Γιατί πρέπει να επανεξετάζεται η στρατηγική της εταιρίας

Σε ποια θεμελιώδη ερωτήματα πρέπει να απαντά η στρατηγική που ακολουθεί μια επιχείρηση. Γιατί πρέπει - κατά κανόνα- να αμφισβητεί τις επικρατούσες απόψεις. Κρίσιμο το ζήτημα της καινοτομίας.

Γιατί πρέπει να επανεξετάζεται η στρατηγική της εταιρίας

«Η μέθοδος αυτού που καταστρώνει στρατηγικές είναι, με πολύ απλά λόγια, να αμφισβητήσει τις επικρατούσες απόψεις θέτοντας ένα και μόνον ερώτημα: γιατί; Επίσης, να θέτει επίμονα και μέχρι να βαρεθούν το ίδιο ερώτημα σε όσους έχουν την ευθύνη για τον τρόπο που λειτουργούν σήμερα τα πράγματα».

Aυτό αναφέρει ο Kenichi Ohmae στο βιβλίο "The Mind Of The Strategist: The Art Of Japanese Business".

«Έχουμε κάνει καλή δουλειά, αλλά πολύ γρήγορα όλα αυτά τα προϊόντα θα θεωρούνται ξεπερασμένα ... Δεν μπορώ να πω με ακρίβεια σε πόσα χρόνια ακριβώς, αλλά το τέλος μας είναι προδιαγεγραμμένο», δήλωνε ο Bill Gates σύμφωνα με τον Daniel Gross στο "Forbes Greatest Business Stories of All Time".

Από την πλευρά του ο Κων. Μαρκίδης τονίζει πως «σε κάθε κλάδο υπάρχουν πολλές βιώσιμες θέσεις που μπορεί να καταλάβει μία εταιρεία. Συνεπώς, η ουσία της στρατηγικής είναι να επιλέξει την μία θέση που μπορεί η εταιρεία να ισχυριστεί ότι τής ανήκει.

Με απλά λόγια, μία στρατηγική θέση είναι το άθροισμα των απαντήσεων που δίνει η εταιρεία στα εξής τρία ερωτήματα: Σε ποιους πρέπει να στοχεύσω ως πελάτες μου; Τί προϊόντα ή υπηρεσίες πρέπει να τους προσφέρω; Πώς πρέπει να γίνει αυτό;»

Σύμφωνα με τον Νίκο Εμπέογλου (επίτιμο πρόεδρος ΕΕΔΕ): «Σε τελική ανάλυση, η στρατηγική αφορά την πραγματοποίηση επιλογών και μία ευκαιρία θα θεωρείται επιτυχημένη αν επιλέξει μία ξεχωριστή στρατηγική θέση, δηλαδή μία θέση που διαφέρει από εκείνες των ανταγωνιστών της. Η πιο συνήθης αιτία αποτυχίας μιας στρατηγικής είναι η αδυναμία πραγματοποίησης σαφών επιλογών και, βεβαίως, διατυπώσεως των σωστών ερωτημάτων».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v