Ένας γκουρού του μάρκετινγκ, ο Σέρτζιο Ζύμαν, παλαιό στέλεχος της Coca-Cola, γράφει τα εξής επίκαιρα σήμερα: Κάποτε, η «εικόνα» ήταν το ένα και μοναδικό κριτήριο επιτυχίας της διαφήμισης και του μάρκετινγκ.
Την θυμάμαι καλά αυτή την εποχή. Θυμάμαι επίσης μία καμπάνια της Sprite, που δημιουργήθηκε εκείνη την εποχή περίπου, που έλεγε: «Όταν απλώνεις το χέρι για περισσότερα, πιάσε μια Sprite». Λανσαρίστηκε στους καταναλωτές με την μουσική σύνθεση «The great get together» στο Σαν Φρανσίσκο.
Οι εμφιαλωτές τρελλάθηκαν με το jingle (το τραγούδι της διαφήμισης). Το ίδιο και η διεύθυνση. Οπότε, φαντάζεστε την έκπληξη όλων όταν δήλωσα στην διαφημιστική εταιρεία στην Νέα Υόρκη, λίγες εβδομάδες αργότερα, ότι «Παιδιά, η διαφήμιση δεν έχει αποτέλεσμα».
«Μα πώς είναι δυνατόν;», ρωτούσαν απορημένοι. Γεγονός όμως ήταν ένα: δεν είχαμε αύξηση στις πωλήσεις. Μπορεί ίσως να ακούγεται λογικό για εσάς, αλλά για εκείνους ήμουν ο «κακός» γιατί απλά ήθελα να πουλήσω περισσότερη Sprite.
Βλέπετε, έχω αυτή την εμμονή, να απαιτώ οι διαφημίσεις να φέρνουν αποτέλεσμα και όχι να παίρνουν βραβεία σκηνοθεσίας. Δεν κάνουμε τέχνη, απλά πουλάμε! Επομένως, δεν με απασχολούσε αν η διαφήμιση με τον Mean Joe Green ενθουσίαζε τους εμφιαλωτές και τους εμπόρους ή αν η καμπάνια της Sprite θεωρήθηκε η απόλυτη επιτυχία στο πάρτυ των καταναλωτών. Ένας μάρκετερ πρέπει πάντα να θυμάται ότι υπάρχει ένας και μόνον στόχος: οι καταναλωτές!
Επιπλέον, το μάρκετινγκ πρέπει να ωθεί αυτούς τους καταναλωτές σε ενέργεια / δράση. Το να είναι δημοφιλής δεν είναι ο στόχος. Δεν θέλω φανταστική κατανάλωση –αυτό δηλαδή που συμβαίνει όταν οι καταναλωτές αγαπούν το προϊόν σου, αλλά δεν αισθάνονται την ανάγκη να το αγοράσουν. Και δεν με ενδιαφέρουν τα βραβεία σκηνοθεσίας. Το μόνο πράγμα που με ενδιαφέρει είναι η πραγματική κατανάλωση, δηλώνει ο Σ. Ζύμαν.
Διότι, ο μόνος λόγος που ένας μάρκετερ πρέπει να είναι στον χώρο και ο μόνος λόγος που μια εταιρεία θα πρέπει να δαπανήσει χρήματα στο μάρκετινγκ, είναι για να πείσει τους καταναλωτές να καταναλώσουν! Αν μία διαφημιστική καμπάνια ή οποιαδήποτε προώθηση δεν κάνει τους καταναλωτές να αγοράζουν περισσότερα από τα προϊόντα σας, είναι εξ ορισμού άχρηστη. Πωλήσεις. Τελεία και παύλα.
Αν αυτή η διαφήμιση που έχεις τώρα δεν ωθεί τους καταναλωτές να το κάνουν, δοκίμασε κάτι άλλο.