Δημ. Βαλαχής: Τι στηρίζει την ισχυρή ανάπτυξη του oμίλου Fourlis

Τα σχέδια για ισχυροποίηση των ΙΚΕΑ και Intersport εξηγεί στο Euro2day.gr ο CEO του ομίλου. Η στόχευση για διπλασιασμό περιθωρίων κέρδους, η πολυκαναλική παρουσία και οι τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης.

Δημ. Βαλαχής: Τι στηρίζει την ισχυρή ανάπτυξη του oμίλου Fourlis

Στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που διαθέτει μέσω των ισχυρών brands που αναπτύσσει σε Ελλάδα και όμορες αγορές αλλά και στη συνεπή εκτέλεση του στρατηγικού σχεδίου του ομίλου έως το 2028 αποδίδει ο διευθύνων σύμβουλος της Fourlis Δημήτρης Βαλαχής τη σημαντική βελτίωση μεγεθών μέσα στο 2024.

Παρά τις προκλήσεις, τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στο εξωτερικό όσον αφορά την καταναλωτική ζήτηση, ο κ. Βαλαχής διατηρεί τη θετική πρόβλεψη για έσοδα 550 εκατ. ευρώ από τη λιανική δραστηριότητα αλλά και κερδοφορία EBIT στα 26 εκατ. ευρώ στη φετινή χρήση, αλλά και τον μεσοπρόθεσμο στόχο διπλασιασμού των περιθωρίων κέρδους του ομίλου.

Αναλύει επίσης το πλάνο ανάπτυξης της νέας δραστηριότητας στον τομέα αθλητικής ένδυσης και υπόδησης μέσω της στρατηγικής συμφωνίας με την πολυεθνική Foot Locker, αλλά και το όφελός της για τον όμιλο.

Στο σκέλος των επενδύσεων αναφέρεται στα νέα σημαντικά openings που προγραμματίζονται για την ΙΚΕΑ αλλά και για τα δίκτυα Intersport και Holland&Barret μέσα στην τρέχουσα χρήση, καθώς και για το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που «χτίζει» ο όμιλος ως περιφερειακός παίκτης στη ΝΑ Μεσόγειο στον τομέα των logistics.

Επιπλέον, ο κ. Βαλαχής εξηγεί διεξοδικά την επένδυση του ομίλου στην πολυκαναλική παρουσία του, ενσωματώνοντας πρωτοπόρες τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων του.

Μετά τη δημοσίευση μεγεθών α’ εξαμήνου διατηρείτε την πρόβλεψη θετικού momentum για την εμπορική δραστηριότητα του ομίλου τα προσεχή τρίμηνα. Πού αποδίδετε αυτή την εκτίμηση, όταν στο σύνολό της η ιδιωτική κατανάλωση εξακολουθεί να είναι πιεσμένη;

Πράγματι, η λιανική αγορά αντιμετωπίζει προκλήσεις μέσα στο 2024. Ωστόσο, οι επιδόσεις του ομίλου παραμένουν θετικές. Είμαστε αισιόδοξοι για τη συνέχιση αυτής της τάσης, βασιζόμενοι στη θετική δυναμική μας όπως αντικατοπτρίζεται στα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2024. Έχουμε ολοκληρώσει σημαντικά ορόσημα και πετύχαμε αξιοσημείωτες επιδόσεις που οδήγησαν σε σημαντική ανάπτυξη της κερδοφορίας. Πιο συγκεκριμένα, πετύχαμε υπερδιπλασιασμό του ΕΒΙΤ από τη λιανική δραστηριότητα του ομίλου, σημειώνοντας αύξηση κατά 114% στα 8,4 εκατ. ευρώ από 3,9 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο. Επίσης, ο καθαρός δανεισμός του ομίλου από τη λιανική δραστηριότητά του μειώθηκε κατά 15 εκατ. ευρώ στα 95,2 εκατ. ευρώ. Δίνουμε έμφαση στη βελτιστοποίηση του κόστους, τη λειτουργική αποδοτικότητα και τη δημιουργία θετικών ελεύθερων ταμειακών ροών, ώστε να υποστηρίζουμε την περαιτέρω ανάπτυξη του ομίλου, αλλά και να επιστρέφουμε αξία στους μετόχους μας.

