Γ. Μπουρλέκας: Κρατήσαμε τα μερίδια αγοράς

Αντιστάσεις στην κρίση που μαστίζει την εγχώρια αγορά λιανικής ηλεκτρικών ειδών εμφανίζει το πολυμετοχικό δίκτυο Electronet, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της εταιρίας, Γιώργο Μπουρλέκα. Οι προοπτικές της αγοράς.

Γ. Μπουρλέκας: Κρατήσαμε τα μερίδια αγοράς
Αντιστάσεις στην κρίση που μαστίζει την εγχώρια αγορά λιανικής ηλεκτρικών ειδών εμφανίζει το πολυμετοχικό δίκτυο Electronet, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της εταιρίας, κ. Γιώργο Μπουρλέκα.

Με μηδενικό δανεισμό και συγκρατημένα λειτουργικά κόστη, η εταιρία εκτιμά ότι διαθέτει πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού στη συγκεκριμένη κρίσιμη συγκυρία. Ο κ. Μπουρλέκας, χωρίς να αρνείται τις επιπτώσεις που έχει υποστεί το δίκτυο σε πωλήσεις και κέρδη από την πτώση της ζήτησης, υποστηρίζει ότι η επαφή με τον καταναλωτή και η συνετή οικονομική διαχείριση βοήθησαν την επιχείρηση να αντέξει και οι ίδιες παράμετροι εκτιμά ότι θα της δώσουν τα εχέγγυα για το μέλλον, όπου προμηνύεται περαιτέρω συγκέντρωση.


- Ποιο είναι το σημερινό προφίλ του δικτύου της Electronet (πλήθος καταστημάτων και μέσο μέγεθος αυτών, αριθμός συνεργατών κ.λπ.);

Σήμερα η Electronet διαθέτει ένα εκτεταμένο δίκτυο 90 καταστημάτων σε όλη σχεδόν την Ελλάδα. Το μέγεθος των καταστημάτων της είναι μικρότερο συγκριτικά με αυτά που διαθέτει ο ανταγωνισμός. Το γεγονός αυτό πιστώνεται στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα, διότι διαθέτουμε την ευελιξία αφενός να μην έχουμε υψηλά κόστη, λόγω των εκθεμάτων, τα οποία απαιτούν σημαντικό χρόνο απόσβεσης, και αφετέρου μπορούμε να ακολουθούμε τις τάσεις της αγοράς και να ανανεώνουμε συνεχώς το εμπόρευμά μας, βρισκόμενοι στην αιχμή της τεχνολογίας.

Παράλληλα προσπαθούμε να κρατάμε χαμηλά τα λειτουργικά μας κόστη, να μην καταφεύγουμε σε μεγάλους χώρους μόνο και μόνο για τις εντυπώσεις, αλλά να είμαστε επικεντρωμένοι σε προϊόντα που απευθύνονται στον Έλληνα καταναλωτή με γνώμονα την ποιότητα και τη σωστή υποστήριξη πριν και μετά την πώληση, διαθέτοντας περισσότερους από 15.000 κωδικούς. 


- Σας έχουμε ακούσει πολλές φορές να μιλάτε για μία ειδική σχέση που υπάρχει ανάμεσα σε σας και στους καταναλωτές - πελάτες σας. Τι είναι αυτό που σας κάνει διαφορετικούς από τους άλλους;

Η σχέση μας με τους πελάτες μας είναι ξεκάθαρη. Δεν μας ενδιαφέρει να μπει κάποιος στο κατάστημά μας να αγοράσει ένα προϊόν και μετά να μην τον ξαναδούμε. Θέλουμε πρώτον, να μείνει απόλυτα ικανοποιημένος, πριν και μετά την πώληση, και δεύτερον, να μας δει ως συνεργάτες. Να μείνει μαζί μας. Για τον λόγο αυτόν θέλουμε μία προσωπική σχέση κάθε πελάτη μας. Του προτείνουμε το καλύτερο για τις δικές του ανάγκες, με βάση τη σχέση τιμής και προϊόντος, και βέβαια όταν φτάσει στο ταμείο δεν πρόκειται να τον περιμένει καμία δυσάρεστη έκπληξη. Θα πληρώσει αυτό που έχουμε πει από την αρχή. Καμία κρυφή χρέωση. Όλη αυτήν τη σχέση εμείς τη διαφυλάσσουμε ως κόρην οφθαλμού. Αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ανάπτυξής μας και δεν τη θέτουμε σε διαπραγμάτευση, μπροστά στο όποιο εφήμερο κέρδος. 


