Β. Παπαλιός: Τα retail awards είναι πλέον θεσμός

Η θεσμοθέτηση βραβείων για το λιανεμπόριο εξυπηρετεί την ανάγκη ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας λέει ο Β. Παπαλιός, τονίζοντας πως τα retail business awards είναι θεσμός επιβράβευσης των επιχειρήσεων.

  • Συνέντευξη στον Αρη Δαμουλάκη
Β. Παπαλιός: Τα retail awards είναι πλέον θεσμός
Η θεσμοθέτηση ειδικών επιχειρηματικών βραβείων για το εγχώριο λιανεμπόριο εξυπηρετεί την ανάγκη για ενίσχυση της επιχειρηματικότητας τονίζει ο κ. Β. Παπαλιός, πρόεδρος του εκδοτικού οργανισμού Direction A.E., υπογραμμίζοντας πως τα retail bsiness awards είναι ένας θεσμός επιβράβευσης των επιχειρήσεων, αλλά κυρίως των πρωταγωνιστών του ελληνικού λιανεμπορίου.

1. Τι εξυπηρετεί η θεσμοθέτηση ειδικών επιχειρηματικών βραβείων για το εγχώριο λιανεμπόριο και τι σηματοδότησε η πρωτοβουλία δημιουργίας των retail awards;

Η θεσμοθέτηση ειδικών επιχειρηματικών βραβείων για το εγχώριο λιανεμπόριο εξυπηρετεί την ανάγκη για ενίσχυση της επιχειρηματικότητας του ελληνικού λιανεμπορίου μέσω της δημοσιοποίησης των επιτυχιών και δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων του κλάδου.

Η πρωτοβουλία δε δημιουργίας των retail awards σηματοδοτεί πολύ περισσότερο σήμερα την απρόσκοπτη συμβολή στην ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρήσεων του λιανεμπορίου προς μία κατεύθυνση ανταγωνιστική, καινοτόμο και κυρίως αναπτυξιακή.

2 . Πώς διασφαλίζετε την αξιοπιστία στην ανάδειξη των νικητών ανά κατηγορία;

Δίνοντας δικαίωμα ψήφου σε όλους τους συμμετέχοντες φορείς και στους αναγνώστες των επιχειρηματικών περιοδικών της Direction Εκδοτικός Οργανισμός Α.Ε., η επιτροπή των βραβείων δίνει φωνή στους ανθρώπους της αγοράς που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τις εξελίξεις και την πορεία του εμπορίου. Η διαδικασία ξεκινά με την υποβολή υποψηφιοτήτων ανά κατηγορία βραβείων. Σε δεύτερο στάδιο η επιτροπή των retail business awards καταλήγει σε μία short list ανά κατηγορία που θα περιλαμβάνεται στο ψηφοδέλτιο και θα είναι "υποψήφια" για το αντίστοιχο βραβείο.

Μέσα από διάφανες και συγκεκριμένες διαδικασίες οι εταιρίες αλλά και τα στελέχη του κλάδου έχουν τη δυνατότητα να προτείνουν αυτούς που πιστεύουν ότι καλύπτουν τα κριτήρια τα οποία έχουμε θεσμοθετήσει για κάθε ξεχωριστή κατηγορία βράβευσης.

Η εγκυρότητα της ψηφοφορίας εξασφαλίζετε από τη συμμετοχή της KPMG, η οποία για 3η συνεχόμενη χρονιά αποτελεί τον ελεγκτικό φορέα της διοργάνωσης.

3. Πώς εκτιμάται ότι εξελίχθηκε ο θεσμός των retail awards στο διάστημα που μεσολάβησε από την ίδρυσή του έως σήμερα;

Ο σημερινός θεσμός των retail business awards του Εκδοτικού Οργανισμού Direction A.E. και του περιοδικού "Retail BUSINESS" ξεκίνησε σαν όραμα το 2002 και το μεγάλο στοίχημα που θέσαμε τότε ήταν η ενότητα του κλάδου της λιανικής.

Το όραμα αυτό σήμερα έχει γίνει ένας καταξιωμένος θεσμός, στην 7η πλέον διοργάνωση, με την αιγίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και σε συνεργασία με τον σύνδεσμο Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος και την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου.

4. Ποια συμπεράσματα εξάγετε για την εξέλιξη του εγχώριου λιανεμπορίου τα τελευταία χρόνια;

Τα συμπεράσματα μόνο θετικά θα μπορούσαν να είναι.

Μιλώντας κανείς για το ελληνικό λιανεμπόριο δεν θα μπορούσε παρά να σταθεί στον παραγωγικό και αμιγώς αναπτυξιακό χαρακτήρα του. Πρόκειται για τον κλάδο εκείνον της εθνικής οικονομίας με τη μεγαλύτερη συνεισφορά στο ΑΕΠ καθώς και με τη σημαντικότερη παρουσία στον τομέα της απασχόλησης, μετά τον τουρισμό.

Όλα λοιπόν καταδεικνύουν πως η λιανική αποτελεί ένα εθνικό κεφάλαιο. Έναν τομέα ευημερίας και παραγωγής πλούτου για την Ελλάδα. Αυτούς τους καρπούς είναι που όλοι μας χαιρόμαστε, αυτήν την κλαδική προσπάθεια είναι που όλοι αναγνωρίζουμε ακόμα και στους χειρότερους οικονομικούς καιρούς.

