Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μάρκου (Hellas Direct): Γιατί μπαίνουμε στην παροχή πιστώσεων

Ο συνιδρυτής της ασφαλιστικής Αιμίλιος Μάρκου εξηγεί στο Euro2day.gr τα οφέλη από τη νέα λειτουργία του Gov.gr. Η ανοδική πορεία σε Ελλάδα και Ρουμανία και οι βλέψεις για Τσεχία. Γιατί θα αιτηθεί άδεια παροχής πιστώσεων.

Μάρκου (Hellas Direct): Γιατί μπαίνουμε στην παροχή πιστώσεων

Για τις επόμενες κινήσεις της Hellas Direct μιλά στο Euro2day.gr ο συνιδρυτής και εκτελεστικός διευθυντής της γνωστής ασφαλιστικής εταιρείας Αιμίλιος Μάρκου, με αιχμή του δόρατος να αποτελεί η σαφής αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών στους ασφαλισμένους του κλάδου οχημάτων, μέσα από τη χρήση της νέας λειτουργίας του gov.gr.

Σύμφωνα με τον Αιμίλιο Μάρκου, μέσα από αυτή τη διαδικασία, όλα θα μπορούν να γίνουν με μεγαλύτερη διαφάνεια και ταχύτερα. Ο πελάτης, διαθέτοντας επικαιροποημένα στοιχεία, θα ωφεληθεί πολύπλευρα σε ολόκληρο τον κύκλο της ασφαλιστικής ζωής, ξεκινώντας από τη σύναψη του συμβολαίου του και φτάνοντας στην ταχύτερη αποζημίωσή του, στην αποτελεσματικότερη οδική βοήθεια και στην προσφορά πολλών άλλων, εξατομικευμένων πρόσθετων υπηρεσιών.

Πέραν αυτού, η Hellas Direct προτίθεται να δραστηριοποιηθεί αυτόνομα στη χρηματοδότηση των πελατών της για την απόκτηση μεταχειρισμένων οχημάτων και για το λόγο αυτό προτίθεται να υποβάλει αίτηση στην Τράπεζα της Ελλάδος για τη λήψη άδειας εταιρείας παροχής πιστώσεων. «Όχι για να πουλάμε πιστωτικές κάρτες και διακοποδάνεια, αλλά για να μπορούμε να δώσουμε στον πελάτη μας από εκατό ευρώ έως και 10-15 χιλιάδες ευρώ, προκειμένου να καλύψει όλες τις ανάγκες κινητικότητάς του» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Αιμίλιος Μάρκου.

Η Hellas Direct έκλεισε την προηγούμενη χρονιά, με περισσότερους από 470.000 ασφαλισμένους στην Ελλάδα και κατέχοντας το 7%-8% της ρουμανικής αγοράς στον κλάδο αυτοκινήτου. Η εταιρεία δεν έχει κρύψει τα σχέδια περαιτέρω διεθνοποίησης των εργασιών της (ο επόμενος στόχος είναι η Τσεχία) ενώ παράλληλα εκφράζει την ικανοποίησή της για το γεγονός ότι στην Ελλάδα λειτουργεί ισορροπημένα, χρησιμοποιώντας όλα τα δίκτυα.

Κύριε Μάρκου δώστε μας το αποτύπωμα της Hellas Direct στην ελληνική αγορά. Πού έκλεισε η περασμένη χρονιά και ποια είναι η μέχρι τώρα εμπειρία από την επέκτασή σας στο εξωτερικό;

H περασμένη χρονιά έκλεισε με την Hellas Direct να έχει περισσότερους από 470 χιλιάδες ασφαλισμένους στον κλάδο αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι όχι μόνο λόγω των οικονομικών μας αποτελεσμάτων, αλλά και εξαιτίας του ότι λειτουργούμε ισορροπημένα, προωθώντας τις εργασίες μας μέσω και των τριών δικτύων: Κατέχουμε τη δεύτερη θέση στις direct πωλήσεις, την πρώτη θέση στους aggregators (ηλεκτρονικές πλατφόρμες) και παράλληλα είμαστε η πλέον δυναμικά αναπτυσσόμενη εταιρεία στα φυσικά δίκτυα. Αυτό που μας έχει βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό είναι το ό,τι έχει εκτιμηθεί από την αγορά το υψηλό επίπεδο της εξυπηρέτησης που παρέχουμε όλα αυτά τα χρόνια, όχι μόνο κατά στο στάδιο της πώλησης, αλλά επίσης στις περιπτώσεις των αποζημιώσεων, στην οδική βοήθεια, αλλά και εν γένει στην καθημερινότητα.

