Κ. Τσουβελεκάκης: ”Δεν έχουμε ημερομηνία λήξης”

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αποτελεί για τη Fashion Box Hellas το γεγονός ότι είναι μέλος του ομώνυμου ιταλικού ομίλου και ως εκ τούτου, η εταιρεία λειτουργεί ”χωρίς ημερομηνία λήξης”. Ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Κ. Τσουβελεκάκης μιλά για τη στρατηγική, το πλήγμα από την Connection, τους μεγάλους πελάτες και το νέο εγχείρημα.

Κ. Τσουβελεκάκης: ”Δεν έχουμε ημερομηνία λήξης”
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αποτελεί για τη Fashion Box Hellas το γεγονός ότι είναι μέλος του ομώνυμου ιταλικού ομίλου και ως εκ τούτου, η εταιρεία λειτουργεί ”χωρίς ημερομηνία λήξης”.

Όπως αναφέρει ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης κ. Κωνσταντίνος Τσουβελεκάκης η εταιρεία διαθέτει τα εχέγγυα για να είναι μέσα στην αναδιανομή της πίτας της αγοράς όπου δραστηριοποιείται.

Ο ίδιος σημειώνει πως η διεύρυνση του μεριδίου αγοράς, με νέα αλλά και με τα ήδη υπάρχοντα σημεία πώλησης, τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδος, συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των στόχων της διοίκησης, ενώ αναφέρεται και στα άμεσα σχέδια της Fashion Box.

Εξάλλου, πρόσφατα η Fashion Box, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του τραπεζικού της δανεισμού, προχώρησε στη σύναψη δυο ομολογιακών δανείων συνολικού ύψους 3 εκατ. ευρώ, που αφορά και στο συνολικό δανεισμό της εταιρείας.

Συνέντευξη στη Μαρίση Μπαλιούση (*)

- Στο πρώτο εξάμηνο, η Fashion Box παρουσίασε σημαντική διεύρυνση του περιθωρίου κέρδους η οποία και αποτυπώθηκε στην εντυπωσιακή ενίσχυση των κερδών. Πώς επιτεύχθηκε αυτό;

Η διεύρυνση του περιθωρίου κέρδους είναι αποτέλεσμα της ανάπτυξης του κύκλου εργασιών, στα καταστήματα λιανικής. Η εταιρεία βέβαια πραγματοποιεί πωλήσεις τόσο στη χονδρική όσο και στη λιανική.

Είναι αυτονόητο βέβαια ότι οι πωλήσεις στη χονδρική λειτουργούν με μικρότερο ποσοστό κέρδους, ενώ οι λιανικές με μεγαλύτερο. Ως εκ τούτου, αυξάνοντας τον τζίρο στη λιανική διευρύνθηκε και το περιθώριο κέρδους.

- Εκτιμάτε ότι πρόκειται για μια τάση η οποία αναμένεται να συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του 2004;

Πιστεύω πως ναι. Εκτιμώ ότι τα μεγέθη της εταιρείας θα ”τρέξουν” με τους ίδιους ρυθμούς. Ωστόσο, δεν θα ήθελα να προχωρήσω σε εκτιμήσεις γιατί κατά την περυσινή χρήση δεν καταφέραμε να αντεπεξέλθουμε στις προβλέψεις μας.

- Τι ήταν αυτό που πήγε στραβά πέρυσι, διαψεύδοντας τις προβλέψεις σας;

Δεν μπορούσαμε βέβαια να έχουμε προβλέψει ότι λίγους μήνες αργότερα θα ερχόμασταν αντιμέτωποι με την πτώχευση μιας εισηγμένης εταιρείας, την οποία βέβαια υποτίθεται ότι στήριζαν οι τράπεζες. Και αναφέρομαι στην Connection.

