Η εποικοδομητική κριτική είναι βασική για την επαγγελματική ανάπτυξη ενός manager. Γιατί λοιπόν είναι τόσο οδυνηρό να την προσφέρει και να την δέχεται;
Ιδού τρεις συμβουλές που θα βοηθήσουν τον επικεφαλής μιας εταιρείας ασκεί αποτελεσματικά εποικοδομητική κριτική:
1.Εστίασε στα επιχειρησιακά αποτελέσματα: Εξήγησε τί χρειάζεται η εταιρεία (ανάπτυξη ταλέντου, αύξηση των πωλήσεων, βελτιωμένες υπηρεσίες) και διατύπωσε την κριτική σου σαν μέσο για να πετύχεις αυτά τα αποτελέσματα.
2.Διατύπωνέ την συχνά: Όταν η διατύπωση απόψεων και κριτικής περιορίζεται στις εξαμηνιαίες αξιολογήσεις, οι άνθρωποι σπανίως την αποδέχονται θετικά. Λέγε την άποψή σου τακτικά. Θα εξασκηθείς περισσότερο και οι άνθρωποί σου θα συνηθίσουν να την ακούν.
3.Να είσαι συγκεκριμένος: Προσδιόρισε την συγκεκριμένη συμπεριφορά που χρειάζεται να αλλάξει κάποιος.
Δήλωσε ξεκάθαρα τί ακριβώς θέλεις να αλλάξει. Χρησιμοποίησε διαφωτιστικά παραδείγματα, που θα βοηθήσουν τον αποδέκτη να κατανοήσει επακριβώς τί εννοείς.