Παρακολουθούμε στενά την αγορά και αφουγκραζόμαστε τις καταναλωτικές τάσεις. Αντιλαμβανόμαστε ότι συνεχίζουμε να διανύουμε μία δύσκολη οικονομικά περίοδο, που χαρακτηρίζεται από μειωμένη αγοραστική δύναμη και παραμένουμε σε εγρήγορση ώστε να αντιμετωπίσουμε οποιαδήποτε τυχόν επιδείνωση της αγοράς, προστατεύοντας την ανταγωνιστική μας θέση. Παρά τις προκλήσεις, παραμένουμε θετικοί και αισιόδοξοι για το μέλλον. Οι επιδόσεις μας μέχρι στιγμής είναι ενθαρρυντικές, με αυξημένες πωλήσεις και σημαντικά βελτιωμένη κερδοφορία. Αναμένουμε μια ακόμα επιτυχημένη χρονιά το 2024, με προβλεπόμενη αύξηση πωλήσεων στη λιανική του ομίλου κατά 5,5% στα 550 εκατ. ευρώ και αύξηση στο EBIT κατά 23,3%, φτάνοντας τα 26 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, σημαντική ανάπτυξη αναμένεται να σημειώσει και η Trade Estates, συνεισφέροντας στην κερδοφορία του ομίλου Fοurlis, αλλά και σε εισροές από μερίσματα.

Η αισιοδοξία μας βασίζεται στην επιτυχημένη υλοποίηση του στρατηγικού μας πλάνου, το οποίο περιλαμβάνει έμφαση στην ποιότητα και την άριστη εξυπηρέτηση πελατών, βελτιστοποίηση και επέκταση του δικτύου καταστημάτων μας (IKEA, INTERSPORT, HOLLAND & BARRETT), περαιτέρω ανάπτυξη της πολυκαναλικής προσέγγισης και του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς και τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ομίλου για βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και της αποδοτικότητας. Επιπλέον, στοχεύουμε στην ανάπτυξη των εξειδικευμένων υπηρεσιών logistics μέσω νέων συνεργασιών και επέκτασης στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης. Η πορεία της Trade Estates είναι εξίσου σημαντική, με το επόμενο κομβικό σημείο, μετά την ολοκλήρωση της εισαγωγής της στο Χρηματιστήριο Αθηνών, να είναι η αποενοποίησή της από τον όμιλο, γεγονός που θα απελευθερώσει σημαντική αξία για τον όμιλο Fοurlis. Με αυτά τα δεδομένα, είμαστε πεπεισμένοι ότι το 2024 θα είναι ακόμα μια χρονιά επιτυχιών και ανάπτυξης για τον όμιλο Fοurlis.

Από πού προήλθε η σημαντική βελτίωση περιθωρίων κέρδους του ομίλου, δεδομένου ότι δεν υπήρξαν καθοριστικού μεγέθους προσθήκες στη δραστηριότητα; Πώς θα εξυπηρετηθεί η εκτίμηση για διπλασιασμό περιθωρίων κέρδους τα επόμενα χρόνια;

Η αναπτυξιακή τροχιά στην κερδοφορία μας οφείλεται στον στρατηγικό μετασχηματισμό τού ομίλου και στις επενδύσεις που κάνουμε για την περαιτέρω ανοδική μας πορεία. Η βελτιστοποίηση του δικτύου και η έμφασή μας μέσω επενδύσεων στην omnichannel παρουσία μας είναι σημαντικοί παράγοντες αυτής της αύξησης. Εξασφαλίζουν βελτιστοποίηση στα λειτουργικά μας κόστη και αναδεικνύουν τη λειτουργική μόχλευση του επιχειρησιακού μοντέλου μας. Σημαντική υποστήριξη στην κερδοφορία μας προέρχεται και από το περιθώριο μικτού κέρδους το οποίο υπογραμμίζει το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην αλυσίδα αξίας του ομίλου.
Είμαστε βέβαιοι ότι μέσα από την υλοποίηση του στρατηγικού μας πλάνου, το οποίο περιλαμβάνει και την περαιτέρω επέκταση μας τόσο σε υπάρχουσες όσο και σε νέες χώρες, θα καταφέρουμε να διπλασιάσουμε τα περιθώρια κέρδους και να διατηρήσουμε τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη, προσφέροντας αυξημένη αξία στους μετόχους μας και εξαιρετικές εμπειρίες στους πελάτες μας. Η αύξηση των εσόδων μας θα συνδυαστεί με μια συνετή στρατηγική διαχείρισης του κόστους και πρωτοβουλίες βελτιστοποίησης κόστους, ενώ η λειτουργική μόχλευση που ήδη έχει αρχίσει να εμφανίζεται, θα επιδράσει πολλαπλασιαστικά θετικά στον όμιλο.

