Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γνωρίζοντας την Annie ή πώς οι «ΑΙ πωλητές» μεταμορφώνουν το λιανεμπόριο

Η τεχνολογία οδηγεί σε άλλο επίπεδο τις πωλήσεις. Οι δυνατότητες και τα αποτελέσματα της χρήσης «ΑΙ πωλητών». Του Γιάννη Σταμούλη.

Γνωρίζοντας την Annie ή πώς οι «ΑΙ πωλητές» μεταμορφώνουν το λιανεμπόριο
  • Του Γιάννη Σταμούλη*

Στον ταχέως εξελισσόμενο κόσμο του λιανικού εμπορίου, τα φυσικά καταστήματα αντιμετωπίζουν αυξανόμενες προκλήσεις. Ενώ οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου προσφέρουν ευκολία και εξατομίκευση, τα φυσικά καταστήματα δυσκολεύονται να ανταποκριθούν σε αυτές τις δυνατότητες.

Οι πελάτες που εισέρχονται στα καταστήματα μπορεί να αισθάνονται συγκλονισμένοι από τον τεράστιο όγκο των προϊόντων, την έλλειψη εξατομικευμένης βοήθειας ή την ανάγκη να περιηγηθούν σε περίπλοκες επιλογές χωρίς αρκετή υποστήριξη.

Οι έμποροι λιανικής, από την άλλη πλευρά, πρέπει να αντιμετωπίσουν το αυξανόμενο κόστος εργασίας, την έλλειψη προσωπικού, τη δυσαρέσκεια των πελατών και την αδυναμία αποτελεσματικής μόχλευσης των δεδομένων από τις αλληλεπιδράσεις στο κατάστημα.

Εδώ μπαίνουν στο παιχνίδι οι ΑΙ Πωλητές Καταστημάτων που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, γεφυρώνοντας το χάσμα μεταξύ της εμπειρίας αγορών στο κατάστημα και της διαδικτυακής εμπειρίας.

Οι ΑΙ Πωλητές Καταστημάτων προσφέρουν μια απρόσκοπτη, εξατομικευμένη και αποτελεσματική λύση σε αυτά τα προβλήματα, συνδυάζοντας τεχνολογία αιχμής όπως Artificial Intelligence, Recommender Systems, Large Language Models, Speech και Gaze τεχνολογίες για να φέρουν επανάσταση στο τοπίο του λιανικού εμπορίου.

Πώς δουλεύουν

Οι ΑΙ Πωλητές Καταστημάτων δεν είναι απλώς μια οθόνη ή ένα κιόσκι, αλλά ένας δυναμικός βοηθός πωλήσεων με τεχνητή νοημοσύνη, σχεδιασμένος να μεταμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες αλληλοεπιδρούν με τα προϊόντα στο κατάστημα, προσφέροντας:

  • Εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων μέσω της πλατφόρμας εξατομίκευσης αγορών Mobiplus.
  • Συνδέσεις με δυνατότητα QR, που επιτρέπουν στους πελάτες να έχουν άμεση πρόσβαση στους λογαριασμούς τους.
  • Pushback σε smartphone, διασφαλίζοντας τη συνέχεια μεταξύ της εμπειρίας στο κατάστημα και της ψηφιακής εμπειρίας.
  • Είσοδο κοινωνικής δικτύωσης μέσω Gmail και Facebook για εύκολη πρόσβαση.

Συνδυάζουν AI, υπολογιστική όραση και ανάλυση δεδομένων για να αλληλοεπιδρά δυναμικά με τους καταναλωτές.

Όταν ένας πελάτης πλησιάζει, ο ΑΙ Πωλητής τον χαιρετά και τον προτρέπει να σαρώσει έναν κωδικό QR για να συνδεθεί μαζί του. Μόλις συνδεθούν, οι πελάτες μπορούν να περιηγηθούν σε προϊόντα, να ανεβάσουν φωτογραφίες για οπτική αναζήτηση ή να εισάγουν προτιμήσεις για να λάβουν προσαρμοσμένες προτάσεις.

Για παράδειγμα, φανταστείτε έναν πελάτη να μπαίνει στο τμήμα επίπλων ενός καταστήματος αναζητώντας έναν καναπέ. Ας ονομάσουμε τον ΑΙ Πωλητή Καταστημάτων Annie!

Annie: «Καλώς ήρθατε! Ψάχνετε για ένα συγκεκριμένο προϊόν σήμερα; Επιτρέψτε με να σας βοηθήσω να βρείτε το τέλειο ταίρι».

Πελάτης: «Ναι, ψάχνω καναπέ για το σαλόνι μου. Θα ήθελα κάτι μοντέρνο, γκρι και ευρύχωρο».

Annie: «Το κατάλαβα! Επιτρέψτε μου να σας δείξω μια επιλογή από μοντέρνους γκρι καναπέδες από το απόθεμά μας».

