Πετρόπουλος: Τι «παίζει» για deals, έκτακτα κέρδη

Ο πρόεδρος της εταιρίας κ. Κ. Πετρόπουλος μιλά στο Euro2day.gr για τις προτεραιότητες της εισηγμένης και για το πώς προτίθεται να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που αναδεικνύονται κάθε φορά σε περιόδους κρίσεων.

Πετρόπουλος: Τι «παίζει» για deals, έκτακτα κέρδη
Ο πρόεδρος της εταιρίας κ. Κων/νος Πετρόπουλος μιλά στο Euro2day.gr για τις προτεραιότητες της εισηγμένης και για το πώς προτίθεται να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που αναδεικνύονται κάθε φορά σε περιόδους κρίσεων.

ΕΡ.: Κύριε Πετρόπουλε, είδαμε το τρίτο τρίμηνο του 2010 να έχει «γεύση» ανάλογη με αυτήν του πρώτου εξαμήνου;

ΑΠ.: Ίσως τα πράγματα να εξελίχθηκαν και κάπως χειρότερα. Το θετικό πάντως είναι ότι φέτος θα ενισχυθούμε με μια νέα για εμάς δραστηριότητα, αυτήν των λιπαντικών της Shell, με αποτέλεσμα η πτώση στον κύκλο εργασιών μας να μην είναι τόσο μεγάλη.

ΕΡ.: Πώς αναμένετε να εξελιχθούν τα πράγματα από πλευράς κερδών;

ΑΠ.: Ο ορκωτός ελεγκτής μας υπέδειξε να εγγράψουμε ένα μη επαναλαμβανόμενο κέρδος λόγω υπεραξίας από τη δραστηριότητα της Shell, οπότε η κερδοφορία του ομίλου θα είναι θετική. Ωστόσο, αν έλειπε το συγκεκριμένο έκτακτο γεγονός, τότε η κερδοφορία σε ενοποιημένη βάση θα κυμαινόταν γύρω στο μηδέν, ενώ δεν θα αποκλειόταν και κάποια περιορισμένη ζημία.

Αυτό σε ενοποιημένη βάση, καθώς η δραστηριότητα της Shell είναι ενταγμένη σήμερα σε θυγατρική εταιρία (η οποία ωστόσο θα απορροφηθεί μέσα στο 2011), οπότε τα αποτελέσματα της μητρικής εταιρίας για το 2010 ενδέχεται να είναι χειρότερα.

ΕΡ.: Υπάρχει δυνατότητα επιστροφής κεφαλαίου στους μετόχους της εταιρίας, με δεδομένη και την ικανοποιητική της ρευστότητα;

ΑΠ.: Τεχνική δυνατότητα για επιστροφή κεφαλαίου υπάρχει. Όμως, θα πρέπει να τονίσω ότι τέτοια απόφαση δεν έχει ληφθεί. Θα εξαρτηθεί από αρκετούς παράγοντες, ένας εκ των οποίων είναι το αν θα προχωρήσουμε σε επεκτατικές κινήσεις, προκειμένου να εκμεταλλευτούμε περαιτέρω τις ευκαιρίες που προκύπτουν σε κάθε περίοδο κρίσης.

ΕΡ.: Βρίσκεστε κοντά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο; Θα μπορέσετε να το χρηματοδοτήσετε;

ΑΠ.: Λόγω της καλής μας κεφαλαιακής διάρθρωσης, οι τράπεζες συνεχίζουν να «δείχνουν το χαμόγελό τους» προς εμάς. Αλήθεια είναι ότι εξετάζουμε αυτήν τη στιγμή κάποια projects, που ουσιαστικά αφορούν στην ανάληψη κάποιων νέων αντιπροσωπειών στον ευρύτερο κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

ΕΡ.: Κύριε Πετρόπουλε, θα επιδράσει θετικά στις πωλήσεις η απελευθέρωση στα φορτηγά δημοσίας χρήσεως;

ΑΠ.: Μακροπρόθεσμα ναι. Ωστόσο, μέσα στα επόμενα δύο ή τρία χρόνια δεν περιμένουμε κάτι σημαντικό, εκτός εάν η κυβέρνηση τηρήσει την υπόσχεσή της και δώσει κίνητρα για αντικατάσταση των φορτηγών. Σε περίπτωση που γίνει κάτι τέτοιο, έχει παρατηρηθεί ότι υπάρχει στροφή προς τα ακριβότερα φορτηγά και εκεί θα ωφεληθούμε εμείς, καθώς προσφέρουμε τα φορτηγά της Scania.

ΕΡ.: Πιστεύετε ότι μέσα στο 2011 θα δούμε τον «πάτο» στη ζήτηση για τα προϊόντα του ομίλου;

ΑΠ.: Η απάντηση δεν μπορεί να δοθεί μονολεκτικά. Για τα προϊόντα του ομίλου που προορίζονται για επαγγελματική χρήση, μάλλον ναι. Ήδη, έχει παρατηρηθεί πτώση γύρω στο 50% σε σύγκριση με το 2008. Για πόσο καιρό ακόμη υπάρχει δυνατότητα να μην αντικαθίστανται αυτά τα προϊόντα; Γιατί ούτε οι εσωτερικές μεταφορές θα σταματήσουν να γίνονται, ούτε οι εξαγωγές.

Τώρα, σε κάποια καταναλωτικά προϊόντα μας, φοβάμαι ότι η κρίση θα διαρκέσει και μετά το 2011. Στα προϊόντα αυτά, μάλιστα, πέρα από τα μειωμένα τεμάχια, παρατηρείται στην αγορά και μια στροφή προς τα φθηνότερα προϊόντα και αυτό σε κάποιες περιπτώσεις μας ευνοεί (π.χ. το brand name της Zodiac το οποίο προωθούμε και είναι ιδιαίτερα δυνατό στα μικρότερα φουσκωτά).

Τις πωλήσεις τρακτέρ τις βλέπουμε «βαλτωμένες», εκτός εάν ξεκινήσουν να υλοποιούνται τα προγράμματα ΕΣΠΑ.

Τα Isuzu θα μπορούσαν να τονωθούν σε περίπτωση που επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη.

Στις γεννήτριες, όπου έχουμε δει σημαντική πτώση, δεν αναμένουμε ανάκαμψη, καθώς το προϊόν είναι σε σημαντικό βαθμό συνδεδεμένο με την οικοδομική δραστηριότητα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v