Γ. Μυλωνάς: Έχουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Στην περαιτέρω επέκταση των δραστηριότητων της Αλουμύλ στο εξωτερικό μέσω συνεργασιών αλλά και στη διατήρηση της ηγετικής θέσης της εταιρίας στοχεύει ο κ. Γιώργος Μυλωνάς, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αλουμύλ.

Γ. Μυλωνάς: Έχουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Με 27 θυγατρικές εταιρίες (εκ των οποίων οι 12 στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων), με το 50% των πωλήσεων να προέρχεται από το εξωτερικό και την εταιρία να κατέχει την πρώτη θέση στον κλάδο στην Ελλάδα, η Αλουμύλ, όπως δηλώνει ο κ. Γεώργιος Μυλωνάς, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, στοχεύει στην περαιτέρω επέκταση των δραστηριοτήτων της στο εξωτερικό μέσω συνεργασιών, αλλά και στη διατήρηση της ηγετικής θέσης της εταιρίας. Ο ίδιος σημειώνει ότι η εταιρεία θα παρουσιάσει διπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης των οικονομικών μεγεθών από αυτούς του κλάδου.

Συνέντευξη στον Πέτρο Μπάρκα

- H Αλουμύλ είναι η μεγαλύτερη εταιρία στην Ελλάδα στον κλάδο της και συγκαταλέγεται στις κορυφαίες στην Ευρώπη. Πού οφείλεται αυτή η επιτυχημένη πορεία;

Η επιτυχία της Αλουμύλ, παρά το γεγονός ότι η παρουσία μας στον χώρο χρονολογείται μόλις από το 1998, οφείλεται τόσο στον ανθρώπινο παράγοντα όσο και στην επιτυχημένη υλοποίηση των στρατηγικών στόχων που από την αρχή της λειτουργίας μας έχουμε θέσει.

Ο στρατηγικός σχεδιασμός μας αποσκοπεί στη διατήρηση της ηγετικής θέσης του ομίλου, τόσο από απόψεως όγκου πωλήσεων όσο και από απόψεως ποιοτικής διαφοροποίησης των προϊόντων του. Στόχος μας αποτελεί η επέκταση των δραστηριοτήτων προς νέους τομείς, νέα συμπληρωματικά προϊόντα και εξαρτήματα των συστημάτων αλουμινίου.

Επίσης, σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητά μας στο εξωτερικό, αποσκοπούμε στη διεύρυνσή της με τη δημιουργία νέων προϊόντων, την αύξηση της παραγωγής επώνυμου αρχιτεκτονικού προφίλ, μέσω της ανάπτυξης συνεργασιών με μεγάλους οίκους τους εξωτερικού, αλλά και με την ενίσχυση της εμπορικής παρουσίας μας στις χώρες της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης, στις χώρες της Μέσης Ανατολής, καθώς και την περαιτέρω επέκταση στις αγορές της Αμερικής.

- Ο όμιλος μέσω των συνεργασιών με οίκους του εξωτερικού δείχνει να μετατρέπεται από μία αμιγώς εταιρία διέλασης σε έναν όμιλο με πολυσχιδείς δραστηριότητες στον τομέα του αλουμινίου. Ποιοι είναι οι λόγοι που σας οδήγησαν στις κινήσεις αυτές και ποια τα οφέλη που προκύπτουν; Πώς αναμένετε να είναι η διάρθρωση των πωλήσεων στο μέλλον;

Είναι ξεκάθαρες οι οικονομίες κλίμακας που δημιουργούνται από την καθετοποίηση και την οριζόντια ανάπτυξη μιας μεγάλης βιομηχανίας σε όλους τους κλάδους, πόσο μάλλον με τον κλάδο της διέλασης.

Τα οφέλη είναι ιδιαίτερα σημαντικά: δραστικός περιορισμός λειτουργικών εξόδων, περιορισμός εκτάκτων εξόδων, είσοδος σε αγορές Niche, ανάπτυξη δικτύων διανομής και δημιουργία νέων.

Αναμένουμε ιδιαίτερα σημαντική ενίσχυση των πωλήσεών μας από τους τομείς στους οποίους μόλις μπήκαμε σε παραγωγή. Έχοντας ως σύμμαχό μας κορυφαία ονόματα στον χώρο της σχεδίασης, όπως η Porsche Design, αυτόματα εισερχόμαστε και σε club προνομιακών αγορών με ειδικά τιμολογιακά καθεστώτα, ευνοϊκά προς εμάς.