Τα retail business awards είναι ένας θεσμός επιβράβευσης των επιχειρήσεων αλλά κυρίως των πρωταγωνιστών του ελληνικού λιανεμπορίου, που από το 2002 αδιάκοπα επιδιώκει να φέρει κοντά την αγορά με τον καταναλωτή.

Κάθε χρόνο με μεράκι και διάθεση προσφοράς στέλνουμε ένα μηνύματα ενότητας στην αγορά, γιατί πιστεύω μας είναι ότι, χωρίς την επιβράβευση, χωρίς το χτύπημα στην πλάτη και -κυρίως- χωρίς την αλλαγή της αρνητικής αυτής ψυχολογίας των τελευταίων ημερών, η οικονομία δεν μπορεί να προχωρήσει. Κι όταν δεν έρχεται ανάπτυξη, τότε τα πράγματα είναι εξίσου δύσκολα και για τις πλατειές μάζες των εργαζομένων που επιδιώκουν να διατηρήσουν τις θέσεις απασχόλησής τους και το βιοτικό επίπεδο που με κόπο έχουν κατακτήσει.

5. Υπάρχουν κάποιες καινοτομίες ή διαφοροποιήσεις στη φετινή διοργάνωση;

Η αναγκαιότητα της εποχής μας όσον αφορά στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ) αλλά και οι πρωτοβουλίες των πρωταγωνιστών του κλάδου δεν θα μπορούσαν να μας αφήσουν αδιάφορους. Η φετινή διοργάνωση είναι βασισμένη στο πνεύμα του "Green Retail Strategy - Green for a Reason".

Αυτή τη χρονιά θα επιδιώξουμε να περάσουμε ένα αισιόδοξο μήνυμα, διακατεχόμενοι από μια "πράσινη" και φιλική προς το περιβάλλον λογική κοινωνικής ευθύνης. Μια ευθύνη που γίνεται και θα γίνεται ακόμα μεγαλύτερη σε τόσο κρίσιμους καιρούς για την παγκόσμια οικονομία.

6. H απονομή των 7ων βραβείων retail awards έρχεται σε μια δύσκολη συγκυρία για το εγχώριο λιανεμπόριο. Πώς εκτιμάτε ότι θα επιδράσουν στην κοινή γνώμη;

Πολύ μελάνι έχει χυθεί το τελευταίο διάστημα για το πέρασμα της κρίσης στην πραγματική οικονομία. Είναι αλήθεια πως, παρά τις πάγια αρνητικές συγκυρίες που πρόσφατα υπήρξαν στο παγκόσμιο οικονομικό στερέωμα, η αγορά σπάνια έχει γνωρίσει ένα τόσο μεγάλο κύμα απαισιοδοξίας σαν αυτό που όλοι σήμερα βιώνουμε.

Την ίδια ώρα όπου όλοι αναφέρονται σε κάθε είδους καταστροφολογικά σενάρια, θα πρέπει όλοι μας να αναλογιστούμε: "Μήπως για μία ακόμη φορά η υπερβολή πρυτανεύει εις βάρος των ίδιων των ονείρων μας;".

Οπωσδήποτε πολλά έχουν γίνει λάθος, πολλά θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί και πολύ περισσότερα θα έπρεπε να είχαν απαγορευτεί αφού η κερδοσκοπία είναι που οδήγησε στα αδιέξοδα.

Όμως, κανένας δεν μπορεί να στερήσει σε μια δυναμική αγορά το όραμα της προόδου και του μέλλοντος.

Είναι παραπάνω από ξεκάθαρο πως θα πρέπει επιτέλους οι αισιόδοξες δυνάμεις της αγοράς να δώσουν το τέμπο της ανάκαμψης έπειτα από ένα δίμηνο που όμοιό του ουδέποτε είχε βιώσει η παγκόσμια επιχειρηματική και οικονομική κοινότητα.

Οι παλιοί οικονομολόγοι, όμως, συνήθιζαν να λένε πως η αγορά πάνω απ' όλα είναι κλίμα. Και πως εάν αυτό χαλάσει τίποτα δεν μπορεί να πάει μπροστά.

Εμείς, ως Εκδοτικός Οργανισμός Direction, και ειδικότερα το περιοδικό του ελληνικού λιανεμπορίου "RetailBusiness", αυτό το κλίμα καταναλωτικής κι επιχειρηματικής καχεξίας θέλουμε να τα ανατρέψουμε μέσα από τα βραβεία retail awards  2008 που φέτος για 7η συνεχόμενη χρονιά διοργανώνουμε στο Golf της Γλυφάδας με μέγα χορηγό την Εμπορική Τράπεζα. και με την πάγια αρωγή τόσο των κορυφαίων εμπορικών οργανώσεων ΕΣΕΕ και ΣΕΛΠΕ όσο και του ίδιου του υπουργείου Ανάπτυξης.

* O κ. Βαγγέλης Παπαλιός είναι πρόεδρος του εκδοτικού οργανισμού Direction A.E. και ειδικότερα των γνωστών περιοδικών αγοράς "ADBusiness", "RetailBusiness", "ComBusiness".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v