- Ποια ήταν η οικονομική επίδοση του δικτύου και της εταιρίας το 2009 και στο εννεάμηνο του 2010;

Το 2009 και το 2010 ήταν δύο ιδιαίτερα δύσκολες χρονιές για τον κλάδο και για όλη την ελληνική οικονομία. Εμείς δώσαμε βαρύτητα στη διατήρηση του μεριδίου μας στην αγορά και παράλληλα στην ελαχιστοποίηση των μελλοντικών επισφαλειών μας. Με βάση αυτό, εκτιμώ ότι η πορεία μας ήταν ελαφρώς καλύτερη από τον κλάδο μας. Έτσι, το 2009 είχαμε μείωση κατά 9,22% του κύκλου εργασιών, που διαμορφώθηκε στα 99,67 εκατ. ευρώ, και τα κέρδη μας ήταν οριακά αυξημένα 1,07% και έφτασαν τις 870 χιλ. ευρώ.

Φέτος, η μείωση των πωλήσεών μας στο 9μηνο κινείται σε μονοψήφιο ποσοστό, ενώ η κερδοφορία μας εκτιμούμε πως θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα.


- Σε ποιο ύψος κινείται ο δανεισμός της Electronet;

Ο δανεισμός μας είναι μηδενικός. Έτσι ήταν και το 2009. Αποτελεί στρατηγική επιλογή μας να χρηματοδοτούμε τις όποιες ανάγκες μας από ίδια κεφάλαια. Ο ανταγωνισμός βέβαια προχώρησε σε υψηλό δανεισμό για να καλύψει τις μειωμένες ταμειακές ροές και τώρα βλέπετε πως αντιμετωπίζει πρόβλημα. Υπό αυτές τις συνθήκες, είμαστε σε αρκετά καλύτερη θέση και μπορούμε να βλέπουμε με άλλο μάτι την επόμενη ημέρα.


- Πώς έχει επηρεάσει η κρίση τόσο τις πωλήσεις όσο και τη λειτουργία του δικτύου;

Το να πούμε πως δεν μας έχει επηρεάσει θα ήταν ουτοπία. Και βέβαια έχουμε νιώσει την κρίση στο πετσί μας και αυτό φαίνεται από τη μείωση των πωλήσεων. Ωστόσο, παραμένουμε προσηλωμένοι στον στόχο μας, που είναι να διατηρήσουμε την κερδοφορία μας και να συνεχίσουμε να μην έχουμε ανάγκη από εξωτερικό δανεισμό. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η Electronet, που είναι αμιγώς ελληνική εταιρία, μπορεί να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του ανταγωνισμού κάνοντας σταθερά βήματα, αθόρυβα και πάνω απ' όλα με συνετή οικονομική διαχείριση.


- Υπάρχουν ζητήματα πίστωσης πελατών; Πώς κινείται η εταιρική κάρτα της Electronet;

Εκσυγχρονίζουμε την εταιρική μας κάρτα σε κάρτα Bonus έτσι ώστε ο πελάτης μας να επωφελείται από τη συνολική χρήση της κάρτας του και να έχει τη δυνατότητα να εξαργυρώνει τους πόντους του στα καταστήματά μας. 


- Η όποια ζήτηση σε ποιες κατηγορίες προϊόντων στρέφεται;

Ο ακρογωνιαίος λίθος μας είναι οι λευκές και ιδιαίτερα οι εντοιχιζόμενες συσκευές, που είναι και η καρδιά κάθε σπιτικού. Έχουμε σταθερά μεγάλη ποικιλία μικροσυσκευών, με έμφαση στις συσκευές κουζίνας, καθαριότητας και προσωπικής φροντίδας για τη γυναίκα και τον άνδρα.

Σημαντικό κομμάτι μας είναι οι συσκευές εικόνας και ήχου και η πληροφορική, που καταλαμβάνει ένα συνεχώς αυξανόμενο κομμάτι στα καταστήματά μας.

