Η έρευνα της HSBC «Expat Explorer» αποκαλύπτει ότι, σε ολόκληρο τον κόσμο, τα στελέχη που επιλέγουν να κάνουν διεθνή καριέρα επωφελούνται από 25% αύξηση στις αποδοχές τους, γεγονός που τα βοηθάει να επιτύχουν τους οικονομικούς τους στόχους.
Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα δείχνει ότι μία μετακίνηση στις χώρες του Κόλπου ή στην Ελβετία μπορεί να ενισχύσει σημαντικά το εισόδημα. Τα στελέχη που κάνουν καριέρα στη Σαουδική Αραβία, την Ελβετία, το Κατάρ, το Κουβέιτ, τόνισαν ότι είδαν 58%, 54%, 50%, 48% και 46% αύξηση στο εισόδημά τους αντίστοιχα.
Τα στελέχη που έχουν μετακινηθεί στην Ελβετία κερδίζουν τα περισσότερα χρήματα, με μέσο ετήσιο εισόδημα 193.006 δολάρια ΗΠΑ -το οποίο είναι ποσό διπλάσιο του παγκόσμιου μέσου όρου.
Χάρη στη μετακίνησή τους στο εξωτερικό, το 57% των στελεχών έχει μεγαλύτερο διαθέσιμο εισόδημα σε σχέση με πριν και το 52% μπορεί να αποταμιεύσει περισσότερα χρήματα. Τα εκπατρισμένα στελέχη αποταμιεύουν και επενδύουν κατά κύριο λόγο θέτοντας μακροπρόθεσμους οικονομικούς στόχους, μεταξύ των οποίων η χρηματοδότηση της συνταξιοδότησής τους, η αγορά της πρώτης κατοικίας τους ή του επόμενου σπιτιού τους (34%) και η ασφάλεια του εαυτού τους, της οικογένειάς τους και της περιουσίας τους (27%).
Το 62% των στελεχών που εργάζονται μακριά από τη χώρα τους διαθέτουν ακίνητη περιουσία, με το 37% να έχει αγοράσει ακίνητο στη χώρα εργασίας του, το 32% στη χώρα από την οποία προέρχεται και το 9% και στις δύο χώρες. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις τα ποσοστά ιδιοκτησίας όσων κάνουν καριέρα στο εξωτερικό υπερβαίνουν τα αντίστοιχα ποσοστά των συμπατριωτών τους που μένουν μόνιμα στη χώρα τους.
Ενώ τα εθνικά ποσοστά κατοχής ιδιοκτησίας είναι 63,5% στο Ηνωμένο Βασίλειο, 61,6% στην Ιαπωνία, 51,9% στη Γερμανία και 51% στο Χονγκ Κονγκ, τα αποτελέσματα της έρευνας αποκαλύπτουν ότι το αντίστοιχο ποσοστό για τα εκπατρισμένα στελέχη από τις ίδιες χώρες είναι 75%, 67%, 53% και 63%.
Τα στελέχη που επιλέγουν να κάνουν διεθνή καριέρα βιώνουν και άλλα υλικά οφέλη από τη μετακίνησή τους στο εξωτερικό. Τα δύο τρίτα (42%) κάνουν περισσότερες διακοπές, 39% διαμένουν σε καλύτερο σπίτι και 25% οδηγούν καλύτερο αυτοκίνητο. Όχι μόνο δαπανούν και αποταμιεύουν περισσότερα χρήματα, αλλά προσφέρουν περισσότερο και στην κοινωνία.
Τέσσερις στους δέκα ερωτώμενους (40%) δηλώνουν ότι συμμετέχουν σε περισσότερες φιλανθρωπικές/εθελοντικές ενέργειες στη χώρα όπου διαμένουν, με το 21% να κάνουν περισσότερες δωρεές σε φιλανθρωπικές οργανώσεις, 18% συμμετέχουν περισσότερο σε δραστηριότητες της τοπικής κοινωνίας και 14% λαμβάνουν μέρος σε μεγαλύτερο βαθμό σε εθελοντική εργασία.
Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ενίσχυση της εμπειρίας των στελεχών περί το διεθνές γίγνεσθαι ανεβάζει και τον βαθμό αβεβαιότητάς τους για το αύριο. Και αυτό είναι φυσικό: όσο περισσότερο μαθαίνει κανείς, τόσο μεγαλώνει και ο κριτικός προβληματισμός του.