Εστιάζουμε επίσης στην περαιτέρω ανάπτυξη της πολυκαναλικής προσέγγισής μας και του ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλα μας τα brands. Μέσω αυτής της στρατηγικής, μπορούμε να εξυπηρετούμε καλύτερα τους πελάτες μας και να αυξάνουμε τις πωλήσεις μας. Η επένδυση σε καινοτόμες τεχνολογίες και πλατφόρμες μάς επιτρέπει να προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών που συνδυάζει τα φυσικά και τα ψηφιακά κανάλια. Επιπλέον, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην ανάπτυξη των ανθρώπων μας και να προάγουμε μια κουλτούρα καινοτομίας και συνεργασίας. Πιστεύουμε ότι οι άνθρωποί μας είναι το κλειδί για την επιτυχία μας και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην εκπαίδευση και την ανάπτυξή τους.

Τι οδήγησε στη συμφωνία με τη Foot Locker; Πώς αναμένεται να εξελιχθεί η συγκεκριμένη δραστηριότητα τα επόμενα χρόνια σε επίπεδο επενδύσεων αλλά και απόδοσης; Διαβλέπετε την πιθανότητα να «κανιβαλίσει» τη δραστηριότητα της Intersport;

Η νέα στρατηγική συμφωνία μας με τη Foot Locker αποτελεί μέρος μιας σειράς πρωτοβουλιών για την περαιτέρω επέκταση του ομίλου στον κλάδο των αθλητικών ειδών και την είσοδο σε νέες αγορές με σημαντική προοπτική. Η είσοδός μας στην κατηγορία lifestyle & fashion στη Νοτιοανατολική Ευρώπη ανοίγει πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά. Το λιανικό εμπόριο αθλητικών ειδών στην περιοχή αναπτύσσεται με διψήφιους ρυθμούς τα τελευταία τρία χρόνια και αναμένεται να φτάσει τα 3,7 δισ. ευρώ μέχρι το 2026, ενώ η κατηγορία lifestyle & fashion αποτελεί το 50% της αγοράς.

Σκοπεύουμε να αναπτύξουμε σταδιακά περίπου 120 καταστήματα συνολικά στις 8 χώρες, περιλαμβανομένων φυσικών και ηλεκτρονικών καταστημάτων, αξιοποιώντας τη δυναμική ανάπτυξη της αγοράς. Σημαντική επίσης θα είναι και η συμβολή της Foot Locker στην κερδοφορία του ομίλου, καθώς στοχεύουμε σε ένα περιθώριο EBITDA 8-10% καθώς η επέκταση προχωρά. Η Foot Locker έχει ηγετική θέση στην αγορά των sneakers και έρχεται να συμπληρώσει την ηγετική θέση που κατέχει ο όμιλος στον sports performance κλάδο μέσω της Intersport. Μέσα από αυτά τα δύο ηγετικά brands, ο όμιλος θα προσφέρει μια ολοκληρωμένη πρόταση αθλητικών ειδών στους καταναλωτές. Στόχος μας σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα είναι να διπλασιάσουμε το μέγεθος του ομίλου στον κλάδο των αθλητικών ειδών.

Πώς εξελίσσονται οι επενδύσεις του ομίλου στην ανάπτυξη των φυσικών δικτύων της ΙΚΕΑ, της Intersport και της Holland & Barret;

Το επενδυτικό μας πλάνο διαμορφώνεται πάντα με γνώμονα τις τάσεις της αγοράς και με κεντρικό άξονα την άριστη εξυπηρέτηση και εμπειρία του καταναλωτή. Βελτιστοποιούμε αλλά και επεκτείνουμε το δίκτυο καταστημάτων μας σε όλα τα brands που αντιπροσωπεύουμε και σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιούμαστε. Μέσα στο 2024 θα λειτουργήσει ένα νέο κατάστημα ΙΚΕΑ στην Πάτρα, στα μέσα του 2025 στο Ηράκλειο Κρήτης και το 2027 θα είναι σε λειτουργία και άλλο ένα κατάστημα ΙΚΕΑ στο Ελληνικό. Ταυτόχρονα, ο όμιλος εξετάζει την επέκταση μέσω μικρότερων καταστημάτων σε επαρχιακές πόλεις. Την ίδια στιγμή, το ηλεκτρονικό κανάλι του ΙΚΕΑ δρα συμπληρωματικά με τα φυσικά καταστήματα.

