ΜΙΝΕΡΒΑ: "Αντίσταση" σε περιόδους κρίσης

Συγκρατημένη αισιοδοξία για την επίτευξη των στόχων της ΜΙΝΕΡΒΑ εκφράζει η διευθύνουσα σύμβουλος του ομίλου, κ. Ελένη Λαδένη - Φιλίππου. Τι "βλέπει" για το σύνολο του κλάδου αλλά και τις προοπτικές της αγοράς.  

  • Συνέντευξη στην Αθηνά Καλαϊτζόγλου
ΜΙΝΕΡΒΑ: Αντίσταση σε περιόδους κρίσης
Μπορεί τα οικονομικά μεγέθη της βιομηχανίας πλεκτικής ΜΙΝΕΡΒΑ να πιέστηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, ωστόσο η διοίκηση της εταιρείας εμφανίζεται αισιόδοξη ότι θα καταφέρει να καλύψει τις προβλέψεις της, που μιλούν για ενίσχυση 5% - 7% τόσο στον τζίρο της όσο και στην κερδοφορία της το 2008.

Και όλα αυτά εν μέσω μιας αγοράς που δείχνει σημάδια ύφεσης λόγω της ακρίβειας η οποία πλήττει την κατανάλωση. Η ΜΙΝΕΡΒΑ, συνεπώς, φαίνεται να αντιστέκεται ακόμη και σε τέτοιες περιόδους, επενδύοντας σε επώνυμα και σε μοντέρνα προϊόντα, που απευθύνονται σε στοχευμένο κοινό. Για τα σχέδια της εταιρείας μιλά στον «Μ» η διευθύνουσα σύμβουλος κ. Ελένη Λαδένη - Φιλίππου.

Το δίκτυο λιανικής πώλησης ενίσχυσε σημαντικά τα οικονομικά μεγέθη του 2007. Πόσα καταστήματα λειτουργούν σήμερα και πόσα προγραμματίζετε να ανοίξετε σύντομα; Σκέφτεστε πιο επιθετική στρατηγική σε αυτόν τον τομέα;

Σήμερα λειτουργούν 8 εταιρικά καταστήματα. Δεν προγραμματίζονται άλλα για το 2008. Η στρατηγική στον τομέα αυτόν δεν μπορεί να είναι επιθετική διότι εφαρμόζουμε ένα πελατοκεντρικό σύστημα, πάνω στο οποίο η ΜΙΝΕΡΒΑ βασίζει την ανάπτυξή της τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Η επιλογή εταιρικών σημείων λιανικής πώλησης σκοπό έχει, μεταξύ άλλων, να αναβαθμίσει την εικόνα της εταιρείας στο καταναλωτικό κοινό μέσα από την πλήρη γκάμα των προϊόντων της. 

Ώθηση υπήρξε και από την εξαγωγική δραστηριότητα του ομίλου. Τι ποσοστό εκτιμάτε ότι θα αντιπροσωπεύουν οι εξαγωγές στον συνολικό τζίρο σας φέτος; Ανιχνεύονται νέες αγορές;

Στο εξωτερικό προχωράμε με προσεκτικά βήματα, ανάμεσα σε δυνατούς παίκτες της αγοράς, με σειρές προϊόντων που απευθύνονται σε απαιτητικό κοινό, το οποίο τα ζητάει πλέον επώνυμα. Οι εξαγωγές θα αντιπροσωπεύσουν φέτος το 5% των εταιρικών πωλήσεων σε προϊόντα που ενισχύουν την εικόνα της εταιρείας στο εξωτερικό.

Στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης πιέστηκαν τα οικονομικά μεγέθη τόσο του ομίλου όσο και της μητρικής. Πού αποδίδεται η εξέλιξη αυτή και κατά πόσον θα επηρεάσει το σύνολο της χρήσης;

Τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας το πρώτο τρίμηνο και έως σήμερα βαδίζουν σύμφωνα με τον προϋπολογισμό. Με βάση αυτό συνεχίζουμε να προβλέπουμε αποτελέσματα ανοδικά κατά 5% - 7% σε τζίρο και κέρδη για το 2008. Επειδή ο προϋπολογισμός κατατέθηκε στα τέλη του 2007, στα προσδοκώμενα αποτελέσματα δεν υπάρχει πρόβλεψη για δυσμενές οικονομικό κλίμα. Σε περίπτωση που υπάρξουν ενδείξεις για κάτι τέτοιο, η εταιρεία έχει τα αντανακλαστικά να διορθώσει τις όποιες αποκλίσεις.

