Καματάκης: "Το γρήγορο ψάρι τρώει το αργό"

Στην "εμμονή" με την καινοτομία και τη στρατηγική ανάπτυξης μέσω συνεργασιών αποδίδει τους έντονους ρυθμούς ανάπτυξης της MLS o CEO, κ. Ιωάννης Καματάκης. Οι επόμενες κινήσεις σε εφαρμογές πλοήγησης, λογισμικό.

  • Συνέντευξη στον Θανάση Σταυρόπουλο
Καματάκης: Το γρήγορο ψάρι τρώει το αργό
Στη win-win νοοτροπία, στην "εμμονή" με την καινοτομία και στη στρατηγική ανάπτυξης μέσω συνεργασιών αποδίδει τους έντονους ρυθμούς ανάπτυξης της MLS o διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, κ. Ιωάννης Καματάκης.

Παράλληλα, τονίζει τις ιδιαίτερα θετικές προοπτικές αλλά και τις επόμενες κινήσεις της εταιρίας τόσο στις εφαρμογές πλοήγησης (όπου ελέγχει μερίδιο 54% της ελληνικής αγοράς) όσο και στο εκπαιδευτικό λογισμικό.

Σημειώνεται ότι η MLS κινήθηκε με ανεβασμένες ταχύτητες στο εννεάμηνο του 2009, με τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους να εμφανίζουν άνοδο 77% στα 2,011 εκατ. ευρώ και τον τζίρο να ενισχύεται κατά 35% στα 10,69 εκατ. ευρώ.

Την ίδια ώρα, η εταιρία διαθέτει μηδενικό τραπεζικό δανεισμό και υψηλούς δείκτες ρευστότητας, ενώ τα ταμειακά της διαθέσιμα βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα διαμορφούμενα στις 30/9/2009 σε 3,358 εκατ. ευρώ.


Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του CEO της ΜLS έχει ως εξής:

-Κύριε Καματάκη, η MLS Πληροφορική συνεχίζει να κινείται και το 2009 με έντονους ρυθμούς ανάπτυξης της κερδοφορίας και των πωλήσεών της, αντίθετα στο ρεύμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Πού αποδίδεται αυτό κατά την άποψή σας;

"Αποδίδεται στην εμμονή της εταιρίας με την καινοτομία, αποδίδεται στην έλλειψη κόμπλεξ απέναντι στους ξένους συναδέλφους, στη win-win νοοτροπία και στη στρατηγική ανάπτυξης μέσω συνεργασιών. Ακόμη, αποδίδεται στην προσπάθεια της MLS να αναπτύσσει τεχνολογικά προϊόντα που πραγματικά βελτιώνουν την ποιότητα ζωής μας. Αποδίδεται στην επιχειρηματική φιλοσοφία για τη δημιουργία και το άνοιγμα της αγοράς, στην οποία δεν βλέπουμε ανταγωνιστές αλλά συναδέλφους.


MLS αύξησε το ποσό που διένειμε στους μετόχους για τη χρήση 2008 μέσω της επιστροφής κεφαλαίου. Ποια είναι τα σχέδια για το 2009;

"Πάγια δέσμευση απέναντι στους μετόχους μας είναι η δημιουργία αξίας και η διαρκής βελτίωση των κερδών. Στο πλαίσιο αυτό το συνολικό ποσό, ύψους 620.850 ευρώ, που διανεμήθηκε για τη χρήση του 2008 στους μετόχους με την επιστροφή κεφαλαίου ήταν αυξημένο κατά 61,3% σε σχέση με το ποσό που διανεμήθηκε ως μέρισμα για την προηγούμενη χρήση. Βασικό μέλημά μας είναι να βελτιώνουμε συνεχώς τα κέρδη μας ανά μετοχή, ώστε να ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες και στην εμπιστοσύνη των μετόχων μας. Πολιτική που θα ακολουθήσουμε και στην τρέχουσα χρήση (2009) η οποία ολοκληρώνεται σε δύο μήνες".


