Σίγουρα βοηθάει να γνωρίζεις πως ταξινομούνται οι πελάτες σου σε μετρήσιμες κατηγορίες, ωστόσο τα τυπικά δημογραφικά δεδομένα δε σου λένε και πάρα πολλά για τη συμπεριφορά των πελατών σου.
Για να κατανοήσεις πραγματικά τα κίνητρα τους και τελικά γιατί αγοράζουν ή δεν αγοράζουν τα προϊόντα σου, ρώτα τους για την αγοραστική εμπειρία τους. Έχοντας ως τελικό στόχο την αγορά, ποια βήματα ακολουθούν γα να τον πετύχουν; Ποιο είναι το σκεπτικό τους ύστερα από κάθε βήμα; Τι εμπόδια συνάντησαν στην πορεία τους;
Όταν κατανοήσεις τις απαντήσεις, θα δημιουργήσεις και θα λανσάρεις προϊόντα τα οποία θα επιθυμούν πραγματικά οι πελάτες σου, όχι η αόριστη δημογραφική κατηγορία τους.
Από την άλλη πλευρά «παίξε μπάλα» και στο Διαδίκτυο. Μπορεί να βοηθήσει στην προώθηση, πέρα από κάθε προσδοκία. Ο ψηφιακός κόσμος, επειδή είναι σχετικά καινούργιος και ανερχόμενος, προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες. Αρκεί να θέλεις να τον αξιοποιήσεις.
Έχεις ποτέ αγαπήσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία τόσο πολύ ώστε να ανυπομονείς να το/τη μοιραστείς με όλους όσους γνωρίζεις; Σε όλο το διαδίκτυο, άνθρωποι με πάθος για κάποια προϊόντα μοιράζονται ο,τι αγαπούν αναρτώντας βίντεο στο YouTube, σε ιστολόγια και σε ομάδες στο Facebook. Αυτοί οι «φυσικοί» εκπρόσωποι έχουν δημιουργήσει έναν πολύτιμο θόρυβο και έχουν επιφέρει αυξήσεις στις πωλήσεις - και όλα αυτά δωρεάν.
Βρες τους πλέον ένθερμους πελάτες σου και ενθάρρυνέ τους να μιλούν για τα προϊόντα σου στα διαδικτυακά φόρουμ.
Ζήτα τους να εκφράζουν τον ενθουσιασμό τους στα ιστολόγιά τους ή να δημιουργούν ομάδες στο Facebook όπου και θα υποστηρίξουν το προϊόν σου. Ερεύνησε διεξοδικά το διαδίκτυο για να δεις εάν ήδη κάποιοι φυσικοί εκπρόσωποί σου πλέκουν το εγκώμιο των προϊόντων σου. Εάν ναι, εκμεταλλεύσου δωρεάν το πάθος τους.