Η μάθηση είναι δύναμη και στο management

Ο σημαντικότερος λόγος που ο άνθρωπος μειώνει σταδιακά τις προσπάθειες για μάθηση έγκειται, αφ' ενός, στους θεσμούς και, αφ' ετέρου, στην μείωση της περιέργειας.

Η μάθηση είναι δύναμη και στο management

Όλοι οι άνθρωποι μπορούν να μάθουν. Η κινητήρια δύναμη γι αυτό είναι ενστικτώδης. Τα μωρά δεν τα διδάσκει κανείς πώς να μάθουν να περπατούν, να μιλούν ή να αντιλαμβάνονται το περιβάλλον στο οποίο ζουν.

Η μάθηση είναι μία φυσική διαδικασία, η οποία εξελίσσεται όταν υπάρχουν θεσμοί, κίνητρα και προσωπικό ενδιαφέρον για την ανάπτυξή της. Δυστυχώς, οι άνθρωποι, καθώς μεγαλώνουν, σταματούν να μαθαίνουν –ίσως διότι έχουν λάθος αντίληψη για το τί ακριβώς σημαίνει «μάθηση».

Και όμως, με λίγη σκέψη θα μπορούσαν να καταλάβουν ότι μάθηση ορίζεται ως η διαδικασία με την οποία κανείς προωθεί τις φυσικές και διανοητικές του ικανότητες.

Ωστόσο, ο σημαντικότερος λόγος που ο άνθρωπος μειώνει σταδιακά τις προσπάθειες για μάθηση έγκειται, αφ' ενός, στους θεσμούς και, αφ' ετέρου, στην μείωση της περιέργειας.

Το σχολείο, λόγου χάρη, δεν είναι ένας θεσμός που προωθεί την μάθηση, αντιθέτως ασκεί έλεγχο, γι αυτό και περιορίζει την κινητήρια αυτή δύναμη του ανθρώπου να αναπτύξει τις ικανότητές του.

Αντίστοιχοι θεσμοί υπάρχουν στον χώρο της εργασίας, της επιχείρησης και ευρύτερα της κοινωνίας.

Συμβάλλουν δε στην παρεμπόδιση της μάθησης, σε μία εποχή την οποία πολλοί θεωρούν ότι είναι αυτή της γνώσης...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v