-Τα τελευταία χρόνια καταγράφεται αύξηση της ζήτησης για τις συσκευές πλοήγησης. Ποιες οι προοπτικές ανάπτυξης της αγοράς στην Ελλάδα;

"Η πλοήγηση αναδεικνύεται ισχυρή τάση της ελληνικής αγοράς τεχνολογίας. Ολοένα και περισσότερο συνειδητοποιούμε ότι με την πλοήγηση βελτιώνεται αισθητά η καθημερινότητά μας. Έχουμε ανάγκη τον πλοηγό μας για να επιβιώσουμε μέσα στο χάος των ελληνικών δρόμων, όπως ακριβώς χρειαζόμαστε το κινητό μας τηλέφωνο για να μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε.

Πιστεύουμε λοιπόν ότι οι προοπτικές για την επιπλέον ανάπτυξη της αγοράς σε συνέχεια των υψηλών ρυθμών, που καταγράφονται τα τελευταία χρόνια, είναι ιδιαίτερα θετικές. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς τον δρόμο που έχουμε να καλύψουμε μέχρι να φθάσουμε τα επίπεδα της βόρειας Ευρώπης, αφού το ποσοστό διείσδυσης της πλοήγησης στην Ελλάδα έχει φθάσει μόλις το 7,5% όταν στη βόρεια Ευρώπη διαμορφώνεται στο 25%".


MLS τοποθετήθηκε στρατηγικά από πολύ νωρίς στην ελληνική αγορά πλοήγησης. Ποια τα δυνατά χαρτιά της σε σχέση με τις άλλες εταιρίες;

MLS έβαλε τον θεμέλιο λίθο για τη δημιουργία της αγοράς πλοήγησης στη χώρα μας με την κυκλοφορία το 2003 του πρώτου συστήματος πλοήγησης. Όταν ξεκινήσαμε ήμασταν απελπιστικά μόνοι. Συναντήσαμε πολλά εμπόδια και δυσκολίες στην προσπάθειά μας να δημιουργήσουμε την αγορά. Σήμερα αισθανόμαστε ικανοποιημένοι που μπορέσαμε να συμβάλλουμε στη δημιουργία της ελληνικής αγοράς πλοήγησης κατέχοντας ένα σημαντικό μερίδιό της. Για του λόγου το αληθές, με βάση τα στοιχεία της εταιρίας GFK, το μερίδιο της MLS στην ελληνική αγορά συστημάτων πλοήγησης το οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2009 ανήλθε σε 54%.

Δεν σταματάμε εδώ. Στην MLS έχουμε μια απίστευτη εμμονή με την καινοτομία, με στόχο την ανάπτυξη προϊόντων και εφαρμογών που βελτιώνουν τη ζωή και την καθημερινότητά μας. Έτσι, ετοιμάζουμε νέα, καινοτόμα συστήματα, τα οποία θα δώσουν στους Έλληνες μια δυνατή γεύση από την πλοήγηση του μέλλοντος.

Το πιο δυνατό χαρτί της MLS είναι ακριβώς αυτή η εμμονή στην καινοτομία. Γι' αυτό και σε ορισμένους τομείς είμαστε τεχνολογικά μπροστά σε σχέση ακόμη και με τους ξένους συναδέλφους μας με πιο καινοτόμα, ποιοτικά και εύχρηστα προϊόντα, όπως είναι το MLS Talk Talk&DriveTM με το οποίο απλώς μιλάμε στον πλοηγό και του λέμε πού θέλουμε να πάμε και αυτός μας οδηγεί στον προορισμό μας με τις πιο απλές και κατανοητές οδηγίες. Με την παγκόσμια καινοτομία MLS Talk Talk&DriveTM η πλοήγηση γίνεται γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, χωρίς πληκτρολόγια, οθόνες αφής και δαιδαλώδη μενού".


-Πιστεύετε ότι μπορεί το MLS Destinator να βγει στις αγορές του εξωτερικού; Τι σχεδιάζετε προς αυτήν την κατεύθυνση;

"Η διεθνής αγορά μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα και διερευνούμε εδώ και καιρό τις προοπτικές ανάπτυξής μας. Οι όποιες κινήσεις θα είναι πολύ καλά μελετημένες και προσεκτικές. Άλλωστε, μας αρέσουν οι πράξεις και λιγότερο τα λόγια. Ήδη, έχουμε παρουσία με το σύστημα πλοήγησης MLS Destinator στην Κύπρο και προχωρήσαμε σε συνεργασία με τον Κυπριακό Οργανισμό Τηλεπικοινωνιών CYTA στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας με πλοήγηση".


