Δ. Κωνσταντίνου: ”Εφικτοί οι στόχοι της Yalco”

Νέες αγορές εξετάζει η Yalco μετά την επιτυχία που έχει παρουσιάσει η εμπορική θυγατρική Yalco Hungary. Η εταιρία συνεχίζει να δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στον κλάδο των logistics, ενώ, παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, ο στόχος της διοίκησης για αύξηση των πωλήσεων της τάξεως του 10% στο 2004 χαρακτηρίζεται εφικτός.

Δ. Κωνσταντίνου: ”Εφικτοί οι στόχοι της Yalco”
Νέες αγορές εξετάζει η Yalco μετά την επιτυχία που έχει παρουσιάσει η εμπορική θυγατρική Yalco Hungary, η οποία ξεκίνησε τη λειτουργία της στις αρχές του χρόνου. Παράλληλα, η εταιρεία συνεχίζει να δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στον κλάδο των logistics, ενώ, παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, ο στόχος της διοίκησης για αύξηση των πωλήσεων της τάξεως του 10% στο 2004 χαρακτηρίζεται εφικτός.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Δημήτρης Κωνσταντίνου, αναφέρεται στην πιθανή συγκέντρωση των αποθηκών της Ν. Ελλάδος, αναπτύσσει τους λόγους για τους οποίους η ανάπτυξη της εμπορικής διεύθυνσης είναι σημαντική και αναλύει την εικόνα των θυγατρικών του ομίλου.

Συνέντευξη στη Μαρίση Μπαλιούση (*)

- Στις αρχές του χρόνου είχατε αναφέρει πως μεταξύ των βασικών σας προτεραιοτήτων συμπεριλαμβάνεται ο ανασχεδιασμός των λειτουργιών logistics. Προς ποια κατεύθυνση θα κινηθείτε;

Σκεφτόμαστε να αξιοποιήσουμε περαιτέρω τις αποθήκες στα Οινόφυτα. Έχουμε βγάλει εδώ και ένα χρόνο άδεια η οποία έχει ισχύ για ακόμα τρία χρόνια και σε συνεργασία με το τμήμα logistics του πανεπιστημίου μελετάμε τα οφέλη που θα προσέφερε η μετεγκατάσταση από την Κηφισιά στα Οινόφυτα, ώστε να συγκεντρωθούν οι αποθήκες της Νοτίου Ελλάδος εκεί.

Η συνολική έκταση των αποθηκών θα φτάσει στα 22.000 τ.μ. -διαθέτουμε ήδη 12.000 τ.μ.- με διαφοροποίηση παράλληλα των εγκαταστάσεων της Κηφισιάς. Στην παρούσα φάση τα ξενοδοχειακά είδη διακινούνται από την Κηφισιά και τα οικιακά από τα Οινόφυτα.

Λειτουργούν βέβαια και οι αποθήκες στη Θεσσαλονίκη, περίπου 9.000 τετραγωνικών μέτρων, οι οποίες εξυπηρετούν τις ανάγκες της Βορείου Ελλάδος, αλλά και των εξαγωγών που πραγματοποιεί η Yalco προς τα Βαλκάνια.

- Εκτός από τα logistics, όμως, είχατε αναφέρει πως μια ακόμη προτεραιότητά σας αποτελεί η περαιτέρω ενίσχυση της εμπορικής διεύθυνσης...

Την εμπορική διεύθυνση την ενισχύουμε συνεχώς. Πρόσφατα προσλάβαμε ένα καταξιωμένο στέλεχος για τη διεύθυνση πωλήσεων. Παράλληλα, αναδιαρθρώνουμε το τμήμα ξενοδοχειακού εξοπλισμού.

Επίσης, έχουμε υιοθετήσει ένα πρόγραμμα συνεχούς αναβάθμισης του ανθρώπινου δυναμικού της Yalco. Ένας από τους άμεσους στόχους είναι η διοίκηση να μην είναι πλέον επικεντρωμένη μόνο στο δικό μου πρόσωπο. Ήδη στην εταιρεία εισέρχεται η τρίτη γενιά.

Πλησιάζει άλλωστε η ώρα που θα πρέπει να αλλάξω τον ρόλο μου, αν όχι να τον παραδώσω.

- Στο πρώτο τρίμηνο του 2004 εμφανίσατε αύξηση πωλήσεων και κερδών. Ποιες είναι προβλέψεις σας για το εξάμηνο;

Η ενίσχυση των μεγεθών του πρώτου τριμήνου ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητική, και δη υπό το πρίσμα των δύσκολων συνθηκών που επικράτησαν στην αγορά. Σε ό,τι αφορά το εξάμηνο, αναμένεται να κινηθεί στα περυσινά επίπεδα, καθώς τόσο ο Μάιος όσο και ο Ιούνιος ήταν πολύ κακοί μήνες.

Βέβαια, το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου παρουσιάστηκε μια εκρηκτική άνοδος της τάξεως του 100% στις πωλήσεις, με αποτέλεσμα στο διάστημα από 1 Ιανουαρίου έως 15 Ιουλίου να είμαστε κατά περίπου 6% υψηλότερα από πέρυσι.

