Folli: Το σχέδιο άλωσης των μεγάλων αγορών

"Πλατφόρμες" ανάπτυξης όλων των brands σε Ασία, Ρωσία, ΝΑ. Ευρώπη, Δ. Ευρώπη και ΗΠΑ "στήνει" ο όμιλος Folli Follie, δηλώνει o πρόεδρος Δ. Κουτσολιούτσος. Εισαγωγή της Links στην αγορά του Χονγκ Κονγκ.

  • Συνέντευξη στην Πέννυ Κούτρα
Folli: Το σχέδιο άλωσης των μεγάλων αγορών
Πίστη στις αποδόσεις των πρόσφατων αλλά και των μελλοντικών εξαγορών και επεκτατικών κινήσεων που προγραμματίζει ο όμιλος Folli Follie δηλώνει ο πρόεδρός του κ. Δ. Κουτσολιούτσος.

Ο ίδιος υπογραμμίζει τόσο την ορατή μεγέθυνση του επιχειρηματικού σχηματισμού του οποίου ηγείται όσο και τις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξής του στις διεθνείς αγορές. Aναγγέλλει τα οφέλη από την εξαγορά της παιδικής φίρμας Lapin, την επέκταση της Elmec στη Ρωσία και την εισαγωγή της Links στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ.

Αναπτύσσει τον σχεδιασμό του ομίλου για κάθε θυγατρική εταιρία αλλά και τη στρατηγική βάσει της οποίας η Folli Follie θα δημιουργήσει επιχειρηματικές και οικονομικές συνέργιες μεταξύ των δραστηριοτήτων της και θα ενισχύσει τη διεθνή παρουσία της.

Οι πλατφόρμες του ομίλου «στήνονται» σε Ασία, ΝΑ. Ευρώπη, Δυτ. Ευρώπη και εξαπλώνονται έως τις ΗΠΑ, με σκοπό την ανάδειξη όλων των brands του ομίλου διεθνώς.

*** Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης

- Τι οφέλη εκτιμάτε ότι θα προσφέρει η εξαγορά της εταιρίας παιδικής ένδυσης Lapin;

- Πέραν του ότι θα επεκταθούμε σ’ έναν νέο και αναπτυσσόμενο τομέα της λιανικής αγοράς, εκτιμώ ότι τα οφέλη θα είναι σημαντικά τόσο για τον όμιλο όσο και για την ίδια ανάπτυξη της Lapin, η οποία θα βοηθηθεί να αναπτυχθεί ουσιαστικά στην εσωτερική και στη διεθνή αγορά.

Θέλω να τονίσω ότι η επαφή μου με τον κ. Παπαϊωάννου, ο οποίος είναι ο σημερινός ιδιοκτήτης της φίρμας, είναι εξαιρετική και η «χημεία» μας είναι αυτή που μας οδήγησε στην προώθηση αυτής της συμφωνίας. Ο κ. Παπαϊωάννου θα αναλάβει τη διοίκηση της Lapin αλλά και ενεργό ρόλο στην ανάπτυξη και της Elmec Sport, λόγω της πείρας του τόσο στη λιανική όσο και στις υπεργολαβικές συμφωνίες παραγωγής ενδυμάτων.

Ο κ. Παπαϊωάννου συμφώνησε να πουλήσει την εταιρία με σκοπό αυτή να γίνει ένα μεγάλο διεθνές brand και να εκμεταλλευτεί τους πόρους και την οργάνωση του ομίλου μας.

- Πώς σκοπεύετε να αξιοποιήσετε το δυναμικό των εταιριών που έχετε προσαρτήσει;

- Δημιουργήσαμε έναν επιχειρηματικό οργανισμό κατά τα πρότυπα των διεθνών ομίλων πολυτελών ειδών (π.χ. όμιλος LVMH, όμιλος Pinault), ο οποίος διαθέτει επώνυμα σήματα, διεθνή παρουσία, θέση στις ταξιδιωτικές αγορές, δίκτυα λιανικής και χονδρικής διανομής, ηγετική θέση στην αγορά των πολυκαταστημάτων αλλά και σημαντικά πάγια στοιχεία.

