Τα τέσσερα στιλ ηγεσίας στις επιχειρήσεις

Το αποκαλούμενο αγγλιστί Situational Leadership Model –δημιουργία του καθηγητή πανεπιστημίου και συγγραφέα Dr. Paul Harvey και του συγγραφέα και συμβούλου Ken Blanchard– είναι μία θεωρία επιχειρηματικής ηγεσίας

Τα τέσσερα στιλ ηγεσίας στις επιχειρήσεις

Η βάση του Situational Leadership μοντέλου είναι η πεποίθηση ότι δεν υπάρχει μία και μοναδική βέλτιστη προσέγγιση σε ό,τι αφορά την ηγεσία. Αντιθέτως, η αποτελεσματική ηγεσία θεωρείται ότι είναι task-relevant. Κατ’ επέκταση, οι πλέον επιτυχημένοι ηγέτες είναι εκείνοι που είναι σε θέση να προσαρμόζουν το στιλ ηγεσίας τους σε ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών επιπέδων ωριμότητας τα οποία μπορεί να παρουσιάζονται σε έναν οργανισμό.

Τα τέσσερα είδη

Παρόλο που το συγκεκριμένο μοντέλο είναι σχεδιασμένο για να παρέχει ακραία ευελιξία, υπάρχουν τέσσερα βασικά στιλ σε ό,τι αφορά το Situational Leadership Model και το κάθε ένα είναι προσαρμοσμένο προκειμένου να εξαχθεί η μέγιστη δυνατή παραγωγικότητα από κάθε εργαζόμενο ή ομάδα.

*Telling: Σε αυτό το στιλ ο ηγέτης θα δώσει συγκεκριμένες οδηγίες στους υφισταμένους του σχετικά με το τί να κάνουν και πώς να το κάνουν.

*Selling: Σε αυτό το στιλ ηγεσίας η πληροφορία και η κατεύθυνση εξακολουθεί να παρέχεται από τον ηγέτη, αλλά υπάρχει επίσης μία διπλής κατευθύνσεως επικοινωνία με τους υφισταμένους. Σε αυτό τον ρόλο ο ηγέτης «πουλάει» το μήνυμά του για να κάνει τους εργαζόμενους να συμπορευτούν, πείθοντάς τους να εργαστούν για τον κοινό σκοπό.

*Participating: Με την συμμετοχή ο ηγέτης μπορεί να εστιάσει περισσότερο στις σχέσεις και λιγότερο στις κατευθύνσεις.

*Delegating: Παρόλο που ο ηγέτης εξακολουθεί να παρακολουθεί την πρόοδο των έργων και της εταιρείας, ωστόσο περνάει πολύ περισσότερες αρμοδιότητες για την εκτέλεση και την ολοκλήρωση των καθιερωμένων στόχων σε συγκεκριμένους υφισταμένους ή ομάδες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v