Επιχειρήσεις: Χωρίς συνεργασίες δεν υπάρχει... μέλλον

Οι επιχειρήσεις που δεν θέλουν ή δεν ξέρουν να συνεργάζονται είναι από χέρι χαμένες και παίρνουν και άλλους στο λαιμό τους.

Επιχειρήσεις: Χωρίς συνεργασίες δεν υπάρχει... μέλλον

Μπορεί το επιχειρείν ως έμπνευση και ανάληψη πρωτοβουλίας να έχει μέσα του πολλά στοιχεία ατομικότητας, πλην όμως χωρίς πνεύμα συνεργασίας κανείς δεν πάει πολύ μακρυά. Ιδιαίτερα στην εποχή μας η σημερινή οικονομία αναγκάζει πολλές επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες, να εξετάσουν το ενδεχόμενο εξαγορών ή συγχωνεύσεων.

Πριν συνενώσεις πλήρως την επιχείρησή σου με μια άλλη, σκέψου να σχηματίσεις μια στρατηγική συμμαχία η οποία μπορεί να προσφέρει σε σένα και τον συνέταιρό σου χαμηλότερα κόστη, μεγαλύτερη κλίμακα ή μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά, χωρίς να θυσιάζεται η ανεξαρτησία σας. Για τις μικρότερες επιχειρήσεις, σκέψου τον σχηματισμό συμπράξεων με σκοπό τη μείωση του κόστους των διπλών εργασιών.

Μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί μπορούν να δημιουργήσουν συμπράξεις για να προωθήσουν το έργο τους σε πιθανούς δωρητές. Ανεξάρτητα από τους λόγους, προχώρα με προσοχή, καθώς οι συμμαχίες δύσκολα σχηματίζονται, ενώ η διατήρησή τους είναι ακόμη πιο περίπλοκη υπόθεση.

Ένα καίριο ερώτημα έτσι, είναι αυτό του πως δημιουργούνται συνεργασίες και σε ποια επίπεδα. Η μέχρι σήμερα πρακτική εμπειρία δείχνει ότι σε γενικές γραμμές, οι στρατηγικές συμπράξεις επιφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα στους συμμετέχοντες σε αυτές, συνάμα όμως αποτελούν εύθραυστες οντότητες. Για να διασφαλίσεις την επιτυχία, μην ξεχνάς αυτά τα οκτώ σημεία όταν ενώνεις τις δυνάμεις σου με άλλους οργανισμούς:

• Ατομική αριστεία: Και οι δύο πλευρές έχουν τα δυνατά σημεία τους, και από καμία δεν αναμένεται να στηρίξει την άλλη.

• Σπουδαιότητα: Η σχέση πρέπει να έχει στρατηγική σημασία και για τις δύο πλευρές.

• Αλληλεξάρτηση: Πρέπει να χρειάζεται ο ένας τον άλλον.

• Επένδυση: Η επιτυχία του συνεταίρου πρέπει να έχει αντίκτυπο και σε σένα.

• Πληροφορία: Η διαφάνεια ενδυναμώνει τη συνεργασία. Η απόκρυψη πληροφοριών εμποδίζει την εμπιστοσύνη.

• Ενοποίηση: Δημιούργησε αρκετά σημεία επαφής μεταξύ των οργανισμών.

• Θεσμοθέτηση: Μια τυπική δομή μπορεί να βοηθήσει στην αντικειμενικότητα και να διασφαλίσει ότι η σύμπραξη θα έχει αποτέλεσμα και για τις δύο πλευρές.

• Ακεραιότητα: Η εμπιστοσύνη είναι κρίσιμη και οι κώδικες ηθικής επιβάλλονται.

Ιδιαίτερα δε μετά την θορυβώδη υπόθεση του CEO του Ομίλου Nissan – Renault Κάρλος Γκόσν, γίνεται κατάδηλο ότι οι κώδικες ηθικής είναι εκ των ουκ άνευ. Άρα, τα σίδερα της φυλακής είναι για όσους δεν το γνωρίζουν, ή ακόμα χειρότερα δεν θέλουν να το γνωρίσουν.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v