Εκτιμώ ότι υπάρχουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης για την κάθε μία εταιρία ξεχωριστά αλλά και σημαντικές συνέργιες μεταξύ τους, τις οποίες θα αξιοποιήσουμε ώστε να αναπτυχθούμε περαιτέρω διεθνώς.

- Σ’ αυτό το πλαίσιο ποιες κινήσεις προγραμματίζετε;

- Ο στόχος είναι να διασυνδέσουμε τις υπάρχουσες διοικητικές υποδομές αλλά και τις εμπορικές μας θέσεις, έτσι ώστε όλα τα επώνυμα σήματα του ομίλου, από τα προϊόντα της Folli Follie και της Links έως τα casual ρούχα της Elmec Sport, να αναπτυχθούν παραλλήλως σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε.

Θέλουμε να δημιουργήσουμε πλατφόρμες στην Ασία, αξιοποιώντας τη θέση της Folli Follie σε Κίνα και Ιαπωνία, στη ΝΑ. Ευρώπη όπου διαθέτει ισχυρή παρουσία η Εlmec Sport αλλά και στη Δυτική Ευρώπη και στις ΗΠΑ, όπου θα εκμεταλλευτούμε τον μηχανισμό της Links.

- Η δημιουργία δικτύου και καναλιών διανομής είναι εργαλείο προσέγγισης και άλλων συνεργασιών;

- Είναι γεγονός ότι μας προσεγγίζουν διάφορες μικρές ευρωπαϊκές εταιρίες είτε για να να τις εξαγοράσουμε, είτε για να αναλάβουμε τη διανομή τους, είτε για να κάνουμε joint ventures, γιατί έχουμε την υποδομή. Η επιχειρηματική μας οπτική είναι πάντοτε ανοιχτή.

Ο πιο ώριμος τομέας για την επίτευξη αυτής της στρατηγικής φαίνεται ότι είναι η Ασία, όπου ο όμιλος Folli Follie διαθέτει σημαντική θέση και διείσδυση.

Όντως προχωρήσαμε μάλιστα στην εξαγορά του Ιάπωνα συνεργάτη μας, προκειμένου να ελέγξουμε πλήρως τη θυγατρική και τις υποδομές μας, έτσι ώστε να προωθήσουμε σταδιακά τη Links αλλά και τη συλλογή παιδικών ρούχων Baby Folli, η οποία αναπτύσσεται από τη Lapin.

Ήδη προγραμματίζουμε το άνοιγμα 5 καταστημάτων της Links στην Ιαπωνία, ενώ ήδη συζητάμε για την προώθηση των παιδικών ρούχων, για τα οποία έχουμε ήδη προγραμματίσει τη σταδιακή διάθεσή τους και στην Κορέα. Παράλληλα, στην Κίνα, όπου διαθέτουμε δίκτυο 78 καταστημάτων της Folli Follie και 9 σημειών για τα παιδικά Baby Folli, είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε σταδιακά στην προσέλκυση και των αντιπροσωπειών της Elmec Sport.

- Αντιστοίχως σκοπεύετε να κινηθείτε και με τις υποδομές της Elmec Sport στη ΝΑ. Ευρώπη;

- Σαφώς, θα εκμεταλλευτούμε τη θέση της σε Ρουμανία και Βουλγαρία για την ανάπτυξη όλων των σημάτων μας στις τοπικές αγορές. Παράλληλα η Εlmec Sport έχει ένα δυνατό χαρτοφυλάκιο αντιπροσωπειών, που μπορεί να μεταφερθεί και σε άλλες αγορές.

Ήδη η εταιρία συζητά επέκταση συνεργασίας με την Converse και για την αγορά της Ρωσίας, όπου παρουσία έχει και η Lapin. Καταλαβαίνετε ότι επιδιώκουμε με μία υποδομή και μία θυγατρική ανά περιοχή να διευρύνουμε το χαρτοφυλάκιό μας και την εμπορική ισχύ μας.

- Σ’ αυτήν τη λογική η Links θα παίξει τον ρόλο του πολιορκητικού κριού στις ΗΠΑ;

- Παρά το γεγονός ότι οι ΗΠΑ είναι μια δύσκολη αγορά, που ταλανίζεται μάλιστα από ύφεση, σκοπεύουμε να αναπτύξουμε τόσο τη Links όσο και τη Folli Follie από το 2009 και μετά.