Επίσης, προσδοκούμε σε σημαντική στροφή των πωλήσεών μας σε σχετικά μεγέθη, ως ποσοστό των συνολικών πωλήσεων, προς τις αγορές της Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα πουλάμε μικρότερες ποσότητες στα Βαλκάνια και στην Ανατολική Ευρώπη.

Ήδη, πάνω από το 50% των πωλήσεών μας κατευθύνεται σε αγορές του εξωτερικού, έναντι 34% πριν από τρία χρόνια. Οι πωλήσεις βιομηχανικού προφίλ θα ξεπερνούν το 30% των συνολικών πωλήσεων της Αλουμύλ.

- Ποιο είναι το μοντέλο επέκτασης της εταιρίας στο εξωτερικό; Ενδέχεται να υπάρξουν και άλλες κινήσεις επέκτασης της παρουσίας της Αλουμύλ σε άλλη χώρα;

Το σύνολο των 27 θυγατρικών μας βοηθά ιδιαίτερα στο να εκμεταλλευτούμε τα υπάρχοντα δίκτυα διανομής σε 45 χώρες. Φτάσαμε πλέον να αποτελούμε ισχυρότατη παρουσία στα Βαλκάνια, καθώς και στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Οι πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη συνεχώς αυξάνονται.

Ο ανταγωνισμός τώρα δημιουργεί κανάλια προώθησης και ανάπτυξης. Η πρόοδος και η επέκταση θα έρθει σε εμάς από την περαιτέρω εκμετάλλευση των δικτύων μας σε Ευρώπη, Αμερική, Αφρική και αραβικές χώρες.

Δεν αποκλείουμε περαιτέρω κινήσεις συνεργασίας με άλλες επιχειρήσεις, και σε νέους γεωγραφικούς προορισμούς, αυτή τη στιγμή, όμως, οι όποιες διερευνητικές επαφές έχουμε βρίσκονται σε αρκετά πρώιμο στάδιο και αναμένουμε αποτελέσματα.

- Προωθείτε τη δημιουργία joint venture με ιταλική εταιρία; Στόχος αυτής της κίνησης είναι η παράλληλη επέκταση των δραστηριοτήτων του ομίλου σε άλλα προϊόντα;

Στο πλαίσιο της συνεχούς διεύρυνσης των δραστηριοτήτων του ομίλου μας εξετάζουμε, όπως σας προανέφερα, με μεγάλη προσοχή πολλές προτάσεις συνεργασίας. Το ενδεχόμενο σύναψης joint venture που αναφέρετε με ιταλική εταιρία, βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο επαφών και διαπραγματεύσεων.

Είναι ακόμη νωρίς για οποιαδήποτε εκτίμηση. Όσον αφορά στην επέκτασή των δραστηριοτήτων του ομίλου σε άλλα προϊόντα, αυτό παραμένει στόχος μας αλλά και κατεύθυνση.

- Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζεται στις ξένες αγορές; Υπάρχει ανταγωνισμός από ελληνικές εταιρίες στην αγορά της Ε.Ε.;

Τα προϊόντα της Αλουμύλ λόγω πιστοποιημένης ποιότητας, ιδιαίτερα αυστηρών προδιαγραφών, ειδικών χαρακτηριστικών και πολυετούς παρουσίας στις αγορές έχουν ισχυροποιήσει τη θέση τους.

Δεν υπάρχει ανταγωνισμός στις ώριμες αγορές της Δυτικής Ευρώπης από ελληνικές εταιρίες, παρά μόνο από ομίλους με έδρα τη Δυτική Ευρώπη και ιστορία πολλών δεκαετιών. Οι όμιλοι αυτοί, ωστόσο, σχεδιάζουν προϊόντα και δεν τα παράγουν.

Εμείς, λοιπόν, έχουμε έναντι αυτών το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του αισθητά χαμηλότερου κόστους παραγωγής (σχεδιάζουμε, παράγουμε, διανέμουμε) και επιπρόσθετα των υπερσύγχρονων γραμμών διέλασης.

Στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης και των Βαλκανίων, είμαστε η κορυφαία σε προτίμηση εταιρία στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία, στη Σερβία και σε πολλές άλλες αγορές, ενώ ο ανταγωνισμός από ελληνικές εταιρείες και στις χώρες αυτές δεν αποτελεί εμπόδιο.