Στο εξωτερικό, το 2024 κλείσαμε δύο χρόνια παρουσίας στη Ρουμανία. Μέσα σ’ αυτό το μικρό διάστημα έχουμε καταφέρει να αποκτήσουμε γύρω στο 7%-8% της αγοράς, σημειώνοντας κερδοφόρο αποτέλεσμα «με το καλημέρα» και αυτή τη χρονιά έχουμε γύρω στα 170 εκατ. ευρώ παραγωγή με περίπου 900 χιλιάδες ασφαλισμένους. Πιστεύω ότι, εκτός των άλλων, μας βοήθησε και ο σωστός χρόνος εισόδου μας στη συγκεκριμένη αγορά, αμέσως μετά τις καταστάσεις που είχαν συμβεί σε εταιρείες όπως η Citi και η Euroins. Έτσι, προτιμήσαμε χρονικά να ξεκινήσουμε τη διεθνή μας επέκταση από τη Ρουμανία, όταν είχαμε επίσης εστιάσει τότε το ενδιαφέρον μας σε Τσεχία, Σλοβακία, Σλοβενία και Κροατία.

Στο πλαίσιο της ΔΕΘ, ο πρωθυπουργός εξήγγειλε κάποιες θεσμικές αλλαγές που αφορούν την ιδιωτική ασφάλιση. Πώς νομίζετε ότι θα επηρεάσουν αυτές τον κλάδο;

Σε ό,τι αφορά τους τομείς δραστηριοποίησης της Hellas Direct, αναμφίβολα η ασφάλιση των οχημάτων έναντι των φυσικών φαινομένων που γίνεται υποχρεωτική από φέτος, θα βοηθήσει σημαντικά τον κλάδο. Θετικά επίσης θα συνεισφέρει στις καλύψεις περιουσίας και η αύξηση της έκπτωσης στον καταβαλλόμενο ΕΝΦΙΑ από το 10% στο 20% για σπίτια αξίας έως 500.000 ευρώ που θα ασφαλιστούν έναντι φυσικών καταστροφών.

Ποιες είναι οι σημαντικότερες αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στον ασφαλιστικό κλάδο;

Αυτό που έχει συμβεί σε διεθνές επίπεδο κατά τα τελευταία χρόνια είναι ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν χάσει πολλά χρήματα, καθώς λόγω του πληθωρισμού υποχρεώνονται να καταβάλουν ιδιαίτερα αυξημένες αποζημιώσεις. Όταν ο ασφαλισμένος στόλος σου είναι ηλικίας έξι-επτά ετών και ο αθροιστικός πληθωρισμός σκαρφαλώνει στο 30%-40% στα ανταλλακτικά και στο κόστος επισκευών, τότε οι επιπτώσεις είναι πολύ μεγάλες. Εμείς ωστόσο δεν το αντιμετωπίσαμε αυτό το πρόβλημα ούτε στην Ελλάδα, αλλά ούτε και στη Ρουμανία, επειδή ο στόλος των ασφαλισμένων οχημάτων είναι πολύ μεγαλύτερης ηλικίας. Αναμφίβολα, αυξήθηκε στην Ελλάδα ως ένα βαθμό η συχνότητα των ατυχημάτων και ενδεχομένως να διογκώθηκε ο δείκτης ζημιών (αποζημιώσεις προς παραγωγή), αλλά αυτό δεν έχει καμία σχέση με τη διάσταση που πήρε το θέμα στο εξωτερικό.

Μια δεύτερη εξέλιξη αφορά το ζήτημα της αλλαγής του στόλου των οχημάτων. Αρχικά ακούγαμε για κάποιες προβλέψεις που μιλούσαν για 100% ηλεκτροκίνηση. Κάτι τέτοιο δεν θα γίνει. Με βάση τον ενεργειακό σχεδιασμό της Ελλάδας, προβλέπεται το 10% του στόλου σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα έως το έτος 2030. Άρα, εκτιμούμε ότι θα συνεχίσουμε να διαθέτουμε στην Ελλάδα κατά κύριο λόγο μεγάλης ηλικίας στόλο, ο οποίος θα μπορέσει κάπως να μειώνεται σταδιακά, ίσως με την αγορά μικρότερης ηλικίας μεταχειρισμένων οχημάτων.