Μέσα στο 2024 μέχρι στιγμής έχουμε ανοίξει 6 νέα καταστήματα Intersport και συγκεκριμένα 2 νέα καταστήματα στην Ελλάδα (Μυτιλήνη και Εμπορικό Πάρκο Αεροδρομίου), 3 νέα καταστήματα στη Ρουμανία (Sibiu, Pitesti και Sun Plaza) και 1 στη Βουλγαρία (Veliko Tarnovo). Πλέον, το δίκτυο καταστημάτων Intersport σήμερα αριθμεί 114 καταστήματα και συγκεκριμένα 61 καταστήματα στην Ελλάδα, διατηρώντας την πρώτη θέση στη χώρα μας με τα περισσότερα καταστήματα στην αγορά των αθλητικών ειδών, 36 στη Ρουμανία, 11 στη Βουλγαρία και 6 στην Κύπρο, ενώ δρομολογούνται κι άλλα για το υπόλοιπο του έτους.

Σχετικά με τη Holland & Barrett, μετά το άνοιγμα 4 νέων καταστημάτων μέσα στο 2024, ο όμιλος αριθμεί συνολικά 10 καταστήματα, καθώς και το ταχέως αναπτυσσόμενο ηλεκτρονικό κατάστημα για πανελλαδική κάλυψη, και αυτό μέσα σε λιγότερο από 2 χρόνια λειτουργίας στην Ελλάδα. Η δημιουργία νέων καταστημάτων αποτελεί βασικό άξονα της στρατηγικής ανάπτυξης της αλυσίδας, ενώ ιδιαίτερα σημαντική είναι και η συνεργασία της με την ΑΒ Βασιλόπουλος για την ανάπτυξη με το μοντέλο Shop-in–Shop εντός των καταστημάτων ΑΒ, το οποίο προσφέρει μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης και συμβάλλει σημαντικά στην αναγνωρισιμότητα του brand.

Σημαντικές επενδύσεις βέβαια έχουμε και στον κλάδο των υπηρεσιών logistics, καθώς προχωράμε σε νέες επενδύσεις και συνεργασίες, με σημαντικότερη τη συνεργασία με την InterΙΚΕΑ για τη δημιουργία του νέου διεθνούς DC στην Ελλάδα, όπου ο όμιλος, μέσω της θυγατρικής του, Trade Logistics, θα είναι υπεύθυνος για τη λειτουργική διαχείριση του νέου DC. Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε την εξειδίκευσή μας σε σχέση με τις υπηρεσίες logistics που εξυπηρετούν τον κλάδο της λιανικής και να αναπτυχθούμε μέσω συνεργασιών περαιτέρω, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης.

Ποιο είναι το ψηφιακό λιανικό αποτύπωμα του ομίλου και ποια είναι η προοπτική εξέλιξής του;

Το ψηφιακό λιανικό αποτύπωμα του ομίλου Fοurlis έχει επεκταθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, αντανακλώντας τη δέσμευσή μας στην καινοτομία και την παροχή άριστης εξυπηρέτησης στους πελάτες μας. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι κεντρικός πυλώνας της στρατηγικής μας και έχουμε ήδη ξεκινήσει το ταξίδι του digital transformation και της χρήσης Τεχνητής Νοημοσύνης (Gen AI). Επενδύουμε στην ψηφιακή υποδομή, ενισχύοντας τα συστήματα πληροφορικής, τις πλατφόρμες δεδομένων και τις δυνατότητες AI. Προάγουμε μια κουλτούρα καινοτομίας, ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους μας να σκέφτονται δημιουργικά και να αγκαλιάζουν την αλλαγή, και παρακολουθούμε τις τάσεις της αγοράς για αναδυόμενες τεχνολογίες και τις τάσεις λιανικής παγκοσμίως.

Η ΙΚΕΑ ήδη ενσωματώνει chatbots τεχνητής νοημοσύνης (AI) με τεχνολογία generative AI (ΑΙ powered chatbot) στο Ikea.bg για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών της και δρομολογεί την εφαρμογή σε Ελλάδα και Κύπρο. Μέσα από αυτήν την εφαρμογή, η οποία είναι πολυγλωσσική, οι καταναλωτές μπορούν να αναζητούν συγκεκριμένα αντικείμενα και να λαμβάνουν εξατομικευμένες προτάσεις. Το chatbot αναλύει τον εκτενή κατάλογο προϊόντων και παρέχει τις τρεις καλύτερες επιλογές. Επίσης, οι χρήστες λαμβάνουν ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο για τις παραγγελίες τους, τις ημερομηνίες παράδοσης και τυχόν καθυστερήσεις. Όταν οι καταναλωτές χρειάζονται ανθρώπινη βοήθεια, το chatbot τούς παραπέμπει σε έναν ζωντανό εκπρόσωπο.

