VINCI: "Ανοιχτή" η συμμετοχή σε Ελληνική Τεχνική

Το "παρών" στη μάχη της διεκδίκησης δύο μεγάλων έργων -τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου- θα δώσει ο κατασκευαστικός οίκος Vinci. Συνέντευξη του κ. Σταύρου Σταυρή.

  • Συνέντευξη στο Φάνη Γαβρινιώτη
VINCI: Ανοιχτή η συμμετοχή σε Ελληνική Τεχνική
Το "παρών" στη μάχη της διεκδίκησης των δύο μεγάλων έργων παραχώρησης, που αφορούν στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και στο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, θα δώσει ο κατασκευαστικός οίκος Vinci. 

Ο νόμιμος εκπρόσωπος του γαλλικού οίκου κ. Σταύρος Σταυρής, δηλώνει ευθέως πως η εταιρεία ενδιαφέρεται και για τα δύο projects και ήδη βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για τη συγκρότηση των σχημάτων που θα λάβουν μέρος στους διαγωνισμούς.

Στην ίδια συνέντευξη ο κ. Σταυρής αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο η Vinci να αποκτήσει συμμετοχή σε ελληνική κατασκευαστική εταιρεία, ξεκαθαρίζοντας παράλληλα πως αυτήν τη στιγμή δεν βρίσκονται σε εξέλιξη σχετικές συζητήσεις. 

ΕΡ.: Η Vinci δραστηριοποιείται χρόνια στην ελληνική αγορά. Είστε ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα της παρουσίας σας εδώ, ή μήπως περιμένατε μεγαλύτερη διείσδυση σε σχέση με αυτή που σήμερα έχετε;

Πράγματι, βρισκόμαστε χρόνια στην Ελλάδα και μπορώ να πω ότι αυτή είναι σημαντική χώρα για τη Vinci. Μέχρι σήμερα έχουμε παρουσία σε τρεις παραχωρήσεις, και συγκεκριμένα στη Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, στην Ολυμπία Οδό και στον αυτοκινητόδρομο Μαλιακού - Κλειδίου, κατέχοντας μάλιστα πλειοψηφικό ποσοστό στα δύο πρώτα έργα. Επομένως, έχουμε μια καλή βάση στην Ελλάδα και είμαστε ικανοποιημένοι γι’ αυτό.

ΕΡ.: Πιστεύετε πως η Ελλάδα προσφέρεται για επενδύσεις από μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους του εξωτερικού;

Η Ελλάδα υστερούσε των άλλων ευρωπαϊκών χωρών σε ορισμένους τομείς υποδομής. Τώρα, λοιπόν, ήρθε η ώρα να επιταχύνει. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο βλέπετε σχεδόν κάθε χρόνο να κάνει την εμφάνισή του ένας αριθμός μεγάλων έργων. Για την κατασκευή τους και τη μαζική επένδυση στην υλοποίησή τους, ειδικά στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύουμε, είναι αρκετά φυσιολογική η παρουσία ορισμένων μεγάλων ευρωπαϊκών εταιρειών σε μια βάση επωφελή και για τα δύο μέρη.

ΕΡ.: Σχεδιάζετε να διεκδικήσετε τα επόμενα μεγάλα έργα παραχώρησης που θα δημοπρατηθούν; Θα συνεργαστείτε με τους εδώ συνεργάτες σας (ΕΛΛΑΚΤΩΡ, J&P Άβαξ) για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, ή θα διεκδικήσετε το έργο με άλλο σχήμα; Πώς θα κινηθείτε στην περίπτωση του αεροδρομίου του Καστελίου;

Ως εταιρεία ενδιαφερόμαστε σαφώς και για τα δύο αυτά έργα. Θα ήθελα να προσθέσω επίσης πως στις συμβάσεις παραχώρησης που υλοποιούμε σήμερα έχουμε εξαιρετική συνεργασία και με τις δύο ελληνικές επιχειρήσεις.

Με βάση αυτό και δεδομένου ότι αυτήν την περίοδο βρισκόμαστε στη φάση των διαπραγματεύσεων για τα μελλοντικά μεγάλα έργα υποδομής, δεν νομίζω ότι έχω να προσθέσω περισσότερα.

ΕΡ.: Εκτιμάτε πως οι μέτοχοι της Αττικής Οδού έχουν σοβαρό συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των υπόλοιπων διεκδικητών του έργου των επεκτάσεων ή η "μάχη" που θα δοθεί θα είναι στα ίσα, άρα το αποτέλεσμά της αμφίβολο;

Οι όροι του έργου δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστοί. Ωστόσο, ως εταιρεία είμαστε αρκετά βέβαιοι ότι το ελληνικό δημόσιο θα προσφέρει ίσες ευκαιρίες σε όλους όσοι αποφασίσουν να διεκδικήσουν το έργο των επεκτάσεων της Αττικής Οδού.

ΕΡ.: Υπάρχουν άλλα έργα και τομείς δραστηριότητας που αποτελούν στόχο του ομίλου Vinci στην Ελλάδα;

Η Vinci είναι μια εταιρεία πλήρως αφοσιωμένη στα έργα υποδομής, όπως αυτοκινητόδρομοι, αεροδρόμια, σιδηρόδρομοι, πλωτές οδοί, στάδια. Αυτός είναι ο τομέας με τον οποίο ασχολούμαστε και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε.

ΕΡ.: Εξετάζετε το ενδεχόμενο να αποκτήσετε μετοχική συμμετοχή σε ελληνικό κατασκευαστικό όμιλο, ώστε να ενισχύσετε περισσότερο την παρουσία σας στη χώρα μας;

Όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε όλη την Ευρώπη παρακολουθούμε εταιρείες που θα μπορούσαν να ενδιαφέρουν τον όμιλό μας και ταιριάζουν στα χαρακτηριστικά μας. Προς το παρόν, όμως, δεν έχουμε εμπλακεί σε συγκεκριμένες διαπραγματεύσεις με καμία επιχείρηση.

ΕΡ.: Η ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου αποτελεί κερδοφόρα σύμβαση παραχώρησης. Υπάρχει πιθανότητα να ζητήσετε -φυσικά, έναντι ανταλλαγμάτων προς το Δημόσιο- παράταση του χρόνου της παραχώρησης;

Η φάση λειτουργίας της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου άρχισε τον Αύγουστο του 2004 και επομένως σύντομα θα εορτάσουμε την πρώτη πενταετία του έργου.

Μέχρι στιγμής συμβαδίζουμε σχεδόν με το χρηματοδοτικό μας μοντέλο σε ό,τι αφορά τα έσοδα και εκπληρώνουμε τις δανειακές μας υποχρεώσεις απέναντι στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Η παραχώρηση του έργου έχει χρονική διάρκεια 35 ετών, αλλά υπάρχει και μία ρήτρα που αναφέρει πως, οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτής η αποδοτικότητα των ιδίων κεφαλαίων (RΟE) φτάσει ένα συγκεκριμένο συμβατικό επίπεδο, η γέφυρα θα επιστραφεί αυτομάτως στο ελληνικό δημόσιο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v