Στον κλάδο μας το μέγεθος της παραγωγικής δυναμικότητας μιας εταιρίας είναι καταλυτικό, τόσο για τον διεθνή όσο και τον ντόπιο ανταγωνισμό.

- Τι προβλήματα δημιουργεί σε εταιρίες του μεγέθους της Αλουμύλ η αύξηση των εταιρειών διέλασης στην ελληνική αγορά και τι σημαίνει αυτό για τον κλάδο;

Τα μερίδια αγοράς που αποσπώνται από την είσοδο νέων παικτών δεν μας επηρεάζουν, ενώ το γεγονός ότι στην ελληνική αγορά δραστηριοποιούνται πάνω από 16 βιομηχανίες διέλασης αποτελεί πρόβλημα για τις μικρού μεγέθους εταιρίες, οι οποίες δεν φαίνεται να μπορούν να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό μακροπρόθεσμα.

- Πέραν των επενδύσεων των 90 εκατ. ευρώ που υλοποιήσατε τα τελευταία χρόνια, ενδέχεται να υπάρξει επέκταση του επενδυτικού προγράμματος και, αν ναι, από πού θα χρηματοδοτηθεί;

Ήδη, έχουμε πραγματοποιήσει ένα πολύ μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα και δημιουργήσαμε τις προϋποθέσεις για να αντεπεξέλθουμε στο μεγάλωμα των απαιτήσεων της αγοράς και της εταιρίας μας.

Βέβαια, σε περίπτωση που αυτό κριθεί αναγκαίο, είτε για την κάλυψη των αναγκών της Αλουμύλ όπως είναι σήμερα, είτε για την κάλυψη αναγκών που θα προκύψουν από νέες στρατηγικές συνεργασίες, θα υπάρξει νέο επενδυτικό πρόγραμμα. Το πρόγραμμα αυτό θα χρηματοδοτηθεί από ίδια κεφάλαια, αλλά και από δανεισμό.

Εδώ θα πρέπει να σημειώσω ότι το σύνολο των επενδύσεων της Αλουμύλ επιχορηγείται κατά 40% στην Ελλάδα μέσω του αναπτυξιακού νόμου, ο οποίος επιχορηγεί και το 40% των τόκων του ενδεχόμενου δανεισμού, ενώ για την ευρύτερη Βαλκανική υπάρχει επιχορήγηση από το Ελληνικό Σχέδιο Οικονομικής Ανασυγκρότησης των Βαλκανίων (ΕΣΟΑΒ) κατά 30%.

- Υπάρχει πρόθεση επέκτασης στον τομέα της λιανικής ή αλλαγής στο marketing που ακολουθεί σήμερα η Αλουμύλ;

Δεν έχουμε καμία πρόθεση να επεκταθούμε στη λιανική πώληση. Πελάτες μας είναι οι έμποροι, μέσω των οποίων αναπτυχθήκαμε και εξελιχθήκαμε, και βέβαια δεν θα βγούμε ανταγωνιστικοί προς αυτούς. Δεν πρόκειται να παρεκκλίνουμε από αυτή την κατεύθυνση, δεν έχουμε λόγο να το κάνουμε.

- Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου και της μητρικής για το 2003;

Τόσο ο όμιλος όσο και η μητρική αναμένεται να ”τρέξουν” με διπλάσιους ρυθμούς σε σχέση με τον μέσο όρο του κλάδου, ο οποίος ”τρέχει” με 3,5% ετησίως, ενώ, αν από αυτόν αφαιρεθούν τα αποτελέσματα της Αλουμύλ και της Αλουμίνκο, τότε αυτό το ποσοστό πέφτει στο 2,5% περίπου.

Για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης αναμένουμε για τον όμιλο μια αύξηση των πωλήσεων και των κερδών κατά 7% περίπου σε σχέση με το 2002, με τα απόλυτα μεγέθη να διαμορφώνονται στα 135 εκατ. ευρώ και 11 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα.

Αντίστοιχη αναμένεται και η πορεία των αποτελεσμάτων της μητρικής, με τις πωλήσεις να σημειώνουν άνοδο κατά 7% και τα κέρδη περίπου στο 5,5% με 6%.

* Η συνέντευξη είναι αναδημοσίευση από το φύλλο 290 της εφημερίδας ”ΜΕΤΟΧΟΣ & Επενδύσεις” στις 10 Οκτωβρίου

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v