- Έχετε προαναγγείλει την είσοδο της Links στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ.

- Όντως προγραμματίζουμε την εισαγωγή της μέσα στην επόμενη διετία και εκτιμούμε ότι έχει εξαιρετικές προοπτικές δημιιουργίας σημαντικών υπεραξιών. Ήδη παρακαλουθώντας άλλες συναφείς εισαγωγές διαπιστώνουμε ότι η είσοδος της Links θα επιφέρει σημαντικά κέρδη. Σε κάθε περίπτωση, όμως, πρέπει να τονίσω ότι η εταιρία από τη στιγμή που εξαγοράστηκε από τον όμιλο παρουσιάζει διαρκή αύξηση. Στο πεντάμηνο του 2008 τρέχει ήδη με αύξηση 38%.

- Τι απαντάτε στην κριτική που σας ασκούν σε ό,τι αφορά τα τιμήματα που καταβάλλετε τόσο για τη Links και την Elmec Sport όσο ενδεχομένως και για τη Lapin;

- Με κατηγορούν ότι αγοράζω ακριβά, αλλά ανταπαντώ ότι το κόστος είναι σχετικό. Όταν διαπιστώνω ότι οι εξαγορές αποδίδουν, δημιουργούν νέες ευκαιρίες και αυξάνουν τόσο τα μεγέθη όσο και την προοπτική του ομίλου δεν αισθάνομαι ότι έχω πληρώσει ακριβά.

Δημιουργούμε αξίες και αναπτύσσουμε τις εταιρίες και ήδη το 2007 παρουσιάσαμε υψηλή κερδοφορία παρά τα κόστη των εξαγορών και τη δανειακή επιβάρυνση. Εξάλλου σ’ ένα άλλο οικονομικό περιβάλλον, όπου οι κεφαλαιαγορές θα κινούνταν θετικά, τα πράγματα θα φαίνονταν διαφορετικά και το μέγεθος του ομίλου επίσης θα αξιολογούνταν αλλιώς.

- Έχετε αναφερθεί σε συνέργιες επιχειρηματικής ανάπτυξης, αλλά η αγορά αναμένει και οικονομικές συνέργιες.

- Σταδιακά θα φανούν τα αποτελέσματα των οικονομιών κλίμακας, που εμείς τις εστιάζουμε σε 13 τομείς κοινής δραστηριότητας. Εξάλλου το μέγεθός μας είναι ένας παράγοντας που μας βοηθά πλέον να επιτυγχάνουμε σημαντικές περικοπές κόστους σε όλα, εφόσον πραγματοποιούμε κεντρικές συμφωνίες.

- Η μεγέθυνση του ομίλου σάς οδηγεί σε σχέδια αναδιάρθρωσης;

- Εμείς θα διατηρήσουμε το μοντέλο δομής που έχει διαμορφωθεί. Κάθε εταιρία θα ελέγχει την άλλη. Δεν βλέπω τον λόγο συγχωνεύσεων και δημιουργίας άλλου εταιρικού μοντέλου. Θα διατηρήσουμε όλες τις εταιρίες εισηγμένες και θα ενοποιήσουμε υπηρεσίες, συμπεριλαμβάνοντας και την Elmec η οποία θα μετακομίσει σύντομα στα κεντρικά γραφεία του ομίλου στον Άγ. Στέφανο.

- Η αρνητική οικονομική συγκυρία πώς εκτιμάτε ότι θα σας επηρεάσει;

- Η τωρινή κρίση προς το παρόν αφορά στην υπερβάλλουσα ρευστότητα και δεν αισθάνομαι ότι έχει εισχωρήσει στην πραγματική οικονομία και άρα στην κατανάλωση, πλην Αμερικής. Το κόστος χρήματος είναι ακριβό μόνον στην Ευρώπη, και εν τέλει δεν θα επηρεάσει τον όμιλο, ο οποίος προχωρά σε σημαντική αναδιάρθρωση δανεισμού. Εμείς τουλάχιστον δεν παρατηρούμε ύφεση, τα προϊόντα μας δεν είναι high end, αλλά αγοράζονται από ανθρώπους που διαθέτουν ποσά στην κατανάλωση και προς το παρόν δεν αισθανόμαστε πιέσεις.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v