Ωστόσο, ο συνολικός μας τζίρος στο 2003 ήταν αυξημένος κατά 11%. Η μείωση των κερδών όμως οφείλεται στο γεγονός ότι χάσαμε έναν μεγάλο πελάτη. Ζημιά η οποία ήταν διπλή για την εταιρεία. Αφενός ήταν οι επισφάλειες από τις πωλήσεις που είχαμε πραγματοποιήσει και αφετέρου υπήρχαν και επιστροφές εμπορευμάτων. Η Connection αποτελούσε έναν πελάτη ο οποίος πραγματοποιούσε το 9%-10% του συνολικού τζίρου της Fashion Box, με μεγάλο μικτό κέρδος.

Όχι με το κέρδος της χονδρικής, αλλά σχεδόν με το κέρδος της λιανικής, καθώς στις συνεργασίες μας με τους πελάτες που δουλεύουν επί παρακαταθήκη, και που πρόκειται κυρίως για πολυκαταστήματα, δεν περιλαμβάνεται η προμήθεια του διανομέα.

- Έχετε και άλλους πελάτες που αντιπροσωπεύουν μεγάλο ποσοστό του τζίρου σας;

Έχουμε δύο πολυκαταστήματα: τη Notos Com – Λαμπρόπουλος και τον όμιλο Φωκά.

- Αν και δεν πρόκειται για ονόματα που θα μπορούσαν ενδεχομένως να αποτελέσουν ”απειλή”, υπάρχει τρόπος ώστε να διασφαλίσετε τα νώτα σας;

Μπορούμε να το κάνουμε ασφαλίζοντας τα προϊόντα μας. Κάτι το οποίο μετά την υπόθεση της Connection πλέον πράττουμε.

- Σε περίπου έναν μήνα αναμένεται η λειτουργία του νέου multibrand καταστήματος της εταιρείας στο Στάδιο Καραϊσκάκη. Με ποια μορφή θα λειτουργήσει το εν λόγω κατάστημα;

Πρόκειται για ένα multibrand κατάστημα με την επωνυμία ”Blue Box” στο οποίο θα διατίθενται έντεκα συνολικά σήματα με τη μορφή των shop-in-shop. Έχουμε προχωρήσει σε συμβόλαια με την Elmec Sport για τέσσερα τελικά σήματα, από τρία που είχαμε συμφωνήσει αρχικά και συγκεκριμένα θα διατίθενται τα είδη της Harley, της Gas, της Dockers και της Myrphy & NYE, με την Ridenco για τα σήματα της Nautica, της Timberland και της Kappa, με τη VF Hellas που συμμετέχει με τα Lee και τα Wrangler.

Παράλληλα, θα διατίθενται τα προϊόντα της O’Neil και βέβαια το δικό μας σήμα, τα Replay.

- Ωστόσο, πρόκειται για ένα νέο εγχείρημα…

Όντως. Στην προκειμένη περίπτωση εμείς είμαστε οι διαχειριστές του καταστήματος, ενώ βέβαια τοποθετούμε και το δικό μας σήμα. Οι υπόλοιπες εταιρείες βάζουν τα προϊόντα τους επί παρακαταθήκη και είναι υπεύθυνες για τα δικά τους έξοδα λειτουργίας. Εμείς από τη μεριά μας θα εισπράττουμε μια σοβαρή προμήθεια από τις πωλήσεις που θα πραγματοποιούνται στο κατάστημα.

- Θα ακολουθήσουν και άλλου είδους ανάλογες συνεργασίες;

Το συγκεκριμένο κατάστημα αποτελεί μια πιλοτική κίνηση, ώστε να διερευνήσουμε τέτοιου τύπου συνεργασίες μελλοντικά. Εάν η συνταγή επιτύχει, τότε θα μπορέσουν να ακολουθήσουν και άλλα ανάλογου τύπου καταστήματα.

Πάντως, πρόκειται για ένα νέο μοντέλο το οποίο δεν φοβόμαστε. Έχουμε εξασφαλίσει πολύ καλά προϊόντα, σε ένα σημείο που εξελίσσεται σε εμπορικό κέντρο στην είσοδο του Πειραιά. Το Καραϊσκάκη γίνεται και έδρα της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου και θα έχει γενικότερα πολλά events που δεν θα περιορίζονται μόνο σε ποδοσφαιρικούς αγώνες.

