Τι αποδίδει η επένδυση στα social media

Ποια βήματα πρέπει να κάνουν οι άνθρωποι του μάρκετινγκ για να αυξήσουν την επιρροή της εταιρείας τους στα social media και να έχουν μετρήσιμα αποτελέσματα.

Τι αποδίδει η επένδυση στα social media

Οι άνθρωπο» του marketing συχνά δυσκολεύονται να αποδείξουν το ROI των επενδύσεων σε social media.

Μια τεχνική για τον ποσοτικό προσδιορισμό της αξίας της προσέλκυσης οπαδών στο Facebook προϋποθέτει τα παρακάτω βήματα:

Μετρική: Σε τι στοχεύετε μέσα από την απόκτηση νέων likes; Σε αύξηση των πωλήσεων, σε αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών εκτός κοινωνικών δικτύων ή σε κάτι άλλο; Η μετρική θα πρέπει να αντικατοπτρίζει κάποια μετρήσιμη συμπεριφορά, όπως ο όγκος των πωλήσεων ή η αποτίμηση της στάσης των καταναλωτών απέναντι σε ένα brand, μέσω μιας έρευνας γνώμης.

Μέθοδος πρόσκλησης: Προσκαλέστε το κοινά να κάνει like στη σελίδα σας αποκτώντας πρώτα μια λίστα με τα e-mails ανθρώπων που αποτελούν την αγορά- στόχο για εσάς.

Αποκτήστε Likes: Προσκαλέστε τους μισούς ανθρώπους της λίστας (Α' ομάδα) να κάνουν like στη σελίδα σας και χρησιμοποιείστε τους υπόλοιπους ως ομάδα ελέγχου (Β' ομάδα).

Επιβεβαιώστε τις υποθέσεις σας: Τσεκάρετε για να δείτε αν έχετε όντως κερδίσει έναν καλό αριθμό από likes μέσω της πρόσκλησης.

Διαφημιστείτε: Πραγματοποιήστε μια διαφημιστική καμπάνια στο Facebook ώστε να εκθέσετε τους νέους οπαδούς σας στα μηνύματά σας. Εξετάστε το ενδεχόμενο να αγοράσετε promoted posts (πληρωμένες αναρτήσεις, με Εγγυημένη την προβολή τους στο κοινό σας).

Αποτιμήστε το αποτέλεσμα: Προσδιορίστε ποσοτικά την συμπεριφορά που είχατε θέσει ως στόχο να προσμετρήσετε. Εάν είχατε θέσει σαν στόχο τις πωλήσεις και παρατηρήσετε ότι η Α' ομάδα δαπάνησε κατά μέσο όρο περισσότερα από τη Β' ομάδα, τότε η διαφορά αυτή ισούται με την αξία του like. Σαφώς και τα αποτελέσματα δεν θα είναι απολύτως ξεκάθαρα. Για παράδειγμα, μπορεί να μην έχετε τη δυνατότητα να προσμετρήσετε τις αγορές ανθρώπων που ενδεχομένως χρησιμοποίησαν για την αγορά διαφορετικό e-mail από εκείνο που έχετε καταχωρημένο. Για να αυξήσετε την ακρίβεια, στοχεύστε σε ένα μεγαλύτερο δείγμα και βεβαιωθείτε ότι η λίστα των e-mails είναι όσο το δυνατόν ενημερωμένη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v