Πώς να ελέγχετε τις νέες ιδέες στις εταιρείες

Οι τέσσερις παράγοντες αξιολόγησης μιας νέας ιδέας είναι οι εξής: ισχυρά σημεία, αδύνατα σημεία, ευκαιρίες, απειλές. Το ισοζύγιο των «συν» και των «πλην» είναι αυτό που θα κανονίσει το δυναμικό και την μοίρα της ιδέας.

Πώς να ελέγχετε τις νέες ιδέες στις εταιρείες

Αν έχετε κάποιαν ιδέα για να βγάλετε μία καινούργια έκδοση, ένα νέο προϊόν ή μία υπηρεσία, εξετάστε την πιθανότητα να αξιολογήσετε τις σκέψεις σας εφαρμόζοντας ένα τετράπτυχο που προτείνεται από το Χάρβαρντ.

Οι τέσσερις παράγοντες αξιολόγησης είναι οι εξής: Iσχυρά σημεία, αδύνατα σημεία, ευκαιρίες, απειλές.

Μπορείτε να κάνετε την άσκηση-αξιολόγηση είτε μόνος σας, είτε μαζί με άλλους –συνεργάτες, σκεπτικιστές, φίλους, έξυπνους υπαλλήλους σας. Βάλτε μάλιστα τις τέσσερις λέξεις πάνω σε ένα κομμάτι χαρτί, ή κρεμάστε τις στον τοίχο για να τους δώσετε μεγαλύτερη έμφαση, και στην συνέχεια «μπλέξτε» όσους σάς ενδιαφέρουν στην διαδικασία αξιολόγησης.

*Ισχυρά σημεία: Καταγράψτε μία πρόταση, μία φράση, για κάθε ένα τέτοιο σημείο που εσείς ή οι άνθρωποί σας μπορούν να σκεφθούν. Συμπεριλάβετε τα προσωπικά, τα επαγγελματικά και τα οργανωτικά ισχυρά σας σημεία, εκτός από αυτά που έχει η ίδια η ιδέα.

*Αδύνατα σημεία: Να είστε αντικειμενικός και να μην λυπηθείτε τον εαυτό σας.

*Ευκαιρίες: Ποιο είναι το σύμπαν των προοπτικών για την νέα σας ιδέα; Αφήστε την σύλληψή σας να ανοίξει τα φτερά της.

*Απειλές: Συνειδητοποιείστε ότι ο ανταγωνισμός βρίσκεται πάντα «εκεί έξω», απεργαζόμενος την …καταστροφή σας. Ποιες είναι ακριβώς οι δυνάμεις, οι τάσεις, οι κατεστημένες προσωπικότητες που εργάζονται εναντίον σας;

Το ισοζύγιο των «συν» και των «πλην» είναι αυτό που θα κανονίσει το δυναμικό και την μοίρα της ιδέας. Οι ευκαιρίες και οι απειλές καθορίζουν τους έξωθεν περιορισμούς.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v