Τι τάσεις καταγράφονται στον κλάδο σε ό,τι έχει να κάνει με την κατανάλωση; Πιστεύετε ότι θα υπάρξει ενδεχομένως ύφεση λόγω του γενικότερου δυσμενούς οικονομικού κλίματος;

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος, το 2007 ήταν μία καλή χρονιά για τον κλάδο διότι όλοι σχεδόν οι δείκτες ήταν ανοδικοί, και με μερίδιο 33% στις ελληνικές βιομηχανικές εξαγωγές. Για το 2008 οι ενδείξεις είναι αρνητικές εξαιτίας της ακρίβειας που πλήττει την κατανάλωση. Αυτό ενδεχομένως να παρασύρει και τον κλάδο της πλεκτικής και ένδυσης, παρόλο που δεν ευθύνεται γι’ αυτό το γαϊτανάκι της αύξησης των τιμών. Οι τιμές των προϊόντων του συγκεκριμένου χώρου είναι καθηλωμένες λόγω τόσο του ανταγωνισμού όσο και της βελτίωσης στα κοστολόγια των εταιρειών. 

Είναι στα σχέδιά σας η συνεργασία με επώνυμους δημιουργούς για νέες σειρές προϊόντων; Θα αντιμετωπίζατε το ενδεχόμενο να συνεργαστείτε και με έναν επώνυμο οίκο προκειμένου να αναπτυχθείτε από κοινού στη λιανική πώληση;

Δεν είναι στα σχέδιά μας η συνεργασία με επώνυμους δημιουργούς. Συνεργαζόμαστε με εταιρείες εξειδικευμένες στη σχεδίαση νέων σειρών για συγκεκριμένα τμήματα της αγοράς με νεαρό, ηλικιακά, δυναμικό και καταναλωτικά συνειδητοποιημένο όσον αφορά στον τρόπο ζωής του. Δεν σκεφτόμαστε να συνεργαστούμε με άλλο οίκο με σκοπό την από κοινού ανάπτυξη στη λιανική. 

Διαθέτετε παραγωγική βάση και στη Ρουμανία, ενώ κάνετε αναθέσεις φασόν σε βαλκανικές χώρες. Εξακολουθούν η Βουλγαρία και η Ρουμανία να διασφαλίζουν το συγκριτικό πλεονέκτημα του φθηνού κόστους; Υπάρχουν σκέψεις να δημιουργήσετε παραγωγική βάση πιθανόν στην Τουρκία ή σε άλλες χώρες φθηνού κόστους;

Δεν υπάρχει σκέψη για δημιουργία παραγωγικής βάσης σε άλλη χώρα φθηνού κόστους, όσο η Ρουμανία και η Βουλγαρία μας δίνουν αυτό το πλεονέκτημα. 

Έχετε ανακοινώσει ότι θα προχωρήσετε στην έκδοση ομολογιακού δανείου. Σε τι ποσό αφορά και ποιος θα είναι ο σκοπός του;

Η ανακοίνωση αφορά στην απόφαση της γενικής συνέλευσης, βάσει της οποίας εκχωρεί το δικαίωμα να παίρνει αυτή αποφάσεις για έκδοση ομολογιακού δανείου, στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας. Το Δ.Σ. δεν έχει προχωρήσει σε κάποια ανακοίνωση.

Είστε ικανοποιημένη από την τρέχουσα τιμή της μετοχής σας και από την εμπορευσιμότητά της; Πιστεύετε ότι αντανακλά την ανάπτυξη της εταιρείας;

Η τιμή της μετοχής δεν αντανακλά τα θεμελιώδη οικονομικά μεγέθη της εταιρείας, όμως στη σημερινή χρηματιστηριακή συγκυρία, και παρόλο που επηρεάζεται από τη γενική εικόνα, η ανάπτυξη και η προοπτική της επιχείρησης λαμβάνονται υπόψη.


* Αναδημοσίευση από το φύλλο 537 της εφημερίδας "ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ" (4 - 8 Ιουλίου 2008).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v