Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα το τοπίο του μάρκετινγκ αλλάζει και μάλιστα εντυπωσιακά. Ανερχόμενος είναι ο ρόλος των influencers, οι οποίοι δίνουν και μία νέα πνοή στις σχέσεις των καταναλωτών με τις μάρκες.
Σε αρκετές περιπτώσεις έτσι οι influencers γίνονται πραγματικοί πρεσβευτές της μάρκας. Ακόμα περισσότερο, οι σχετικές έρευνες φέρνουν στην επιφάνεια και τον βαθμό εκτίμησης που έχουν οι influencers στο επίπεδο των καταναλωτών.
Υπό παρόμοιες συνθήκες, οι marketers προσφεύγουν όλο και περισσότερο στο influencer marketing, το οποίο αποδίδει χωρίς υψηλό κόστος, για την δημιουργία περιεχομένου.
Στο πλαίσιο αυτό, η μάρκετινγκ πλατφόρμα Lingua παρουσίασε πρόσφατα τα αποτελέσματα της έρευνας με τίτλο «The Value of Influencer Content 2017». Πρόκειται για μία έρευνα που σχεδιάστηκε για την καλύτερη κατανόηση του τρόπου με τον οποίον οι B2C marketers χρησιμοποιούν το influencer marketing για να τροφοδοτήσουν τις content marketing στρατηγικές τους.
Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα διαπίστωσε ότι το 86% των marketers χρησιμοποιούν το influencer marketing ως μέρος της στρατηγικής του περιεχομένου τους και το 88,5% αυτών βρίσκει το περιεχόμενο του influencer marketing ένα πολύτιμο μέρος του marketing σχεδίου τους. Το 11% θεωρεί πως το influencer marketing είναι απλά «ικανοποιητικό» και μόλις το 0,6% απαντά πως δεν έχει «καμμία αξία». Οι marketers αναφέρουν επίσης ότι ξοδεύουν 2,6 φορές λιγότερα χρήματα κατά μέσον όρο για την δημιουργία περιεχομένου όταν συνεργάζονται με τους influencers, σε σχέση με αυτά που ξοδεύουν όταν δουλεύουν με έναν επαγγελματία για τον ίδιο σκοπό.
Έμπνευση για τους καταναλωτές
Επιπρόσθετα με την αποτελεσματικότητα από πλευράς κόστους, το influencer content έχει επίσης αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματικότερο στο να εμπνέει τους καταναλωτές να αναλάβουν δράση σε σύγκριση με το επαγγελματικά παραγόμενο, με το 57% των ερωτηθέντων να αναφέρει ότι το influencer content, είτε λίγο είτε πολύ, παρουσιάζει καλύτερες επιδόσεις από το brand-created περιεχόμενο. Την ίδια στιγμή, το 24% θεωρεί πως το influencer content κινείται στα ίδια επίπεδα με το επαγγελματικό content, ενώ το 15% πιστεύει πως το επαγγελματικό content είναι αποτελεσματικότερο, σε κάποιον βαθμό, από το influencer. Στον αντίποδα, μόλις το 4% του δείγματος πιστεύει ότι το επαγγελματικό content αποδίδει ξεκάθαρα καλύτερα από το influencer marketing.
Στο μεταξύ, καθώς οι marketers επιδιώκουν να γίνουν ακόμα πιο αποτελεσματικοί με την media δαπάνη τους, πολλοί επιλέγουν τα προγράμματα που περιλαμβάνουν την δυνατότητα να επαναπροσδιορίσουν το περιεχόμενο ως μέρος του influencer media buy.
Με αυτό το μοντέλο σε ισχύ, τα brands μπορούν να ελέγξουν από εμπορικής πλευράς μία μεγάλη ποσότητα του influencer content, να καθορίσουν ποια κομμάτια του περιεχομένου αποδίδουν καλύτερα και στην συνέχεια να τοποθετήσουν τα paid media πίσω από περιουσιακά στοιχεία που έχουν αποδείξει την αποτελεσματικότητά τους, ώστε να ενισχύσουν την επιτυχία του προγράμματος. Σύμφωνα δε με τα ευρήματα της έρευνας, ποσοστό 38%-40% των marketers επιλέγουν αυτή την οδό.
* Σύμβουλος μάρκετινγκ και επικοινωνίας στο Παρίσι