Όταν θα χρειαστεί να επικρίνετε κάποιους υφισταμένους, καλό είναι να αποφύγετε τις «παγίδες» και να ακολουθήσετε ορισμένες «τακτικές» για να επιτευχθεί το καλύτερο αποτέλεσμα.
Ιδού ορισμένες τακτικές που μπορούν να ακολουθήσουν οι manager για να πετύχουν τους στόχους τους:
-Κάντε όποια κριτική έχετε να κάνετε το συντομότερο δυνατό.
-Επικρίνετε ένα πράγμα τη φορά. Μην υπερφορτώνετε τον άνθρωπο που γίνεται δέκτης των παρατηρήσεών σας με ολόκληρο κατάλογο παραπόνων.
-Μην επαναλαμβάνετε ένα σημείο πολλές φορές. Μία φορά φτάνει και περισσεύει.
-Να φέρνετε αντιρρήσεις μόνο σε ενέργειες που ο άλλος μπορεί να αλλάξει. Αν του ζητήσετε να κάνει πράγματα που δεν μπορεί, τότε η επαγγελματική σας σχέση μοιραία θα οδηγηθεί σε αδιέξοδο.
-Παρουσιάζετε, όπου είναι δυνατόν, τις παρατηρήσεις σας με τη μορφή παροτρύνσεων, προτάσεων ή ερωτήσεων.
-Αποφεύγετε τις σαρκαστικές παρατηρήσεις. Ο σαρκασμός αφήνει να διαφανεί θυμός εναντίον του προσώπου -όχι των πράξεών του. Κάτι τέτοιο μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα προσωπικών σχέσεων.
-Αποφεύγετε λέξεις όπως πάντα ή ποτέ. Συνήθως αφαιρούν από την ακρίβεια των λεγομένων σας ενώ ταυτόχρονα σας φέρνουν σε θέση αδυναμίας.
-Μην απολογείσθε για τις επικρίσεις σας. Η απολογητική στάση αποδυναμώνει την κριτική και μπορεί να αποτελεί ένδειξη ότι δεν είστε απόλυτα σίγουρος πως είχατε το δικαίωμα να πείτε όσα είπατε.
-Μην ξεχνάτε τους επαίνους. Έτσι, όταν και αν έρθει η στιγμή της κριτικής, οι άλλοι θα είναι πιο πρόθυμοι να την αποδεχθούν.