Πώς οι εργαζόμενοι θα... «αγκαλιάσουν» τις αλλαγές

O επικεφαλής της επιχείρησης πρέπει να «διαφημίσει» το καινούργιο και να βοηθήσει το προσωπικό να στηρίξει τις αλλαγές. Η ανάγκη της καθοδήγησης και της σωστής πληροφόρησης.

Πώς οι εργαζόμενοι θα... «αγκαλιάσουν» τις αλλαγές

Αν πραγματικά πιστεύετε στην αλλαγή, δείξτε ότι είναι απαραίτητη και ότι ο καθένας χωριστά μπορεί να συνεισφέρει θετικά:

α) Διαφημίστε το καινούργιο και βοηθήστε το προσωπικό να το στηρίξει και να προσαρμοστεί σε αυτό.

β) Προβλέψτε τις ερωτήσεις των εργαζομένων και ετοιμαστείτε να τους πείσετε για το όφελος που θα έχουν οι ίδιοι και η επιχείρηση από την αλλαγή.

γ) Χειριστείτε τις δύσκολες περιπτώσεις. Μερικοί εργαζόμενοι μπορεί να αντιδράσουν με εχθρότητα στην αλλαγή.

Για να τους αντιμετωπίσετε:

1. Συναντηθείτε ιδιαιτέρως μαζί τους με προθυμία. Ελέγξτε αν έχετε ακούσει καλά και εστιάστε την προσοχή σας στις απόψεις τους.

2. Μη διακόπτετε. Αφήστε τους να μιλήσουν όσο θέλουν. Η λεκτική έκφραση των απόψεων θα ελαττώσει το συναισθηματικό βάρος της συζήτησης.

3. Πέστε τους ότι καταλαβαίνετε την έντασή τους και ότι θα τους βοηθήσετε ιδιαίτερα στην πορεία.

4. Επιλύστε το θέμα με ήρεμη ατμόσφαιρα, ευχαριστώντας τους που έφεραν προσωπικά σε εσάς τις έγνοιες τους σχετικά με την επιχειρούμενη αλλαγή.

δ) Βοηθήστε τους εργαζόμενους στην προσαρμογή. Να θυμάστε ότι, όταν συμβαίνουν αλλαγές, οι εργαζόμενοι συμπεριφέρονται σαν νεοπροσλαμβανόμενοι. Χρειάζονται καθοδήγηση.

Συνεπώς:

*δημιουργήστε ευκαιρίες, ώστε να τους δοθεί άφθονη εκπαίδευση,

*διαθέστε υπερωρίες για να μάθουν το καινούργιο,

*προσφέρετε έξτρα βοήθεια, κυρίως στη δουλειά ρουτίνας, ώστε να έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους για τις νέες ευθύνες,

*βγάλτε από τη μέση μη απαραίτητες καταληκτικές ημερομηνίες και δώστε τους περισσότερο χρόνο,

*μην επιχειρείτε πολλές αλλαγές ταυτόχρονα, διότι χρειάζεται πάντα χρόνος προσαρμογής ακόμα και σε μικροαλλαγές,

*επαναβεβαιώστε τους ότι θα έχετε υπομονή, ώστε να μην έχουν το άγχος ότι πρέπει να τα καταφέρουν πολύ γρήγορα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v