Τι συνδέει τον Γιάννη Θεοδωρόπουλο, τον υιό του επιχειρηματία και προέδρου του ΣΕΒ Σπύρου Θεοδωρόπουλου, με τον Κωνσταντίνο Κωνσταντόπουλο της Coffee Island;
Η απάντηση κρύβεται στην Coffeeco, μια φιλόδοξη startup από την Πάτρα, που επενδύει στην κυκλική οικονομία γύρω από τα υπολείμματα καφέ. Η εταιρεία, που ιδρύθηκε από τους Μάριο Βλαχογιάννη και Αλέξανδρο Πάντζιαρο, έκανε πρόσφατα ένα σημαντικό βήμα, μετατρέποντας το νομικό της καθεστώς από ΙΚΕ σε Ανώνυμη Εταιρεία.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι ποιοι λόγοι κρύβονται πίσω από αυτή την κίνηση, καθώς και ποια είναι τα επόμενα σχέδια της Coffeeco. Ένα από αυτά, όπως λέει στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Euro2day.gr ο Αλέξανδρος Πάντζιαρος, είναι ο νέος γύρος χρηματοδότησης. Και όπως εξηγεί, η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία άντλησης 1 εκατ. ευρώ από τη διεθνή αγορά, με στόχο την ενίσχυση της ανάπτυξης και την επέκταση των δραστηριοτήτων της.
Σήμερα, η εταιρεία απολαμβάνει τη στήριξη επενδυτών: Ο Γιάννης Θεοδωρόπουλος κατέχει ποσοστό 1,94%, η Nimbus Capital IKE, συμφερόντων του Ευάγγελου Λιόλιου, ιδρυτή της Coffee Island, και του Κωνσταντίνου Κωνσταντόπουλου, CEO της αλυσίδας καφέ, κατέχει το 27,31%, ενώ ο Ιωάννης Βουτσάς ελέγχει το 5,1%.
Οι ιδρυτές της Coffeeco, Αλέξανδρος Πάντζιαρος και Μάριος-Βίκτωρας Βλαχογιάννης, κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο, 34,43% και 31,22%, αντίστοιχα.
Πώς γεννήθηκε η ιδέα πίσω από την Coffeeco και ποια ήταν η στρατηγική σκέψη που οδήγησε στην αξιοποίηση των υπολειμμάτων καφέ;
Η ιδέα της Coffeeco γεννήθηκε από τον Μάριο Βλαχογιάννη και εμένα, μέσα από την κοινή μας έρευνα και το όραμά μας να δημιουργήσουμε μια κυκλική οικονομία γύρω από τα υπολείμματα καφέ. Κατά τη διάρκεια των σπουδών και της επαγγελματικής μας πορείας, διαπιστώσαμε ότι ο καφές, ενώ αποτελεί ένα από τα πιο καταναλώσιμα προϊόντα παγκοσμίως, παράγει τεράστιες ποσότητες οργανικών αποβλήτων που δεν αξιοποιούνται. Η στρατηγική μας ήταν να αναπτύξουμε μια τεχνολογία upcycling που θα μετατρέπει αυτά τα υπολείμματα σε πρώτες ύλες υψηλής αξίας, τόσο στον τομέα των καλλυντικών (Auraskin.gr) όσο και σε βιομηχανικές εφαρμογές. Ο στόχος μας ήταν να αποδείξουμε ότι η βιωσιμότητα μπορεί να συνδυαστεί με την επιχειρηματική ανάπτυξη, δημιουργώντας προϊόντα με πραγματική εμπορική προοπτική.
Καθώς η Coffeeco αναπτύσσεται, ποιες υπήρξαν οι πιο σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίσατε και ποια στρατηγική ακολουθήσατε για να τις ξεπεράσετε;
Μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε ήταν η εκπαίδευση της αγοράς σχετικά με τα προϊόντα upcycling. Στο εξωτερικό, η αξιοποίηση οργανικών αποβλήτων σε νέα προϊόντα είναι μια πιο διαδεδομένη πρακτική, ενώ στην Ελλάδα είναι ακόμη σε πρώιμο στάδιο, αν και η τάση αυτή αρχίζει να κερδίζει έδαφος. Η στρατηγική μας για να ξεπεράσουμε αυτή την πρόκληση βασίστηκε στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του κοινού, τόσο μέσα από τις συνεργασίες μας με επιχειρήσεις που υιοθετούν βιώσιμες πρακτικές όσο και μέσω εκπαιδευτικών δράσεων και στοχευμένου marketing. Στόχος μας ήταν να αναδείξουμε τη χρησιμότητα και την ποιότητα των προϊόντων upcycling, αποδεικνύοντας ότι η βιωσιμότητα μπορεί να συμβαδίζει με την καινοτομία και την υψηλή απόδοση.
