Αν έχετε κάποιαν ιδέα για να βγάλετε μία καινούργια έκδοση, ένα νέο προϊόν ή μία υπηρεσία, εξετάστε την πιθανότητα να αξιολογήσετε τις σκέψεις σας εφαρμόζοντας ένα τετράπτυχο που προτείνεται από το Χάρβαρντ.
Οι τέσσερις παράγοντες αξιολόγησης είναι οι εξής: Iσχυρά σημεία, αδύνατα σημεία, ευκαιρίες, απειλές.
Μπορείτε να κάνετε την άσκηση-αξιολόγηση είτε μόνος σας, είτε μαζί με άλλους –συνεργάτες, σκεπτικιστές, φίλους, έξυπνους υπαλλήλους σας. Βάλτε μάλιστα τις τέσσερις λέξεις πάνω σε ένα κομμάτι χαρτί, ή κρεμάστε τις στον τοίχο για να τους δώσετε μεγαλύτερη έμφαση, και στην συνέχεια «μπλέξτε» όσους σάς ενδιαφέρουν στην διαδικασία αξιολόγησης.
*Ισχυρά σημεία: Καταγράψτε μία πρόταση, μία φράση, για κάθε ένα τέτοιο σημείο που εσείς ή οι άνθρωποί σας μπορούν να σκεφθούν. Συμπεριλάβετε τα προσωπικά, τα επαγγελματικά και τα οργανωτικά ισχυρά σας σημεία, εκτός από αυτά που έχει η ίδια η ιδέα.
*Αδύνατα σημεία: Να είστε αντικειμενικός και να μην λυπηθείτε τον εαυτό σας.
*Ευκαιρίες: Ποιο είναι το σύμπαν των προοπτικών για την νέα σας ιδέα; Αφήστε την σύλληψή σας να ανοίξει τα φτερά της.
*Απειλές: Συνειδητοποιείστε ότι ο ανταγωνισμός βρίσκεται πάντα «εκεί έξω», απεργαζόμενος την …καταστροφή σας. Ποιες είναι ακριβώς οι δυνάμεις, οι τάσεις, οι κατεστημένες προσωπικότητες που εργάζονται εναντίον σας;
Το ισοζύγιο των «συν» και των «πλην» είναι αυτό που θα κανονίσει το δυναμικό και την μοίρα της ιδέας. Οι ευκαιρίες και οι απειλές καθορίζουν τους έξωθεν περιορισμούς.