Benchmarketing είναι η σύγκριση της επιχείρησης με τον καλύτερο του κλάδου της παγκοσμίως και τις υποδειγματικές πρακτικές ανεξαρτήτως κλάδου.
Η σύγκριση δεν αφορά μόνο τις τελικές επιδόσεις όπως τα κέρδη, μερίδια αγοράς, κόστη, αλλά και τα αίτια αυτών των επιδόσεων, όπως ηγεσία, στρατηγικές, δομές, ανθρώπινοι πόροι, ικανότητες, κλίμα, κουλτούρα, μάρκετινγκ, προμήθειες, πωλήσεις, εξυπηρέτηση πελατών, μέθοδοι παραγωγής, διανομή, κλπ.
Το Benchmarketing μπορεί και πρέπει να είναι και εσωτερικό, με την έννοια ότι συγκρίνονται μεταξύ τους οι οργανωτικές μονάδες της ίδιας επιχείρησης σε όσα περισσότερα από τα προηγούμενα στοιχεία μπορούν και έχουν νόημα για τη συνεχή βελτίωση και μάθηση.
Γιατί είναι χρήσιμο- απαραίτητο το Benchmarketing
• Συμβάλλει στην αυτογνωσία, η οποία αποτελεί βασική προϋπόθεση βελτίωσης και προόδου.
• Μειώνει την αυταρέσκεια και τον εφησυχασμό.
• Αποτελεί πηγή και μέσο μάθησης.
• Υποστηρίζει το σχεδιασμό στοχευμένων αλλαγών και δημιουργεί την ‘’αίσθηση αναγκαιότητας’’ αυτών.
• Συμβάλλει στην προσαρμογή στις εξελίξεις του περιβάλλοντος και του επηρεασμού τους.
• Δημιουργεί παρακίνηση και δέσμευση των ανθρώπων της επιχείρησης για συνεπώς υψηλότερες αποδόσεις.
• Συμβάλλει στη διαμόρφωση επιτυχημένων επιχειρησιακών στρατηγικών.
• Ενισχύει το κλίμα και την κουλτούρα καινοτομικότητας, επιχειρηματικότητας και συνεχούς βελτίωσης.
• Αυξάνει την αποδοτικότητα , την ανταγωνιστικότητα και τη συνολική αποτελεσματικότητα της επιχείρησης.