Η Coffeeco έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον επενδυτών όπως ο Γιάννης Θεοδωρόπουλος και η Nimbus Capital IKE. Ποια χαρακτηριστικά της στρατηγικής σας είχαν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στην προσέλκυση αυτών των επενδυτών και πώς βλέπετε τη μελλοντική ανάπτυξη της εταιρείας;
Ο βασικός λόγος που οι επενδυτές έχουν εμπιστευτεί την Coffeeco μέχρι σήμερα είναι η ομάδα μας. Το ρίσκο σε αυτόν τον κλάδο είναι μεγάλο και παραμένει υψηλό, καθώς η αγορά του upcycling διαμορφώνεται τώρα. Σε αυτό το πλαίσιο, ο σημαντικότερος παράγοντας απόδοσης δεν είναι μόνο το προϊόν ή η τεχνολογία, αλλά η ικανότητα της ομάδας να εκτελέσει το πλάνο και να χτίσει μια νέα αγορά από το μηδέν. Προφανώς, η αγορά του upcycling είναι μεγάλη και συνεχώς αναπτύσσεται, καθώς η παγκόσμια τάση για βιώσιμες λύσεις και κυκλική οικονομία ενισχύεται τόσο από τους καταναλωτές όσο και από τη βιομηχανία. Σε αυτό το πλαίσιο, η Coffeeco διαφοροποιείται γιατί δεν είναι μόνο μια ιδέα ή ένα niche brand, αλλά μια ολοκληρωμένη εμπορική λύση βασισμένη στην τεχνολογία μας.
Η ανάπτυξη της εταιρείας βασίζεται:
- Στην τεχνολογική υπεροχή μας, που επιτρέπει τη μετατροπή υπολειμμάτων καφέ σε προϊόντα υψηλής αξίας.
- Στην εμπορική στρατηγική μας, η οποία εστιάζει σε συνεργασίες με μεγάλους παίκτες της αγοράς, όπως η Taf, Cultivos, Coffee Island κ.ά.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΗ μετάβαση της Coffeeco από ΙΚΕ σε ΑΕ ποιον σκοπό εξυπηρετεί; Ποιες είναι οι άμεσες προτεραιότητές σας για την ενίσχυση της εταιρικής δομής και πώς αυτό θα επηρεάσει την ανάπτυξη των προϊόντων και των δραστηριοτήτων σας;
Η βασική μετάβαση της Coffeeco σε Ανώνυμη Εταιρεία (ΑΕ) έγινε για να καταστήσουμε την εταιρική δομή πιο λειτουργική και ελκυστική για διεθνείς επενδυτές, ειδικά εκείνους που δεν έχουν δραστηριότητες στην Ελλάδα. Οι ξένοι επενδυτές, θεσμικοί ή ιδιώτες, τείνουν να προτιμούν εταιρικές μορφές που τους παρέχουν μεγαλύτερη διαφάνεια, σαφή μετοχική δομή και ευελιξία σε μελλοντικές χρηματοδοτήσεις και επεκτάσεις. Οι άμεσες προτεραιότητές μας δεν αφορούν την αλλαγή της εσωτερικής λειτουργίας της εταιρείας, αλλά εστιάζουν καθαρά στην ανάπτυξη των πωλήσεων. Ο στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε αυτή τη μετάβαση για να ενισχύσουμε τις εμπορικές μας δραστηριότητες, να επεκταθούμε σε νέες αγορές και να ενισχύσουμε τις υπάρχουσες συνεργασίες, ώστε να αυξήσουμε τη διείσδυσή μας σε μεγαλύτερη κλίμακα.
Ποιο είναι το μεσοπρόθεσμο όραμα για την Coffeeco, ειδικά για την επόμενη πενταετία;
Το μεσοπρόθεσμο όραμά μας επικεντρώνεται σε δύο βασικούς άξονες ανάπτυξης:
- Διεθνής επέκταση της σειράς προϊόντων Auraskin.gr. Στόχος μας είναι να εδραιώσουμε την παρουσία της Auraskin διεθνώς, μέσα από το κανάλι διανομής που έχουμε επιλέξει. Οι πρώτες ενδείξεις που έχουμε δείχνουν ότι η αγορά για τα προϊόντα μας υπάρχει και αναπτύσσεται.
- Και έρευνα και εφαρμογή του βιοπλαστικού μας σε εμπορικές χρήσεις. Παράλληλα, συνεχίζουμε την έρευνα και ανάπτυξη για να καταλήξουμε σε μια λύση εφαρμογής του βιοπλαστικού που παράγουμε, ώστε να δημιουργήσουμε μια νέα αγορά και να επεκταθούμε και σε αυτόν τον τομέα.
Πόσα κεφάλαια και από ποιες πηγές φιλοδοξείτε να «σηκώσετε» στον επόμενο γύρο;
Βρισκόμαστε σε διαδικασία άντλησης 1 εκατ. ευρώ από τη διεθνή αγορά, με στόχο την ενίσχυση της ανάπτυξής μας και την επέκταση των δραστηριοτήτων μας.