Κατσαρός (FIAT): Στην πετρελαιοκίνηση οι ελπίδες

Εξοικονόμηση έως €2.000 ετησίως "υπόσχεται" η πετρελαιοκίνηση στους καταναλωτές τονίζει ο διευθυντής Marketing της Fiat Hellas, Γ. Κατσαρός. Τα συνολικά οφέλη. Πού αναμένεται να στραφεί το αγοραστικό ενδιαφέρον.

  • Συνέντευξη στην Αλεξάνδρα Γκίτση
Κατσαρός (FIAT): Στην πετρελαιοκίνηση οι ελπίδες
Εξοικονόμηση έως 2.000 ευρώ ετησίως "υπόσχεται" η πετρελαιοκίνηση στους Έλληνες καταναλωτές, ενώ την ίδια ώρα γεννά ελπίδες στην αγορά αυτοκινήτου, η οποία συνεχίζει να δέχεται ισχυρές πιέσεις που το δεκάμηνο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου μεταφράστηκαν σε σημαντική πτώση της τάξεως του 36%.

Την ίδια στιγμή, πάντως, όπου οι πωλήσεις αυτοκινήτων συνολικά υποχωρούν, και μάλιστα σημαντικά, οι πωλήσεις με κινητήρες πετρελαίου σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση 82%!

Αυτό αναφέρει μεταξύ, των άλλων, στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Euro2day ο διευθυντής Marketing Communication FGAH (Fiat Group Automobiles Hellas S.A.) & Country Manager Alfa Romeo Γιώργος Κατσαρός, ο οποίος παράλληλα σημειώνει ότι αυτό που προηγείται είναι να επανέλθει το αίσθημα σιγουριάς του καταναλωτή, καθώς η αγορά είναι σε μεγάλο βαθμό θέμα ψυχολογίας.

Ερώτηση: Πριν από λίγες ημέρες η ελληνική πολιτεία έδωσε το πράσινο φως για την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Η εξέλιξη αυτή πιστεύετε ότι είναι ικανή να αναθερμάνει το καταναλωτικό ενδιαφέρον των Ελλήνων και να τονώσει την αγορά σας;

Απάντηση: Πιστεύουμε ότι η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης είναι ένα θετικό μέτρο, που θα ωφελήσει το περιβάλλον και τους καταναλωτές, δεδομένου ότι τα αυτοκίνητα diesel έχουν χαμηλότερη εκπομπή CO2 και καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα κατά μέσο όρο 30%. Επομένως, είναι πιο οικονομικά από τα οχήματα που κινούνται με κινητήρες βενζίνης. Ειδικότερα, το όφελος της χρήσης ενός πετρελαιοκίνητου οχήματος κυμαίνεται από 1.000 έως 2.000 ευρώ, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που θα έχει διανύσει. Στην πράξη, ο οδηγός πληρώνει χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας (σε μερικά μοντέλα και μηδενικά), η απόσβεση της επένδυσης γίνεται γρήγορα, οι επισκέψεις στο συνεργείο για την τακτική παρακολούθηση του οχήματος είναι αραιότερες και μειώνεται η κατανάλωση καυσίμων.

Θεωρώ βέβαιο ότι η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης θα ωφελήσει τους καταναλωτές, ενδεχομένως να ωφελήσει την αγορά εν γένει. Πιστεύουμε ότι η άρση της απαγόρευσης αναμένεται να ενισχύσει οικονομικά το ενδιαφέρον των καταναλωτών απέναντι στα μικρότερα και πιο οικονομικά μοντέλα με κινητήρες diesel, τάση που έχει παρατηρηθεί παρά την απαγόρευση. Αξίζει να σημειωθεί ότι, παρά το γεγονός πως η ελληνική αγορά αυτοκινήτου μειώθηκε το 2011 (Ιανουάριος - Οκτώβριος) κατά 36%, οι κινητήρες πετρελαίου σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 82%! Στην τοπική αγορά πετρελαιοκίνητων η FGAH έχει μερίδιο αγοράς της τάξεως του 11,6%.