Πώς βλέπει η Hellas Direct τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται λόγω των ραγδαίων αλλαγών στα μέτωπα της τεχνολογίας και της καινοτομίας; Ποια στρατηγική ακολουθεί στον συγκεκριμένο τομέα;

Θα απαντούσα με το αγγλικό «it’s all about services». Στόχος μας είναι να κάνουμε τη ζωή του πελάτη μας όσο το δυνατόν πιο εύκολη και πιο απλή. Η συμπεριφορά του καταναλωτή έχει αλλάξει και αυτό δεν αφορά μόνο τους νέους, αλλά όλες τις ηλικίες. Το 92% των καταναλωτών θέλει να κάνει τη ζωή του πολύ πιο απλή και επιθυμεί να αξιοποιήσει την τεχνολογία όπως τη χρησιμοποιεί σε άλλες δραστηριότητες της ζωής του, π.χ. για τον καφέ και το φαγητό του.

Στο μέτωπο λοιπόν των υπηρεσιών, εμείς από την πλευρά μας βλέπουμε τρία βήματα. Το πρώτο βήμα αφορά στις περιπτώσεις ζημιών, όπου προσπαθούμε να κάνουμε πιο εύκολη τη διαδικασία μέσα από την τεχνολογία: Αμεσότητα, γρήγορη αποζημίωση, αυτοκίνητο αντικατάστασης και αρκετά άλλα. Το δεύτερο βήμα περιλαμβάνει άλλα ζητήματα που αφορούν το αυτοκίνητο του πελάτη, όπως για παράδειγμα μηχανικές βλάβες, έλεγχο ΚΤΕΟ, κ.λπ. Και το τρίτο βήμα, είναι να έρθει ένας καταναλωτής σε εμάς και να μας πει να αναλάβετε όλα αυτά τα πράγματα, ξεκινώντας από την ασφάλιση και πηγαίνοντας τόσο στις υπηρεσίες, όσο και στην πίστωση. Και όταν λέμε πίστωση, εννοούμε να τον βοηθήσουμε από το πιο απλό βήμα (π.χ. επιβάρυνση ασφαλίστρων με το μήνα) έως να τον χρηματοδοτήσουμε για να αγοράσει ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.

Στα πρώτα δύο βήματα, είμαστε πολύ μπροστά. Προχωράμε, έχοντας κάνει μια πολύ καλή αρχή, ψηφιοποιώντας όλες τις διαδικασίες, πληρώνοντας μέσα σε 24 ώρες, έχοντας συνδεθεί με συνεργεία, κ.λπ.

Σκοπεύουμε φυσικά να κάνουμε και άλλα. Χτίζουμε συνεχώς. Σε ό,τι αφορά την πίστωση, είναι ένας τομέας που έως σήμερα δεν τον ελέγχουμε πλήρως και για το λόγο αυτό θα αιτηθούμε στην Τράπεζα της Ελλάδος προκειμένου να λάβουμε αδειοδότηση για πιστώσεις: Όχι για να πουλάμε πιστωτικές κάρτες και διακοποδάνεια, αλλά για να μπορούμε να δώσουμε στον πελάτη μας από εκατό ευρώ έως και 10-15 χιλιάδες ευρώ, προκειμένου να καλύψει όλες τις ανάγκες κινητικότητάς του. Αυτό το έχουμε ήδη δοκιμάσει σε συνεργασία με τράπεζες και δούλεψε, αλλά τώρα θέλουμε να ελέγχουμε τη διαδικασία αυτή στο σύνολό της. Επιθυμούμε να δώσουμε στον πελάτη μας ολοκληρωμένο service. Και μην σας διαφεύγει ότι εμείς πολλές φορές γνωρίζουμε καλύτερα τον πελάτη μας απ’ ό,τι οι τράπεζες.

Η Hellas Direct χρησιμοποιεί τη νέα λειτουργία του gov.gr μέσω του οποίου μπορεί να απλοποιηθεί η διαδικασία ασφάλισης ενός οχήματος. Πώς γίνεται αυτό;

