Ιδού μερικά σχόλια, προβλέψεις και προτάσεις που πιθανόν θα σας βοηθήσουν να σχεδιάσετε πιο αποτελεσματικά την στρατηγική μάρκετινγκ για την καινούργια εποχή:*Πάψτε να σκέπτεσθε με όρους της μαζικής αγοράς και αρχίστε να δίνετε προσοχή σε επιμέρους κομμάτια της αγοράς, τα οποία συντίθενται από μικρότερες ομάδες καταναλωτών με κοινές ανάγκες. Επίσης, προετοιμαστείτε για –την πολύ υπαρκτή– πιθανότητα οι ομάδες αυτές να αλλάξουν χαρακτηριστικά, καθώς εναλλάσσονται σε αυτές διαφορετικοί άνθρωποι.
*Συνειδητοποιείστε ότι θα είναι όλο και πιο εύκολο να «φθάνετε» στους καταναλωτές, διότι οι τελευταίοι θα είναι όλο και συχνότερα «καθ΄ οδόν». Έτσι, γίνετε πιο σοφιστικέ στο media planning που κάνετε και χρησιμοποιείστε πιο συχνά το direct mail και το Διαδίκτυο.
*Αποκτήστε την επίγνωση ότι θα είναι όλο και πιο δύσκολο να πουλήσετε, διότι οι καταναλωτές θα είναι όλο και πιο πληροφορημένοι, πιο επιλεκτικοί και πιο απαιτητικοί. Ασφαλώς δε, στην παρούσα φάση κρίσης θα προσέχουν πολύ περισσότερο και το πορτοφόλι τους, τις τραπεζικές τους κάρτες (πιστωτικές και χρεωστικές).
*Ξανασκεφθείτε το πώς εξυπηρετείτε τους πελάτες σας. Στο μέλλον, οι άνθρωποι θα αρνούνται να περιμένουν σε ουρές ή να αναζητούν την εξυπηρέτησή τους σε άβολες ώρες.
*Εξετάστε την πιθανότητα να παράγετε είτε ακριβά και ποιοτικά προϊόντα, είτε φθηνά και πρόχειρα. Είναι λίγο παράξενο, αλλά τα μεσαία –σε τιμή και σε ποιότητα– προϊόντα θα είναι δυσκολότερο να πουληθούν.
*Προετοιμαστείτε για έναν όλο και μεγαλύτερο ακτιβισμό εκ μέρους των καταναλωτών. Αυτό θα αφορά κυρίως σε τρόφιμα (χωρίς χημικά, χωρίς συντηρητικά, κλπ) και λιγότερο παχυντικά.
*Σκεφθείτε με όρους νοικοκυριών τα οποία αποτελούνται από ανεξάρτητα άτομα και ξεχάστε την παραδοσιακή οικογένεια στην οποία η μαμά κάνει τα ψώνια για όλο το σπίτι. Σήμερα, τα ίδια τα μικρά παιδιά, της προεφηβικής ηλικίας, δαπανούν δισεκατομμύρια, σε παγκόσμιο επίπεδο.
*Λάβετε υπ΄ όψιν σας ότι, όλο και περισσότερο, θα αυξάνονται τα άτομα που ζουν μόνα τους. Στην Αθήνα υπολογίζονται σε 1.000.000 και το 2020 θα ξεπερνούν ίσως τα δύο εκατομμύρια. Η τάση αυτή αποτελεί πραγματική επανάσταση για το μάρκετινγκ, αλλά και για τις αλυσσίδες παραγωγής, διότι τα άτομα που ζουν μόνα έχουν διαφορετικές καταναλωτικές απαιτήσεις, αποθηκεύουν λιγότερο και για πολλούς λόγους δεν δίνουν μεγάλη σημασία στην επωνυμία του προϊόντος.
Αντιθέτως, είναι ευαίσθητα στις προσφερόμενες υπηρεσίες.