική δαπάνη θα αυξηθεί στα 7,75 τρισ. δολάρια το επόμενο έτος», ανέφερε ο Aditya Kishore, Insight Director της WARC και επικεφαλής της έκθεσης, τονίζοντας ότι «η εξεύρεση των κατάλληλων στρατηγικών για αυτήν τη νέα οικονομική φάση είναι ένα σημαντικό θέμα για την εργαλειοθήκη του marketer για το 2025, όπως και η διεύρυνση των αντιλήψεων για την οικοδόμηση ενός brand που να περιλαμβάνει ολόκληρη την εμπειρία του πελάτη. Οι marketers θα πρέπει να εντοπίσουν προσεκτικά τους τομείς ευκαιριών και να αναπτύξουν μελετημένες στρατηγικές για την αξιοποίησή τους...».

Στο πλαίσιο αυτό, οι πέντε κυρίαρχες τάσεις για το 2025, προτρέπουν:

1. Την εκμετάλλευση της οικονομικής επανεκκίνησης

Το 65% των marketers πιστεύουν ότι φέτος, η υποχώρηση του πληθωρισμού (σ.σ παρά τον εμπορικό πόλεμο που θέλει να ξεκινήσει ο Ντόναλντ Τράμπ), θα ευνοήσει μια σταθερότητα στην παγκόσμια οικονομία. Παρ’ όλο αυτά η πρόκληση για τους marketers είναι να στραφούν από την επικοινωνία για τις αυξήσεις των τιμών και τις εκπτώσεις, στην οικοδόμηση - ή και στη διατήρηση - της τιμολογιακής ισχύος, καθώς και να προβάλουν την αξία των brands τους, ώστε να δείξουν γιατί τα brands τους αξίζει να έχουν υψηλή τιμή.

Οι marketers συνιστάται να χρησιμοποιήσουν τα ίδια τα brands για να υπερασπιστούν τις στρατηγικές τιμολόγησης, να αποφεύγουν τις συχνές αλλαγές στη διαφήμιση, που μπορούν να προκαλέσουν σύγχυση στους καταναλωτές, υποτιμώντας το brand, καθώς και να γίνουν η φωνή των πελατών στις αίθουσες συνεδριάσεων, επηρεάζοντας τα 4Ps (τιμολόγηση, προϊόν, προώθηση και θέση).

2.- Nα μειωθεί τo κενό που δημιουργείται από τις αρνητικές εμπειρίες των πελατών

Η αυξανόμενη παγκόσμια δυσαρέσκεια για την ποιότητα εξυπηρέτησης εκ μέρους των πελατών αποτελεί ένα σημαντικό ζήτημα για τους marketers. Το χάσμα μεταξύ της υπόσχεσης που δίνει το brand και της πραγματικής εμπειρίας που έχει ο πελάτης διευρύνεται, καθώς τα brands παλεύουν με τις πολύπλοκες απαιτήσεις των πελατών, τη μείωση του κόστους και τις πιέσεις για το περιθώριο κέρδους.

Μία από τις προκλήσεις, λοιπόν, που ήδη αντιμετωπίζουν οι marketers το 2025 είναι η κάλυψη των απωλειών που σχετίζονται με τις αρνητικές εμπειρίες των πελατών. Σύμφωνα με τα ευρήματα της WARC, οι πελάτες μειώνουν τις δαπάνες και αλλάζουν brands μετά από μη ικανοποιητικές εμπειρίες, δημιουργώντας ένα κενό ύψους 3,7 τρισ. δολαρίων.

Συνιστάται στα brands να προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους, ώστε να επιτυγχάνουν καλύτερη ευθυγράμμιση μεταξύ της υπόσχεσης που δίνουν και της εμπειρίας των πελατών. Η Andrea Sengara, Head of Marketing US, της Campari Group, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Ένα βασικό κομμάτι για μένα είναι να λαμβάνω πληροφορίες και ανατροφοδότηση από όλους μέσα στον οργανισμό [...]. Από τις εμπειρίες των ανθρώπων στο κατάστημα, στα μπαρ και στα εστιατόρια, μέχρι τις εμπειρίες των πελατών που πρωτοδοκιμάζουν το προϊόν, όλα αυτά μπορούν να μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε τον τρόπο με τον οποίο χτίζουμε το brand».