Ασχολούμαστε με αυτή την υπόθεση εδώ και τουλάχιστον ένα χρόνο, με στόχο ως ασφαλιστική εταιρεία που είμαστε να μπορούμε, πάντα με την εξουσιοδότηση του ασφαλισμένου, να αποκτήσουμε πρόσβαση σε δεδομένα πολύτιμα για την πιο δίκαιη αξιολόγηση ρίσκου. Είναι παράλογο για παράδειγμα να μη γνωρίζει η ασφαλιστική εταιρεία τον αριθμό πλαισίου του αυτοκινήτου που ασφαλίζει, ή το αν ο οδηγός του διαθέτει δίπλωμα οδήγησης όταν ασφαλίζεται. Εμείς χρειαζόμαστε τρεις κατηγορίες στοιχείων: Στοιχεία που αφορούν το αυτοκίνητο, στοιχεία που αφορούν τον οδηγό (π.χ. αν έχει δίπλωμα) και τρίτον κάποια παρεμφερή στοιχεία που σχετίζονται με το όχημα, όπως π.χ. αν έχει περάσει ΚΤΕΟ, κάρτα καυσαερίων, κ.λπ.

Η σχετική νομοθεσία ψηφίστηκε τον Μάρτιο, η ΚΥΑ εκδόθηκε τον Ιούνιο και τώρα έχουμε καταστήσει δυνατό ο πελάτης μας να μπορεί να μας εξουσιοδοτεί να αποκτήσουμε πρόσβαση στα στοιχεία αυτά, είτε μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet, είτε μέσω της ιστοσελίδας Gov.gr. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που διαθέτουμε, από την ενεργοποίηση της υπηρεσίας τον περασμένο Δεκέμβριο έως σήμερα, πάνω από 2.800 χρήστες έχουν ήδη αξιοποιήσει την υπηρεσία, με τους περισσότερους να έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία σύναψης συμβολαίου επιτυχώς. Η υπηρεσία θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλα τα κανάλια διανομής στην ασφαλιστική αγορά και όχι μόνο από το direct στο οποίο ξεκινά. Μάλιστα, προκειμένου να διευκολύνουμε τη γρηγορότερη αφομοίωση της υπηρεσίας και από άλλους ασφαλιστικούς παρόχους, σκοπεύουμε να δημοσιεύσουμε μια πρότυπη υλοποίηση ως λογισμικό ανοιχτού κώδικα ανοιχτά διαθέσιμη για όλες τις ασφαλιστικές.

Ποια άλλα πλεονεκτήματα μπορούν να αποκομίσουν οι καταναλωτές μέσα από αυτή τη διαδικασία;

Σε πρώτη φάση, διευκολύνεται κατά πολύ η διαδικασία της ασφάλισης. Ο πελάτης εξοικονομεί χρόνο γιατί δεν χρειάζεται να ανατρέξει σε έγγραφα, είναι βέβαιος ότι έδωσε τα σωστά στοιχεία και γενικότερα συντομεύει τη διαδικασία για τη σύναψη ενός ασφαλιστικού συμβολαίου. Τα οφέλη όμως δεν σταματούν εδώ. Σε περίπτωση ενός ατυχήματος, η ασφαλιστική εταιρία μπορεί να έχει άμεσα όλα τα απαραίτητα, επιβεβαιωμένα και επικαιροποιημένα, στοιχεία τη στιγμή καταγραφής του συμβάντος. Έτσι, απλοποιείται και επιταχύνεται η διαδικασία της αποζημίωσης, μέσα από πιο γρήγορες και πιο ακριβείς εκτιμήσεις για τις ζημιές που προκλήθηκαν. Σε περιπτώσεις που ο πελάτης χρειαστεί οδική βοήθεια, η εταιρεία μπορεί να γνωρίζει άμεσα -τη στιγμή του συμβάντος- τα ακριβή στοιχεία του αυτοκινήτου και να παρέχει πιο εξατομικευμένη βοήθεια, μειώνοντας χρόνο και ταλαιπωρία.

Ευκολότερα και γρηγορότερα επίσης γίνεται η δουλειά στις ανανεώσεις και στις τροποποιήσεις συμβολαίων.
Τέλος, σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να υποτιμούμε και μια σειρά άλλων υπηρεσιών που θα μπορούμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας. Θα έχουμε τη δυνατότητα να ενημερώνουμε τον πελάτη για πολλά πράγματα σχετικά με το αυτοκίνητό του, όπως για παράδειγμα το πότε περνά από ΚΤΕΟ, ή να συγκεντρώνουμε σε μία επιβαρύνσεις διαφορετικών ημερομηνιών, διευκολύνοντάς τον. Γενικότερα, οι πελάτες μπορούν να λαμβάνουν πιο άμεση και εξατομικευμένη εξυπηρέτηση σε συστηματική βάση για την πιο αποτελεσματική διαχείριση της ασφάλειας τους και των αναγκών του οχήματος τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v