Η τεχνολογία κόντρα στις αντοχές του... δοκιμασμένου μάρκετινγκ

Παρά τις ποικίλες μεθόδους με τις οποίες το ψηφιακό μάρκετινγκ δίνει τη δυνατότητα στα επώνυμα προϊόντα να προωθήσουν την αναγνωρισιμότητά τους υπάρχει μια μέθοδος που κυριαρχούσε και... κυριαρχεί.

Η τεχνολογία κόντρα στις αντοχές του... δοκιμασμένου μάρκετινγκ

Υπάρχουν τάσεις και συνήθειες που δεν εξαφανίζονται εύκολα. Αντέχουν στο χρόνο και στο χώρο όπου αναπτύχθηκαν και κάνουν δύσκολη τη ζωή των επιχειρήσεων όταν αυτές πρέπει να αλλάξουν. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει σήμερα στο χώρο του μάρκετινγκ.

Παρά τις τεράστιες δυνατότητες που οι ψηφιακές τεχνικές προσφέρουν στις στρατηγικές του μάρκετινγκ, η διεύρυνση της πελατειακής βάσης μιας εταιρείας δεν ξεφεύγει από παλαιότερα και δοκιμασμένα πρότυπα. Οι συνήθειες είναι ισχυρές και τα γεγονότα πεισματάρικα.

Υπό αυτές τις συνθήκες, σύμφωνα με επικαιροποιημένα στοιχεία του Review42.com με τίτλο «Word of Mouth Marketing Statistics, Fun Facts & Tips in 2020», το word of mouth αποτελεί ένα από τα πλέον έμπιστα κανάλια επικοινωνίας με το κοινό, αποτελώντας «κλειδί» για τη λήψη αγοραστικών -και όχι μόνο - αποφάσεων και δημιουργώντας ετήσιες καταναλωτικές δαπάνες ύψους 6 τρισ. δολαρίων.

Παράλληλα, 92% των καταναλωτών δηλώνουν ότι εμπιστεύονται τις προτάσεις των φίλων τους σε σχέση και με τις αγορές τους, 88% ότι εμπιστεύονται τα online reviews και 74% των ερωτηθέντων ότι το word of mouth αποτελεί για τους ίδιους βασικό κριτήριο καθώς αποφασίζουν και σχεδιάζουν τις αγορές τους.

Επιπλέον, βρέθηκε ότι το word of mouth marketing επιφέρει 5 φορές περισσότερες πωλήσεις σε σχέση με τα επ' αμοιβή media, ενώ 64% των στελεχών marketing θεωρούν το WOM ως την πιο αποτελεσματική μορφή marketing.

Επιπλέον, το Review42.com αναφέρει ότι τα brands, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν έναν συναισθηματικό δεσμό με το κοινό τους απολαμβάνουν τρεις φορές περισσότερο θετικό word of mouth, από εκείνα που δεν έχουν επιτύχει ακόμη τη συναισθηματική σύνδεση.

Στο πλαίσιο λοιπόν μιας τακτικής brand Advocacy, η αποτελεσματικότητα του word οf mouth, σύμφωνα με άρθρο της Nicky Senyard, CEO and Founder, Fintel Connect, στο Forbes, δεν αποτελεί απλώς έναν ισχυρισμό, αλλά αποδεικνύεται με χειροπιαστές, όπως τονίζει, αποδείξεις.

Επικαλούμενη δε έρευνα της McKinsey, αναφέρει ότι το word-of- mouth marketing, ακόμη και μία δεκαετία νωρίτερα, ήταν υπεύθυνο για το 20% έως και το 50% των αγοραστικών αποφάσεων του κοινού, ενώ, αναφερόμενη σε έρευνα της Convince and Convert, υπογραμμίζει ότι αυτό ισχύει πρωτίστως για τους miliennials, οι οποίοι επηρεάζονται κατά 115% περισσότερο από το word of mouth παρά από την παραδοσιακή διαφήμιση. Εξάλλου, το word-of-mouth συνιστά πολύτιμο εργαλείο του brand advocacy, του τρόπου δηλαδή, με το οποίο οι άνθρωποι «μιλούν» για τις αγαπημένες τους μάρκες , με ξεκάθαρο και γνήσιο τρόπο.

Πρόκειται δε, για έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους να χτίσει ένας οργανισμός το brand awareness του, να αποκτήσει νέους πελάτες, να διατηρήσει τους υπάρχοντες, αλλά και να προσελκύσει και να διακρατήσει το ανθρώπινο δυναμικό του.

Επιπλέον, η Nicky Senyard παρατηρεί ότι κάθε εταιρεία οφείλει να καλλιεργεί επισταμένως μια κοινότητα παθιασμένων συνηγόρων μάρκας, οι οποίοι θα συστήνουν την ίδια την εταιρεία, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της στον κύκλο τους, όπως φίλους, οικογένεια και συναδέλφους. Για τον σκοπό αυτό, προτείνει δε τρία απλά, αλλά όχι εύκολα, όπως επισημαίνει, βήματα.

Και στα βήματα αυτά θα αναφερθούμε πιο διεξοδικά σε επόμενες αρθρογραφίες μας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v