Μια και δεν μπορείτε να τα κάνετε όλα μόνος σας, θα πρέπει να αναθέσετε ορισμένα καθήκοντα σε κάποιους άλλους. Με μια πρώτη ματιά η ανάθεση καθηκόντων φαίνεται απλή υπόθεση. Είναι σαν να λέτε σε κάποιον τί θέλετε να κάνει και εκείνος να το φέρνει οπωσδήποτε εις πέρας. Δυστυχώς, όμως, τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα.
Η ανάθεση καθηκόντων είναι δύσκολη δουλειά. Ίσως να είναι η πιο δύσκολη δουλειά από όλες όσες έχει να κάνει ένας manager. Το πρόβλημα που παρουσιάζεται είναι η εξεύρεση ισορροπίας ανάμεσα στην εκτεταμένη και στην περιορισμένης έκτασης ανάθεση καθηκόντων, καθώς επίσης και ανάμεσα στην μεγάλη και την μικρή ανάγκη εποπτείας για την σωστή εκτέλεσή τους. Όταν αναθέτετε σε κάποιον να κάνει κάτι, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το κάνει.
Ποια πλεονεκτήματα έχει η ανάθεση καθηκόντων
1. Σάς απαλλάσσει από δουλειές ρουτίνας και δευτερεύουσας σημασίας.
2. Σάς αφήνει περισσότερο ελεύθερο χρόνο για να ασχοληθείτε με θέματα πιο σημαντικά, όπως προγραμματισμό, οργάνωση, δημιουργία κινήτρων, έλεγχο.
3. Επεκτείνει τις διοικητικές σας ικανότητες.
4. Μειώνει τον χρόνο καθυστέρησης για λήψη αποφάσεων, ιδίως όταν ο βαθμός ανάθεσης των αρμοδιοτήτων είναι τέτοιος που ο συνεργάτης σας σάς δίνει έτοιμη την δουλειά.
5. Δίνει την δυνατότητα να λαμβάνονται οι αποφάσεις στο στάδιο εκείνο που είναι γνωστές οι λεπτομέρειες.
6. Αναπτύσσει τις δυνατότητες των υπαλλήλων να παίρνουν αποφάσεις, να ολοκληρώνουν έργα και να αναλαμβάνουν ευθύνες.
Με ποιον τρόπο να αναθέτετε καθήκοντα
Όταν σκοπεύετε να αναθέσετε καθήκοντα, πρέπει να αποφασίσετε:
* Ποια καθήκοντα να αναθέσετε
* Σε ποιον να τα αναθέσετε –δηλαδή να επιλέξετε το άτομο που θα κάνει την δουλειά
* Πώς θα ενημερώσετε τον υφιστάμενό σας –δηλαδή πώς θα τού παρουσιάσετε την δουλειά
* Πώς θα καθοδηγήσετε και θα αναπτύξετε τις δυνατότητες του υφισταμένου σας.