ΗΛΕΑΘ: "Στόχος" τρεις νέες αγορές έως το 2009

Σε περαιτέρω επέκταση σε οκτώ αγορές της NA Ευρώπης, εντός της επόμενης τριετίας, στοχεύει η Ηλεκτρονική Αθηνών, όπως επισημαίνει ο πρόεδρός της, Ιωάννης Στρούτσης. Τι εκτιμά για μεγέθη 2008.

  • Συνέντευξη στην Πέννυ Κούτρα
ΗΛΕΑΘ: Στόχος τρεις νέες αγορές έως το 2009

Την παρουσία της σε οκτώ αγορές της νοτιοανατολικής Ευρώπης εντός της προσεχούς τριετίας επιδιώκει η Ηλεκτρονική Αθηνών, η οποία προγραμματίζει άμεσα την είσοδό της στη Βουλγαρία και σταδιακά στην Αλβανία και στα Σκόπια.

Σύμφωνα με τον κ. Ιωάννη Στρούτση, πρόεδρο του ομίλου Ηλεκτρονική Αθηνών, παρά την ένταση του ανταγωνισμού η εταιρεία διαθέτει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης τα προσεχή χρόνια, τόσο από την επέκταση στο εξωτερικό όσο και από την ανάπτυξή της στην εγχώρια αγορά.

Ο ανταγωνισμός στον κλάδο της λιανικής ηλεκτρικών αναζωπυρώνεται μετά την εξαγορά της Ράδιο Κορασίδη από τη MIG, τη σταδιακή ανάπτυξη των ξένων ομίλων αλλά και την εκδήλωση ενδιαφέροντος από νέους διεθνείς παίκτες να εισέλθουν στην Ελλάδα. Πώς αντιμετωπίζει ο όμιλος Ηλεκτρονική Αθηνών τις εξελίξεις;

Η εταιρεία συνεχώς διευρύνει το μερίδιό της στην ελληνική αγορά και φροντίζει να επεκταθεί στο εξωτερικό αναζητώντας νέες αγορές. Στην πορεία της στον χρόνο έχει αντιμετωπίσει επιτυχώς τις διάφορες πιέσεις και έχει κατορθώσει να αναπτύσσεται διαρκώς. Χωρίς να αγνοούμε τον ανταγωνισμό, προχωράμε υλοποιώντας τη στρατηγική μας, η οποία αποδεικνύεται ότι αποδίδει. Εξάλλου, χρόνια τώρα ακούμε κυρίως από τους θεσμικούς επενδυτές ότι είμαστε μία «καλή» εταιρεία, σε έναν «κακό» κλάδο.

Ποιοι είναι οι άξονες της ανάπτυξής σας και ποιες οι επεκτάσεις τις οποίες προγραμματίζετε;

Στην εγχώρια αγορά, o στόχος είναι να αυξήσουμε το μερίδιό μας στο 19% έως το τέλος του 2009. Εκτός από τη δημιουργία νέων καταστημάτων μεγάλου εμβαδού και βελτιωμένης αποτελεσματικότητας, προχωρούμε στην ενοποίηση του δικτύου καταστημάτων της Σαραφίδης.

Η εξαγορασθείσα παρουσιάζει θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, ενώ οι συνέργιες που θα προκύψουν θα βελτιώσουν περαιτέρω την εικόνα του ομίλου. Σε ό,τι αφορά το εξωτερικό, εκτός από την παρουσία μας στην Κύπρο -όπου σκοπεύουμε προσεχώς να διπλασιάσουμε το μερίδιό μας- και στη Σερβία, σχεδιάζουμε την είσοδό μας σε νέες αγορές την προσεχή τριετία.

Ποιες αγορές βρίσκονται στο στόχαστρό σας και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα των επενδύσεων αυτών;

Το συνολικό μας επενδυτικό πρόγραμμα για τη χρήση 2007 - 2008 ανέρχεται σε 8 εκατ. ευρώ. Στην τρέχουσα χρήση σκοπεύουμε να εισέλθουμε στη Βουλγαρία, όπου ήδη έχουμε μισθώσει το κατάστημα που θα αποτελέσει τη ναυαρχίδα. Έως το τέλος του 2009 σκοπεύουμε να βρισκόμαστε σε δύο ακόμη αγορές, στα Σκόπια και στην Αλβανία, αυξάνοντας τις χώρες παρουσίας μας σε έξι μαζί με την Ελλάδα.

Παράλληλα, προχωρούμε στη δημιουργία δεύτερου καταστήματος στη Σερβία, όπου ήδη λειτουργεί το πρώτο της αλυσίδας μας. Μεσοπρόθεσμα εντός της προσεχούς τριετίας σκοπεύουμε να επεκτείνουμε το δίκτυό μας σε δύο ακόμη αγορές, ώστε συνολικά να δραστηριοποιούμαστε σε οκτώ.

Έχετε ήδη εκφράσει το ενδιαφέρον σας για την αγορά της Ρουμανίας.

Εξετάζουμε την τοπική αγορά, η οποία είναι σαφώς μεγαλύτερη και πιο οργανωμένη απ’ ό,τι οι υπόλοιπες της περιοχής. Διερευνούμε τις δυνατότητες εισόδου μέσω της εξαγοράς τοπικής αλυσίδας, αλλά δεν έχουμε καταλήξει σε κάτι συγκεκριμένο. Η πρόθεσή μας εξαρτάται από διάφορους παράγοντες και εκτιμώ ότι οι όποιες κινήσεις μας δεν θα είναι άμεσες.

Ο φόβος των πληθωριστικών πιέσεων και η αρνητική οικονομική συγκυρία εκτιμάτε ότι θα επηρεάσουν την καταναλωτική συμπεριφορά στην Ελλάδα;

Η κατανάλωση το 2007 σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά κινήθηκε θετικά, αν εξαιρέσουμε την αυξημένη ζήτηση για κλιματιστικά. Για το 2008 όντως ο τελικός καταναλωτής φαίνεται ότι δέχεται πιέσεις, αλλά από την άλλη πλευρά οι λιανικές τιμές υποχωρούν διαρκώς δίνοντας νέα ώθηση στην κατανάλωση.

Υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στις μαύρες συσκευές και κυρίως στις επίπεδες τηλεοράσεις, ενώ παράλληλα η διαρκής τάση για επώνυμα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, όπως τα κλιματιστικά inverter ή οι συσκευές ενεργειακής κλάσης Α, δίνουν νέα ώθηση στην αγορά.

Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για τα μεγέθη της τρέχουσας οικονομικής χρήσης;

Όπως ήδη έχουμε ανακοινώσει, υπολογίζουμε ότι οι πωλήσεις στη χρήση 2007 - 2008 θα ανέλθουν στα 245 εκατ. ευρώ, τα κέρδη EBITDA στα 20 εκατ. ευρώ και τα καθαρά μετά φόρων κέρδη στα 8,5 εκατ. ευρώ.

* Αναδημοσίευση από το φύλλο 528 της εφημερίδας ”ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ”, 02 - 06/05/2008.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v