Ο αείμνηστος Πήτερ Ντράκερ, αναφερόμενος στο μάνατζμεντ μη κερδοσκοπικών οργανώσεων είχε γράψει:
«Έχω την γνώμη ότι οι αποτελεσματικοί ηγέτες δεν λένε ποτέ «εγώ». Και αυτό, όχι γιατί έχουν εκπαιδευτεί να μην λένε «εγώ», αλλά γιατί πιστεύουν στην ομάδα και όχι στο «εγώ». Αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους και δεν τις αποφεύγουν. Πάντως, σε κάθε περίπτωση, το «εμείς» είναι εκείνο που προέχει… Το «εμείς» μπορεί να εμπνεύσει την ομάδα σου και να σε βοηθήσει να κάνεις την δουλειά σου». Η άποψη αυτή ισχύει σε κάθε περίπτωση; Κατά τον Ρίτσαρντ Τέμπλαρ, όχι. Ιδού τί γράφει στο βιβλίο του για Οι Κανόνες του Μάνατζμεντ (εκδ. Κριτική):
«Συγγνώμη, αλλά αν η ομάδα σου δεν τα καταφέρει, η ευθύνη θα είναι όλη δική σου. Την νύφη την πληρώνει πάντα ο μάνατζερ. Είναι εύκολο να χρησιμοποιείς την ομάδα σου ως δικαιολογία, αλλά αυτό δεν πιάνει. Εσύ είσαι ο ηγέτης και εσύ πρέπει να δεχθείς την κριτική. Είναι εύκολο να λες: Δεν πιάσαμε τους στόχους μας γιατί… Το σωστό όμως είναι να λες: Δεν έπιασα τους στόχους μου γιατί… Και αυτό το γιατί πρέπει να ακολουθείται πάντα από το «εγώ» και ποτέ από το «αυτοί».
»Είναι εύκολο να πεις: Δεν πιάσαμε τους στόχους μας γιατί ο νεαρός Μπράϊαν ενόχλησε κατά λάθος τον Χ πελάτη με συνέπεια να μειωθούν οι πωλήσεις μας. Αλλά ποιος ανέθεσε στον νεαρό Μπράϊαν να χειριστεί έναν τόσο σημαντικό πελάτη; Η απάντηση είναι «εσύ». Ποιος οργάνωσε τις πωλήσεις; Εσύ. Και, πίστεψέ με, η ομάδα σου θα κάνει τα πάντα για σένα, αν αναλάβεις τις ευθύνες σου την δύσκολη ώρα. Για να κερδίσεις την αφοσίωση των συνεργατών σου, πρέπει να είσαι έτοιμος να σταθείς όρθιος και να πεις με θάρρος: παίρνω την ευθύνη.
»Ξέρω, βέβαια, ότι αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο. Χρειάζεται αυτοπεποίθηση, κουράγιο, πίστη ότι δεν θα απολυθείς ή τιμωρηθείς και, πάνω απ’ όλα, ωριμότητα. Μπορεί να νομίσεις ότι αυτό θα αποβεί εις βάρος σου ή ότι θα σε κάνει να φανείς ανίκανος.
Στην πραγματικότητα, όμως, θα συμβεί το ακριβώς αντίθετο. Αν το αφεντικό σου σε δει να παίρνεις την ευθύνη και να λες Χάσαμε τον πελάτη και υπεύθυνος γι’ αυτό είμαι εγώ, πρέπει να κάνουμε κάποια πράγματα για να μην ξανασυμβεί κάτι τέτοιο, δεν θα δει την όλη υπόθεση ως αποτυχία και οι μελλοντικές προοπτικές σου στην εταιρεία θα είναι ακόμα καλύτερες».