Μία πρόκληση που αντιμετωπίζουν πάντα οι μάνατζερς είναι πώς να φθάσουν σε ένα σημείο συναίνεσης με τους συνομιλητές τους.
Για να πετύχει κάτι τέτοιο, θα πρέπει να καταλάβετε τα διάφορα είδη ακροατών.
* Οι προσανατολισμένοι στα αποτελέσματα ακροατές πηγαίνουν κατ’ ευθείαν στο «ψητό». Όταν μιλούν, ακούγονται άμεσοι και πολλές φορές ωμοί. Κλίνουν προς το παρόν και την δράση. Συνήθως είναι καλοί στο να λύνουν προβλήματα και ικανοί σαν μάνατζερς να χειρίζονται κρίσεις.
* Οι προσανατολισμένοι στην διαδικασία ακροατές είναι πιο εστιασμένοι στους ανθρώπους και στο μέλλον. Αξιολογούν ψηλά τις σχέσεις και συνήθως είναι πρόθυμοι να ακούσουν πρώτα «όλη την ιστορία» πριν καταλήξουν σε κάποιο συμπέρασμα. Κάνουν συνεχώς συζητήσεις, συχνά ανακατεύοντας το ένα θέμα με το άλλο. Τείνουν να νοιάζονται περισσότερο για το «πώς» και για τα οφέλη που θα έχουν από μία κατάσταση.
* Οι προσανατολισμένοι στις αιτίες ακροατές θέλουν να τούς πείτε το «γιατί». Ζυγίζουν το κάθε τι αξιολογώντας το κατά πόσον μία λύση είναι πρακτική, λογική ή ρεαλιστική. Όταν τούς κάνουν μία ερώτηση, συχνά απαντούν «εξαρτάται». Τούς αρέσουν οι τακτοποιημένες παρουσιάσεις και σιχαίνονται την ανοργάνωτη σκέψη.
Για να καταλάβετε πού ανήκει ο κάθε ακροατής σας, προσέξτε τις ερωτήσεις που κάνει. Θα σάς δώσουν πολλές πληροφορίες για τον τύπο του.