Κατά τον Μάρκο Φραγκουλόπουλο, πρόεδρο του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ της ΕΕΔΕ και ανώτατο στέλεχος της Interamerican, σε περιόδους κρίσης οι εταιρείες πρέπει να ενεργούν ωσάν να επρόκειτο για ευκαιρία. Διότι, κρίσιμη παράμετρος στην περίπτωση αυτή είναι η αλλαγή που φέρνει μία κρίση στην καταναλωτική συμπεριφορά των πολιτών.
Πρώτη φορά το 1963, ο Lazer εισήγαγε τον όρο «customer life style analysis» και ακολούθησε το «consumer buying behavior», το οποίο ερμηνεύεται ως «η διαδικασία την οποία ακολουθούν οι πολίτες για να ερευνήσουν, επιλέξουν, αγοράσουν ή απορρίψουν ένα προϊόν ή μία υπηρεσία, προκειμένου να ικανοποιήσουν συγκεκριμένες ανάγκες και επιθυμίες».
Ιδιαίτερα σε μία οικονομική κρίση, πρέπει το συντομότερο να προβλέψουμε πώς αλλάζει αυτή η διαδικασία, πώς οι καταναλωτές εν κατακλείδι επιλέγουν να κάνουν ή να μην κάνουν τις αγορές τους, αλλά επίσης και να προσδιορίσουμε την σχέση αιτίου-αιτιατού.
Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι μία οικονομική κρίση δεν χτυπάει μόνον τα οικονομικά ενός νοικοκυριού, αλλά και την ψυχική κατάσταση των ατόμων, όπως για παράδειγμα ο φόβος για το αύριο, η ανησυχία για την εργασία, κλπ. Είναι βέβαιο ότι οι πολίτες γίνονται πιο «money minded» και στρέφονται κυρίως στην αγορά των απαραίτητων αγαθών, σε πιο προσιτές μάρκες, σε white labels.
Υπό παρόμοιες συνθήκες, σε εποχές κρίσης μία εταιρεία θα πρέπει να:
*αντιλαμβάνεται την κρίση ως ευκαιρία,
*επενδύει στο μάρκετινγκ με επιθετικό τρόπο,
*ανακαλύπτει νέα τμήματα στην αγορά, με νέες ανάγκες,
*επαναπροσδιορίζει και ισχυροποιεί τα value propositions που έχει,
*βελτιώνει σε κάθε επίπεδο το customer experience,
*μεγιστοποιεί την προσφερόμενη αξία στους πελάτες, χωρίς υπερβολές και γενναιοδωρίες,
*συνειδητοποιεί ότι το μάρκετινγκ είναι και εργαλείο τόνωσης της ρευστότητας.