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

3. Να επιδιώξετε την ασφάλεια του brand

Παρά τις διαρκείς ανησυχίες σχετικά με την επικρότηση της ρητορικής μίσους και της παραπληροφόρησης, οι Big Tech πλατφόρμες θεωρούνται απαραίτητες για τα σχέδια marketing πολλών brands, διεκδικώντας μεγαλύτερο μερίδιο διαφημιστικών προϋπολογισμών.

Η Alphabet, η Amazon και η Meta, προβλέπεται οπό τη WARC ότι θα αντιπροσωπεύουν το 44% όλων των παγκόσμιων διαφημιστικών δαπανών φέτος. Το 40% των ερωτηθέντων στην έρευνα αναμένουν ότι η ασφάλεια των brands θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στη στρατηγική marketing τους επόμενους 12 μήνες, σημειώνοντας αύξηση 10 ποσοστιαίων μονάδων μέσα σε τρία χρόνια, ωστόσο μόνο το 8% σχεδιάζει να μειώσει ή να περικόψει τις επενδύσεις του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Οι ανησυχίες, σύμφωνα με έρευνα της Jupirer Research, στρέφονται γύρω από το open web, την άνοδο των ιστοσελίδων που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη και τις παγκόσμιες δαπάνες ύψους άνω των 80 δισ. δολαρίων, που χάνονται ετησίως λόγω απάτης στις διαφημίσεις.

Οι πρωτοβουλίες του κλάδου για τη βελτίωση των συνθηκών έχουν αποδειχθεί ανεπιτυχείς, οπότε εναπόκειται στα brands να αναλάβουν πιο ενεργό ρόλο στη διαχείριση των χώρων στους οποίους εμφανίζονται οι διαφημίσεις τους.

4. Να ενσωματώσετε τη βιωσιμότητα στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης

Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει επανάσταση στη διαφημιστική βιομηχανία, αλλά η υπόσχεση αυτής της τεχνολογίας συνοδεύεται κι από ακόρεστη χρήση ενέργειας. Ωστόσο, λίγοι marketers ανησυχούν για τις επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης στο περιβάλλον και ασχολούνται με το πώς θα τη συνδυάσουν με την αγορά των μέσων ενημέρωσης και τη βιωσιμότητα. Λιγότερο από το ένα τρίτο (32%) των ερωτηθέντων στην έρευνα της WARC θεωρούν ότι οι ανησυχίες για τη βιωσιμότητα της τεχνητής νοημοσύνης είναι πιθανό να επηρεάσουν την αγορά μέσων ενημέρωσης το 2025.

Είναι ζωτικής σημασίας για τα brands και τους οργανισμούς να ενσωματώσουν τη βιωσιμότητα στα σχέδιά τους για την τεχνητή νοημοσύνη. Οι media buyers μπορούν να θέσουν το πρότυπο που θα ακολουθήσουν οι υπόλοιποι μέσω της δημιουργίας συγκεκριμένων πλαισίων βιωσιμότητας που θα καθοδηγούν το έργο τους.

5. Να επωφεληθείτε από την τάση για μοναχικότητα

Ο αριθμός των ανθρώπων που ζουν μόνοι τους αυξάνεται σταθερά τις τελευταίες δεκαετίες. Το 2023, υπήρχαν περίπου 484 εκατομμύρια μονοπρόσωπα νοικοκυριά παγκοσμίως, που αντιπροσώπευαν το ένα πέμπτο του συνόλου των νοικοκυριών, ενώ περαιτέρω αύξηση αναμένει η WARC (48%) έως το 2040, ξεπερνώντας το ρυθμό αύξησης όλων των άλλων τύπων νοικοκυριών. Ζώντας έναν πιο μοναχικό τρόπο ζωής, οι καταναλωτές αυτοί γίνονται όλο και πιο εγωκεντρικοί, καθώς ψωνίζουν, γευματίζουν και διασκεδάζουν μόνοι τους.

Ωστόσο, σχετικά λίγοι marketers φαίνεται να απευθύνονται, με προϊόντα ή υπηρεσίες, σε αυτό το κοινό και ακόμη λιγότεροι επικοινωνούν μαζί του σωστά, ώστε να έχουν μεγαλύτερη συναισθηματική απήχηση και σύνδεση.

Σύμφωνα με την έρευνα της WARC, το 68% των marketers δεν απευθύνεται στην κατηγορία των μοναχικών ανθρώπων. Επομένως, τα brands μπορούν να επωφεληθούν σημαντικά από τη στόχευση αυτού του κοινού και την εξυπηρέτηση των αναγκών του.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v