Η Annie εμφανίζει μια επιλεγμένη λίστα προϊόντων στην οθόνη αφής της. Καθώς ο πελάτης περιηγείται, το σύστημα παρατηρεί πότε παραμένουν σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο για περισσότερο από 30 δευτερόλεπτα και ζητά περαιτέρω αλληλεπίδραση:

Annie: «Φαίνεται ότι σας ενδιαφέρει αυτό το μοντέλο. Έχει πλάτος 2,5 μέτρα, επενδεδυμένο με premium ύφασμα και συνοδεύεται από πενταετή εγγύηση. Θα θέλατε να μάθετε περισσότερα ή να το συγκρίνετε με παρόμοιες επιλογές;».

Πελάτης: «Ναι, μπορείτε να μου δείξετε παρόμοιους καναπέδες με εύρος τιμών από 1.200€ έως 1.800€;».

Annie: «Σίγουρα. Εδώ είναι μερικές επιλογές που πληρούν τα κριτήριά σας. Θα θέλατε να τα εμφανίσω δίπλα δίπλα για σύγκριση;».

Ο πελάτης μπορεί να αλληλοεπιδράσει απευθείας με την οθόνη για να εξερευνήσει επιλογές, να μεγεθύνει τις λεπτομέρειες του προϊόντος ή να διαβάσει κριτικές. Εάν ανεβάσουν μια φωτογραφία ενός καναπέ που έχουν δει αλλού, η Annie πραγματοποιεί μια οπτική αναζήτηση για να βρει ταιριαστά ή παρόμοια προϊόντα. Μόλις ο πελάτης επιλέξει τον καναπέ που προτιμά, η Annie διευκολύνει τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς:

Annie: «Θα θέλατε να αγοράσετε αυτόν τον καναπέ τώρα; Μπορείτε να τον παραλάβετε από το κατάστημα ή να τον παραλάβετε στο σπίτι σας».

Πελάτης: «Θα ήθελα να παραδοθεί».

Annie: «Τέλεια! Θα κλείσω την παράδοση για εσάς. Θα θέλατε επίσης να δείτε ταιριαστά τραπεζάκια σαλονιού ή χαλιά;».

Οφέλη για τους λιανοπωλητές

Η Annie δεν είναι απλώς ένα εργαλείο που απευθύνεται στους πελάτες, αλλά και ένα όπλο για τους λιανοπωλητές. Ενσωματώνοντας εμπειρίες στο κατάστημα και στο διαδίκτυο, η Annie προσφέρει πολλά βασικά οφέλη:

  1. Αυξημένες πωλήσεις: Οι εξατομικευμένες προτάσεις οδηγούν σε ανοδικές πωλήσεις και διασταυρούμενες πωλήσεις, ενισχύοντας τα έσοδα.
  2. Διευρυμένη γκάμα προϊόντων: Με την πρόσβαση στο απόθεμα του ηλεκτρονικού καταστήματος, η Annie διασφαλίζει ότι οι πελάτες μπορούν να εξερευνήσουν περισσότερες επιλογές από αυτές που είναι φυσικά διαθέσιμες στο κατάστημα,
  3. Αποδοτικότητα κόστους: Η Annie μειώνει την εξάρτηση από το προσωπικό πωλήσεων, επιτρέποντας στους υπαλλήλους να επικεντρωθούν σε πιο σύνθετες εργασίες.
  4. Δεδομένα Insights: Η Annie συλλέγει ανεκτίμητα δεδομένα σχετικά με τις προτιμήσεις και τις συμπεριφορές των πελατών, συγχρονίζοντάς τα αυτόματα με συστήματα CRM για στοχευμένες καμπάνιες μάρκετινγκ.
  5. Βελτιωμένη ικανοποίηση πελατών: Αντιμετωπίζοντας τις ανάγκες των πελατών σε πραγματικό χρόνο, η Annie εξασφαλίζει μια ανώτερη εμπειρία αγορών, ενισχύοντας την αφοσίωση.

Οι πράκτορες πωλήσεων τεχνητής νοημοσύνης αντιπροσωπεύουν το μέλλον του λιανικού εμπορίου, παρέχοντας τα εργαλεία για να ανταποκριθούν σε αυτές τις προσδοκίες, αυξάνοντας παράλληλα την κερδοφορία. Οι λιανοπωλητές που αποτυγχάνουν να υιοθετήσουν τέτοιες τεχνολογίες κινδυνεύουν να μείνουν πίσω.

* Ο Γιάννης Σταμούλης είναι Μηχανικός Υπολογιστών Msc Cranfield Institute Of Technology, έχει διατελέσει σε διευθυντικές θέσεις σε εταιρείες Hewllet Packard, Intracom, Bell Atlantic. Tώρα είναι διευθύνων σύμβουλος στην www.mobiplus.co η οποία προσφέρει λύση shopping personalization σε επιχειρήσεις λιανικής.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v