- Εκτός από αυτό το καινούριο κατάστημα, διαθέτετε ακόμη 25. Πρόκειται να λειτουργήσετε κάποια νέα σημεία πώλησης;

Αυτό που μας ενδιαφέρει άμεσα είναι να αναβαθμίσουμε τα σημεία πώλησης που έχουμε στο Κολωνάκι και στη Γλυφάδα, δυο περιοχές για τις οποίες είμαστε σε διερεύνηση. Παράλληλα, στο τέλος Φεβρουαρίου θα λειτουργήσουμε δύο σημεία πώλησης στο πολυκατάστημα της Αττικά Πολυκαταστήματα στο Σύνταγμα.

- Σε ό,τι αφορά την αγορά εκτός Ελλάδος, έχετε παρουσία στα Σκόπια και στην Κύπρο. Με ποια μορφή λειτουργούν τα συγκεκριμένα καταστήματα;

Το κατάστημα που έχουμε στα Σκόπια λειτουργεί με τη μέθοδο του franchising. Εξάλλου, από τα 25 συνολικά σημεία πώλησης που διαθέτουμε σήμερα, τα 9 έχουν αναπτυχθεί μέσω franchising. Από αυτά τα 4 είναι στο εξωτερικό.

Τρία στην Κύπρο και ένα στα Σκόπια. Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την κίνηση στην Κύπρο, με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική.

- Εξετάζετε κάποια άλλη αγορά του εξωτερικού;

Εξετάζουμε την αγορά στο Βουκουρέστι. Παράλληλα, εξετάζουμε την αγορά της Σόφιας, όπου ναι μεν έχουμε στην παρούσα φάση μια συνεργασία, μας ενδιαφέρει ωστόσο να λειτουργήσουμε ένα κατάστημα Replay, με τη μέθοδο του franchising εντός του 2005.

Αυτό που θέλουμε πάντως είναι να ενδυναμώσουμε τα ήδη υπάρχοντα σημεία πώλησης, τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στο εξωτερικό.

- Ο χώρος πάντως όπου δραστηριοποιείστε εκτιμάται πως διανύει κρίση...

Αυτό δεν οφείλεται στο ότι μειώνεται η αγοραστική δύναμη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι αυξάνονται τα σημεία πώλησης. Γίνεται δηλαδή ανακατανομή της πίτας. Σε αυτό το παιχνίδι βέβαια πιστεύουμε ότι θα είμαστε μέσα.

Είναι σημαντικό άλλωστε το γεγονός ότι εμείς διαφοροποιούμαστε από άλλες ομοειδείς επιχειρήσεις καθώς δεν είμαστε αντιπρόσωποι. Η Fashion Box Hellas είναι μια από τις 38 εταιρείες του ομίλου, θυγατρική κατά 100% του ιταλικού ομίλου Fashion Box Group S.p.A. Δεν λειτουργούμε ως εκ τούτου με ημερομηνία λήξης.

Σε αυτό το πλαίσιο έχουμε τη δυνατότητα να επενδύουμε. Άσχετα λοιπόν με την κερδοφορία της περυσινής χρονιάς, η εταιρεία η οποία είναι στην αγορά εδώ και εννέα χρόνια έχει περίπου 30% μέση αύξηση τζίρου. Χρήζει προσοχής ότι διευρύνουμε το μερίδιο αγοράς μας, τάση την οποία σκοπεύουμε να συνεχίσουμε.

Το προϊόν που διαθέτουμε έχει μια πολύ σημαντική θέση στην ευρωπαϊκή αγορά. Εξάλλου και με βάση τον ισολογισμό φαίνεται ότι πρόκειται για εταιρεία που διαθέτει θεμελιώδη μεγέθη. Δεν έχουμε κάποιες παρατηρήσεις οι οποίες θα διαμόρφωναν διαφορετικά τα μεγέθη μας.

(*) Αναδημοσίευση από το φύλλο της εφημερίδας ”Μέτοχος και Επενδύσεις” με ημερομηνία 10 Σεπτεμβρίου 2004.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v