Οι λόγοι για τους οποίους μία αλλαγή μπορεί να αποτύχει είναι πολλοί, αλλά οι περισσότεροι προέρχονται μέσα από την ίδια την επιχείρηση.
Ποιοι είναι οι πιο συνηθισμένοι:
*Μη κατανόηση της φύσης της αλλαγής: η αλλαγή είναι μία πορεία και όχι ο τελικός σταθμός
*Έλλειψη προγραμματισμού και προετοιμασίας: να κοιτάμε το τελικό αποτέλεσμα και να μην βλέπουμε τα ενδιάμεσα βήματα
*Η παράλειψη παρουσίασης και ανάλυσης ενός ξεκάθαρου οράματος στο προσωπικό
*Μπαίνουν στόχοι, αλλά πολύ μακρυά στο μέλλον: εξανεμίζεται εύκολα ο ενθουσιασμός, αν δεν υπάρχουν βραχυπρόθεσμες επιτυχίες και αντίστοιχη αναγνώριση
*Η λογική να γίνουν όλα γρήγορα: η αλλαγή είναι κάτι περισσότερο από σεμινάρια μισής ημέρας, ανακοινώσεις ή πανό
*Κακή επικοινωνία: δίνοντας πληροφορίες για την αλλαγή με δόσεις, δίνουμε στο περιβάλλον την αφορμή να αρχίσουν και να δυναμώσουν οι ψίθυροι
*Ο φόβος της αποτυχίας: Τί θα πρέπει να συμβεί, τί θα χαθεί, πού θα βρεθώ, πού θα καταλήξω, μήπως δεν ταιριάζουν σε μένα όλα αυτά τα καινούργια;
*Κακή προηγούμενη εμπειρία από παρόμοιες εξαγγελίες, που φαίνεται να επαναλαμβάνεται
*Αντίσταση του προσωπικού, κυρίως από μεσαία στελέχη με περισσότερα από 15 χρόνια στην επιχείρηση
*Αλλαγή με παράλειψη θέσπισης κινήτρων σε αυτούς που θα τραβήξουν το φορτίο
*Μη προετοιμασμένοι εργαζόμενοι, δηλαδή χωρίς την απαραίτητη συνεχή εκπαίδευση και ενημέρωση για το τί θα συμβεί.