-Εφαρμογές πλοήγησης ενσωματώνονται ολοένα και περισσότερο στα κινητά τηλέφωνα. Ποιες είναι οι κινήσεις σας σε αυτό το μέτωπο;

"Ήδη από το τέλος του 2008 κυκλοφορεί το προϊόν για πλοήγηση σε όλα τα κινητά με ενσωματωμένο δέκτη GPS, MLS Destinator Mobile Phone Edition. Η πλοήγηση στην κινητή τηλεφωνία γίνεται σιγά-σιγά πολύ δημοφιλής. Ωστόσο, εμείς δεν βλέπουμε την πλοήγηση ως ένα ακόμη δέλεαρ προς τους καταναλωτές για την αγορά ενός κινητού τηλεφώνου. Για την MLS προτεραιότητα στην πλοήγηση για τα κινητά τηλέφωνα είναι να μπορεί να τη χρησιμοποιεί ο καθένας με μεγάλη ευκολία. Στόχος μας και για τις εφαρμογές πλοήγησης για κινητά τηλέφωνα που αναπτύσσουμε είναι η τεχνολογική πρωτοπορία, η ευχρηστία και φυσικά η ταχύτητα και η αξιοπιστία.

Όπως σας ανέφερα, συνεργαζόμαστε στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας με πλοήγηση με τη CYTA στην Κύπρο, ενώ υπήρξε συμφωνία και με τον ΟΤΕ στην Ελλάδα. Στόχος της MLS είναι η συνεργασία με τους κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων για την ενσωμάτωση του λογισμικού στο κινητό τηλέφωνο από την κατασκευάστρια εταιρία. Επιπλέον, δουλεύουμε πάνω στην ανάπτυξη εφαρμογών πλοήγησης για όλες τις πλατφόρμες των κινητών τηλεφώνων. Το MLS Destinator Mobile Phone Edition διατίθεται για Windows και Symbian κινητά και ολοκληρώνουμε την ανάπτυξη εφαρμογών για τις πλατφόρμες Android της Google και για τα i-Phone".


-Η ΜLS ξεκίνησε τη δραστηριότητά της από το εκπαιδευτικό λογισμικό. Ποια τα σχέδιά σας σε αυτόν τον τομέα;

"Το εκπαιδευτικό λογισμικό συνεχίζει να αποτελεί βασικό τομέα της ανάπτυξης της MLS, στον οποίο πιστεύουμε πολύ. Θεωρούμε ότι η εισαγωγή της τεχνολογίας στην εκπαίδευση, η οποία ξεκίνησε με την εισαγωγή του εκπαιδευτικού λογισμικού σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας και της Κύπρου, είναι μονόδρομος. Τα έργα της προμήθειας έτοιμου εκπαιδευτικού λογισμικού στην Ελλάδα και στην Κύπρο, που ολοκλήρωσε η MLS, ήταν απλώς η αρχή. Ετοιμάζουμε νέα, καινοτόμα προϊόντα τόσο software όσο και firmware (δηλαδή hardware και software μαζί), τα οποία θα προορίζονται για την εκπαίδευση. Εξάλλου, στην MLS σχεδιάζουμε προϊόντα και τεχνολογίες σήμερα για το 2011".


-Ανήκετε στη νέα γενιά του ελληνικού επιχειρείν και ταυτόχρονα σε έναν νέο σχετικά χώρο, αυτόν της τεχνολογίας. Ποιες οι βασικές αρχές της επιχειρηματικής σας φιλοσοφίας;

"Η πίστη στην ομάδα, η εμμονή στην καινοτομία, η ταχύτητα, η έλλειψη κόμπλεξ απέναντι στους ξένους και οι win-win συνεργασίες. Στην MLS είμαστε όλοι μια δεμένη ομάδα που δουλεύει πολλά χρόνια μαζί και αποτελείται από νέους, ικανούς ανθρώπους από 30 μέχρι 45 ετών, με φρέσκες ιδέες και γρήγορα αντανακλαστικά και φυσικά με το ίδιο όραμα και πάθος για την τεχνολογία. Στον χώρο μας η ταχύτητα και όχι το μέγεθος αποτελεί τον πιο κρίσιμο παράγοντα. Οι παλιοί έλεγαν ότι το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό. Εμείς λέμε ότι το γρήγορο ψάρι τρώει το αργό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v