Ερώτηση: Με δεδομένο ότι η αλλαγή αυτοκινήτου αποτελεί πλέον για πολλούς άπιαστο όνειρο, πώς πιστεύετε ότι θα υπάρξει αύξηση των πωλήσεων, τη στιγμή όπου η μείωση των εισοδημάτων των Ελλήνων καταναλωτών έχει οδηγήσει σε σημαντικές περικοπές ακόμη και βασικών καταναλωτικών αγαθών;

Απάντηση: Είναι αλήθεια ότι βιώνουμε σημαντικές αλλαγές στην οικονομική και κοινωνική ζωή όχι μόνο της χώρας αλλά και του πλανήτη. Είναι βέβαιο επίσης ότι τα εισοδήματα έχουν συρρικνωθεί και το ενδιαφέρον των καταναλωτών έχει μετατοπιστεί. Σε αυτό το περιβάλλον, οι προτάσεις της Fiat αποδεικνύονται πιο επίκαιρες από ποτέ, καθώς παραμένουμε, ως όμιλος, πιστοί στις βασικές αρχές μας, που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την ικανοποίηση της ανάγκης των καταναλωτών για value for money οχήματα, με μικρό κοινωνικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Επιπλέον, ακολουθούμε τη διεθνή τάση του downsizing, προσφέρουμε δηλαδή μικρούς κινητήρες, που απαντούν στις σύγχρονες απαιτήσεις για οικονομικό και περιβαλλοντικά φιλικό αυτοκίνητο με υψηλές επιδόσεις. Με αυτό ως δεδομένο, νομίζω ότι απαντούμε αποτελεσματικά στις ανάγκες της εποχής μας.

Ερώτηση: Τι προσδοκά η αγορά από την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη;

Απάντηση: Αυτήν την περίοδο, δεν μπορούμε να κάνουμε συγκεκριμένες προβλέψεις. Η τοπική αγορά του αυτοκινήτου επηρεάστηκε πολύ από την οικονομική κρίση, καθώς και από τις αλλεπάλληλες αλλαγές στη φορολογία. Η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης αναμένεται να αναθερμάνει το ενδιαφέρον των καταναλωτών, ωστόσο οποιαδήποτε πρόβλεψη αυτήν τη στιγμή δεν θα είναι ασφαλής. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που προηγείται είναι να επανέλθει το αίσθημα σιγουριάς του καταναλωτή, καθώς η αγορά είναι σε μεγάλο βαθμό θέμα ψυχολογίας. Ανάμεσα στις κρίσιμες εξελίξεις που βιώνουμε και θα διαμορφώσουν το μέλλον μας, η δημιουργία ενός περιβάλλοντος σταθερότητας και ανάπτυξης είναι πρωταρχική ανάγκη.

Πιστεύω ότι ο τομέας του αυτοκινήτου -όπως και άλλοι τομείς- θα ωφεληθεί περισσότερο από μέτρα που αποσκοπούν στη βελτίωση του κλίματος που σήμερα επικρατεί στην αγορά, στην τόνωση του ηθικού των καταναλωτών και στην αύξηση της εμπιστοσύνης τους προς το κράτος και τις επιχειρήσεις γενικότερα.

Ερώτηση: Η εταιρία σας ελέγχει ένα σημαντικό μερίδιο στην εν λόγω αγορά. Μέσω της απελευθέρωσης πώς πιστεύετε ότι θα κινηθούν οι πωλήσεις σας;

Απάντηση: Όπως σας είπα και προηγουμένως, είναι πολύ δύσκολο τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο να προχωρήσουμε σε προβλέψεις. Γενικά, πιστεύουμε ότι στο σύγχρονο και δύσκολο οικονομικό περιβάλλον μπορούμε να παρέχουμε τις καλύτερες λύσεις για τους πελάτες μας, να τους προσφέρουμε ποιοτικά αυτοκίνητα σε ανταγωνιστικές τιμές, κάνοντάς τους να αισθάνονται ότι τα χρήματά τους πιάνουν τόπο και έτσι να νιώθουν δικαιωμένοι από την επιλογή τους. Εκτός από τους κινητήρες πετρελαίου, τόσο η Fiat όσο και η Alfa Romeo προσφέρουν λύσεις οικονομικές όπως ο δικύλινδρος TwinAir (έχει βραβευτεί ως ο πλέον οικολογικός κινητήρας βενζίνης με εκπομπή CO2 μόλις 95 γρ./χλμ.), αλλά και ο MultiAir 105 και 135 ίππων (με μειωμένη εκπομπή ρύπων και αυξημένη ιπποδύναμη).

Συγχρόνως αξιοποιούμε τις συνθήκες για τη δημιουργία ευκαιριών για τη συνολική λειτουργία και την ανάπτυξη της εταιρίας και των συνεργατών μας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v