Πώς να «διαβάζεις» και να κερδίζεις ανθρώπους

Ο Πλάτων ήταν αυτός που έλεγε ότι για να φτάσει κανείς ψηλά πρέπει να μάθει πώς να κερδίζει και την εύνοια των άλλων. Δείτε τις εννέα αρχές για να το πετύχετε.

Πώς να «διαβάζεις» και να κερδίζεις ανθρώπους

Οι άνθρωποι αποδίδουν ανάλογα με τον τρόπο που τους χειρίζεσαι, με τη μέθοδο που τους κατευθύνεις, με την προσπάθεια που καταβάλλεις να διατηρήσεις το ηθικό τους σε υψηλά επίπεδα.

Οι άνθρωποι διψούν για φιλοφρόνηση, για αναγνώριση της συμβολής και της προσφοράς τους στο καθημερινό έργο.

Για να μπορείς να διαβάζεις τους ανθρώπους και να δημιουργείς μία ευχάριστη ατμόσφαιρα στο περιβάλλον σου, θα πρέπει να χρησιμοποιείς τις παρακάτω εννιά αρχές:

1. Nα ακούς υποδειγματικά

Όταν θες να μιλήσεις... άκου πρώτα. Όταν ακούς υποδειγματικά και δεν διακόπτεις, σου δίνεται η ευκαιρία να κάνεις τους άλλους να μιλούν ελεύθερα και να λένε περισσότερα.

Ένα παλιό αγγλικό σκεπτικό μάς διδάσκει ότι: «Όταν θες να μιλήσεις... άκου πρώτα».

2. Να μιλάς λιγότερο

Όταν μιλάς λιγότερο, οι πιθανότητες να κάνεις λάθος είναι περιορισμένες. Οι απαντήσεις να είναι μικρές και οι φράσεις απλές και με ουσία. Να χρησιμοποιείς λέξεις-συνθήματα που να μπορούν να συγκρατήσουν οι άλλοι. Να επικοινωνείς στο μήκος και συχνότητα που μπορεί να συλλάβει ο άλλος και μη λησμονείς ότι όταν η γλώσσα τρέχει με μεγάλη ταχύτητα, το μυαλό εργάζεται με μικρή ταχύτητα.

3. Να παρακολουθείς διερευνητικά

Όχι μόνο να ακούς τι λέει ο συνομιλητής σου αλλά να έρευνας και πώς το λέει. Με το να παρακολουθείς και να παρατηρείς διερευνητικά, ανακαλύπτεις ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα του χαρακτήρα του άλλου και σου δίνεται η ευκαιρία να αντιδράς ανάλογα.

Η κίνηση είναι η γλώσσα του σώματος. Τα μάτια μαρτυρούν:

-τις προδιαθέσεις

-τις αμφιβολίες

-τις προτιμήσεις

-τις αντιδράσεις και

-τις αντιρρήσεις του ανθρώπου.

ενώ μαρτυρούν τη θετικότητα ή την άρνηση σε όλα αυτά που προσφέρεις στον άλλον, προϊόν, υπηρεσία ή ιδέα.

4. Nα κάνεις ερωτήσεις

Το δύσκολο δεν είναι να απαντάς αλλά να κάνεις τις σωστές ερωτήσεις. Κάνοντας σωστές ερωτήσεις παίρνεις και σωστές απαντήσεις, συλλέγεις πολύτιμες πληροφορίες και μαθαίνεις κρυφά μυστικά της ανθρώπινης συμπεριφοράς.

5. Να είσαι διακριτικός

Η διακριτικότης είναι ο καλύτερος τρόπος να κερδίσεις την εύνοια των ανθρώπων. Μην εκφράζεις τη γνώμη που έχεις σχηματίσει για τους άλλους, γιατί κινδυνεύεις να χάσεις το παιχνίδι και την εκτίμηση των συνανθρώπων σου. Η αξιολόγηση των υφιστάμενών σου θα πρέπει να γίνεται πάντοτε παρουσία τους.

6. Ποτέ μην αυτοδιαφημίζεσαι

Δίνε την ευκαιρία στους άλλους να μαθαίνουν τα επιτεύγματά σου από τρίτους. Να σκέφτεσαι καλά πριν απαντήσεις. Eάν πρέπει να δώσεις μία απάντηση, σταμάτησε πρώτα, σκέψου, συγκέντρωσε όλες τις πληροφορίες για το συγκεκριμένο θέμα και μετά δώσε την κατάλληλη απάντηση.

Εάν έχεις αμφιβολίες για την ορθότητα της απάντησής σου, χρησιμοποίησε κατά τη συνομιλία σου τις μαγικές λέξεις: ίσως, περίπου, λυπάμαι δεν γνωρίζω.

7. Να διαπραγματεύεσαι σωστά

Να τηρείς πάντα τους κανόνες της σωστής διαπραγμάτευσης. Δεν μπορείς να παίρνεις χωρίς να δίνεις και δεν μπορείς να κάνεις παραχωρήσεις χωρίς να ζητάς αντίκρισμα.

8. Να κάνεις υποδείξεις και όχι παρατηρήσεις

Οι παρατηρήσεις σου στους άλλους να γίνονται πάντοτε υπό τον τύπο υποδείξεων. Προετοίμαζε τους ανθρώπους κατάλληλα να δεχθούν τα μηνύματά σου. Τόνιζε πρώτα τις σωστές ενέργειές τους και μετά κάνε τις υποδείξεις σου στα σημεία που χρειάζονται βοήθεια.

9. Να χαμογελάς

Μετά τον κοινό νου, το κυριότερο προσόν στον άνθρωπο είναι το χιούμορ. Το χαμόγελο φέρνει πιο κοντά τους ανθρώπους. Είναι η μουσική της ζωής. Το χαμόγελο είναι μία ισχυρή, πειστική και εποικοδομητική δύναμη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v