Τα εποχιακά προϊόντα και ιδιαίτερα ο κλιματισμός είναι, τέλος, από τις ιδιαίτερα σημαντικές κατηγορίες συσκευών. Είμαστε επικεντρωμένοι σε συσκευές που έχουν ενεργειακή κλάση Α και Α+ και συμβάλλουμε πανελλαδικά στη μεγάλη προσπάθεια της ανακύκλωσης των συσκευών. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην προσωπική επαφή με τον καταναλωτή. Εμείς δεν θέλουμε ο καταναλωτής να αισθάνεται δέος σε ένα τεράστιο απρόσωπο κατάστημα, θέλουμε να αισθάνεται άνετα και να απολαμβάνει τις αγορές του.

Επιλέγουμε με πολύ αυστηρά κριτήρια τους προμηθευτές μας και θέλουμε ο πελάτης μας να έχει τη βεβαιότητα ότι επαγγελματίες με γνώση και πείρα έχουν επιλέξει γι' αυτόν ό,τι καλύτερο και αξιόπιστο υπάρχει στην αγορά. 

- Παλαιότερα είχατε ανακοινώσει τη διενέργεια επαφών με αντίστοιχα συνεταιριστικά δίκτυα για τη δημιουργία ενός ομίλου αγορών. Πώς εξελίχθηκε αυτή η ιδέα;

Η ιδέα όταν παρουσιάστηκε ήταν μάλλον μπροστά από την εποχή.

Εκ των υστέρων αποδεικνύεται πως αν είχε υιοθετηθεί, σήμερα θα υπήρχε ένας πολύ ισχυρός πυλώνας στην αγορά. Οι συζητήσεις δεν προχώρησαν, εξακολουθώ πάντως να πιστεύω πως όσο μεγαλύτερα είναι τα μεγέθη, αντίστοιχα ελαχιστοποιούνται τα κόστη της διαχείρισης. 


- Ποιες πολιτικές υλοποιείτε ώστε να αντεπεξέλθετε στην κρίση;

Η δική μας πολιτική είναι ξεκάθαρη. Θέλουμε τον πελάτη φίλο και συνεργάτη. Τον θέλουμε δίπλα μας. Όσο και αν φανεί υπερβολική η φράση, στα καταστήματά μας ο πελάτης είναι για εμάς βασιλιάς. Εξαρτώμαστε από αυτόν και το γνωρίζουμε άριστα. Άρα η πολιτική μας είναι να έρθουμε πιο κοντά του, να του προσφέρουμε ποιοτικό προϊόν, να του δώσουμε την καλύτερη δυνατή τιμή, να μην τον χρεώσουμε με επιπλέον ποσά (π.χ. μεταφορικά) και να είμαστε δίπλα του και μετά την πώληση για οτιδήποτε μας χρειαστεί.

Από την άλλη, ασκούμε την όποια πίεση μπορούμε στους προμηθευτές μας, ώστε να πετύχουμε τις καλύτερες τιμές. Το όποιο όφελος πετύχουμε θα μεταφερθεί στο σύνολό του στον πελάτη μας. 


- Ποιες εκτιμάτε ότι θα είναι οι προοπτικές της αγοράς στο προσεχές διάστημα; Οδεύουμε σε περαιτέρω συγκέντρωση;

Οι προοπτικές του κλάδου, για να είμαστε ρεαλιστές, τουλάχιστον σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, δεν είναι οι καλύτερες δυνατές. Όσο η ελληνική οικονομία θα βρίσκεται σε ύφεση και δεν θα υπάρχει αναπτυξιακή πολιτική, τόσο εμείς θα αντιμετωπίζουμε προβλήματα.

Όμως, η κάθε εταιρία θα πρέπει να έχει plan B για τις δύσκολες περιόδους. Εμείς έχουμε και το έχουμε αποδείξει στα δύο αυτά χρόνια όπου βρισκόμαστε σε ύφεση. Πιστεύουμε πως μέσα από αυτήν την κρίση θα βγούμε πιο δυνατοί και πιο σοφοί. Όσο για τον κλάδο, ευχόμαστε να μην υπάρχουν λουκέτα και όλοι οι «παίκτες» να μείνουν στην αγορά. Είναι καλό για όλους μας, είναι καλό για τον ανταγωνισμό, είναι καλό για τους καταναλωτές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v