- Στις αρχές του χρόνου είχατε προβλέψει αύξηση 10% στις πωλήσεις του 2004. Εκτιμάτε πως ο στόχος σας θα επιτευχθεί;

Με βάση τα αποτελέσματα της 30ής Ιουνίου εκτιμώ πως ο αρχικός στόχος μας είναι μάλλον δύσκολος. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν είναι εφικτός. Δεδομένης της καλής κίνησης του Ιουλίου εκτιμώ πως μπορούμε να το παλέψουμε.

- Πώς κινούνται οι θυγατρικές σας Excel, Rota και Omnishop;

Η Excel παρουσιάζει μια αρκετά ικανοποιητική πορεία, παρά το γεγονός ότι ο Μάιος ήταν ένας κακός μήνας και για την αγορά των κλιματιστικών. Η Rota λειτουργεί σε πληρότητα 108%.

Από την άλλη, όσον αφορά στην Omnishop διανύει μια πορεία που -είναι γεγονός- δεν μας ικανοποιεί και ως εκ τούτου είμαστε σε στάδιο μελέτης σχεδιασμού αναδιοργάνωσης.

- Δεδομένης της πορείας της Omnishop, εξετάζετε το ενδεχόμενο να μεταβιβάσετε τη συμμετοχή σας;

Όχι. Η Omnishop εντάσσεται πλήρως στο αντικείμενό μας, ενώ αποτελεί τη μόνη επαφή με την αγορά της λιανικής. Είμαστε έτοιμοι προχωρήσουμε σε σχέδιο αναδιοργάνωσης ώστε η Omnishop να επανέλθει στην κερδοφορία και την ανάπτυξη.

- Όσον αφορά στη νέα σας θυγατρική Yalco Hungary, ποια είναι τα πρώτα δείγματα που έχετε;

Οι ενδείξεις είναι πολύ ικανοποιητικές. Φαίνεται πως από την πρώτη χρονιά θα είμαστε κοντά στο breakeven, με έναν στόχο πωλήσεων που ναι μεν δεν είναι μεγάλος, είναι όμως ικανοποιητικός για μια εταιρεία που ξεκίνησε τη δραστηριότητά της την 1η Ιανουαρίου.

Είναι σημαντικό το γεγονός ότι η Ουγγαρία είναι πλέον μια χώρα της Ε.Ε., με σταθερότητα, ενώ παράλληλα διαθέτει και μια σοβαρότητα κεντρο-ευρωπαϊκή.

Για τη Yalco Hungary, πάντως, έχουμε θέσει δύο στόχους. Ο πρώτος σχετίζεται με τα οικιακά είδη και αφορά στη συνεργασία με super markets, όπου έχουμε ήδη καταφέρει να διαθέτουμε μια ικανοποιητική παρουσία. Ο δεύτερος αφορά στα ξενοδοχειακά είδη.

Η Yalco Hungary έχει ήδη αρχίσει να γίνεται γνωστή στα μεγάλα ξενοδοχεία και στα εστιατόρια.

- Εξετάζετε και κάποιες άλλες αγορές;

Ξανακοιτάμε τα Βαλκάνια, και συγκεκριμένα τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία. Πρόκειται όμως για ”δύσκολες” αγορές, κυρίως λόγω της διαφορετικής νοοτροπίας.

Οι κινήσεις μας πάντως στις εν λόγω αγορές θα πραγματοποιηθούν μέσω των εκεί αντιπροσώπων της Fest, όπως άλλωστε ξεκίνησε και η παρουσία της εταιρείας στην Ουγγαρία.

- Εκδώσατε ένα ομολογιακό δάνειο με στόχο την αναδιάρθρωση του υφιστάμενου δανεισμού. Σε τι επίπεδα κινείται ο δανεισμός σας;

Είναι γεγονός πως με την απορρόφηση της Vellifest κληρονομήσαμε μεγάλα δάνεια, τη στιγμή μάλιστα που ο δανεισμός της Yalco ήταν πολύ μικρός. Στόχος μας είναι η επανεπένδυση των κερδών μας και η περαιτέρω μείωση του τραπεζικού δανεισμού, αν και οι δείκτες μας είναι απολύτως υγιείς.

- Ποιες είναι οι γενικότερες προβλέψεις σας για την εταιρεία, αλλά και για τον κλάδο.

Η Yalco αποτελεί μια εταιρεία που παρουσιάζει σταθερή ανοδική πορεία. Δεν είναι βέβαια η Microsoft, ούτε δραστηριοποιείται σε έναν ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο. Η λειτουργία της αφορά σε έναν κλάδο ο οποίος είναι ”ώριμος”, όπου οι καλύτεροι προχωρούν, ενώ οι υπόλοιποι μένουν πίσω.

Προσπαθούμε να παραμείνουμε μέσα στους καλούς, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως αναμένουμε ”θηριώδεις” ρυθμούς ανάπτυξης ή μεγάλα άλματα στην τιμή της μετοχής.

- Σε πρόσφατη ανάλυσή της η BETA ΑΧΕ έδωσε την τιμή-στόχο των 2,40 ευρώ για τη μετοχή σας...

Θεωρώ ότι η τιμή-στόχος είναι ρεαλιστική.

(*) Αναδημοσίευση από το φύλλο 332 της εφημερίδας ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ με ημερομηνία 30 Ιουλίου 2004.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v