Στοχεύουμε στη δημιουργία μιας γέφυρας μεταξύ ψηφιακού και φυσικού κόσμου, με τη δύναμη της τεχνολογίας Gen AI. Το όραμά μας είναι να επαναπροσδιορίσουμε την αγοραστική εμπειρία μέσα από την αλληλεπίδραση, διευκολύνοντας τους καταναλωτές στο αγοραστικό τους ταξίδι και προσφέροντάς τους εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων. Ταυτόχρονα, τα συστήματα ΑΙ θα μας επιτρέψουν να αποκτούμε βαθύτερη κατανόηση των προτιμήσεων των καταναλωτών βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την εξατομικευμένη προσέγγισή μας και την ικανότητά μας να ανταποκρινόμαστε με ακρίβεια στις προσδοκίες τους. Αντίστοιχα, ΑΙ αλγόριθμο διαθέτει και το INTERSPORT App, το οποίο λειτουργεί σαν ένα επιπλέον κανάλι πώλησης αλλά και επαφής με τον πελάτη.

Μεγάλη έμφαση έχουμε δώσει και στην τεχνολογική αναβάθμιση των υποδομών μας, με στόχο ταχύτερη και καλύτερη τροφοδοσία των καταστημάτων και γρηγορότερη ανταπόκριση στις ηλεκτρονικές παραγγελίες. Το 2021 προχωρήσαμε σε μια σημαντική επένδυση στα Logistic Centers που εξυπηρετούν τις ανάγκες της Intersport στα Οινόφυτα και της ΙΚΕΑ και Holland & Barrett στο Σχηματάρι, μέσα από αυτοματισμούς και σύγχρονη τεχνολογία ρομποτικής που υποστηρίζεται από Τεχνητή Νοημοσύνη.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός μπορεί ταυτόχρονα να δημιουργήσει μια βελτιωμένη εμπειρία για τους καταναλωτές και να συμβάλλει στη μείωση του κόστους και στην αύξηση της αποδοτικότητας. Για εμάς ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί ευκαιρία καθώς μας δίνει  τη δυνατότητα να παραμένουμε ανταγωνιστικοί στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον γι’ αυτό και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε σχετικές στρατηγικές πρωτοβουλίες. Η δέσμευσή μας στην καινοτομία, την ποιότητα και την άριστη εξυπηρέτηση πελατών θα μας επιτρέψει να επιτύχουμε τους στόχους μας και να συνεχίσουμε να προσφέρουμε εξαιρετικές εμπειρίες αγορών σε όλους τους καταναλωτές μας.

Σε ποια φάση βρίσκεται η ανακοινωμένη συνεπένδυση με τον όμιλο της ΙΚΕΑ για τη δημιουργία περιφερειακού κέντρου logistics στην Αθήνα; Ποιο θα είναι το άμεσο και έμμεσο όφελος αυτής της επένδυσης για τον όμιλο Φουρλή;

Η συγκεκριμένη συμφωνία αποτελεί επιστέγασμα της εξειδίκευσης που διαθέτουμε συνολικά στον τομέα του omnichannel retail και των Logistics Centers νέας γενιάς, μετά τη λειτουργία των δύο επιτυχημένων Κέντρων σε Σχηματάρι και Οινόφυτα Βοιωτίας. Η ανάπτυξη του νέου 46ου Διεθνούς Κέντρου Διανομής (DC) της InterIKEA στην περιοχή τού Ασπροπύργου Αττικής θα εξυπηρετεί τη διανομή προϊόντων ΙΚΕΑ σε χώρες τής Κεντρικής και Ανατολικής Μεσογείου, καλύπτοντας σε πρώτη φάση τις ανάγκες των καταστημάτων IKEA στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Ιορδανία, το Ισραήλ και την Κύπρο. Στόχος είναι μελλοντικά να υποστηρίζει κι άλλες χώρες, όπως η Αίγυπτος. Θα έχει έκταση 50.000 τ.μ. και θα αποτελεί ιδιοκτησία της Trade Estates ΑΕΕΑΠ. Σχεδιάζεται και αναπτύσσεται σε συνεργασία με την Ten Brinke Hellas, ενώ τη λειτουργική διαχείριση θα έχει η Trade Logistics. Το έργο είναι σε εξέλιξη σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και η λειτουργία του αναμένεται στο τέλος του 2025.

Η συγκεκριμένη επένδυση αποτελεί «ψήφο εμπιστοσύνης» για τη χώρα μας, καθώς αναβαθμίζει το προφίλ της Ελλάδας ως διεθνούς διαμετακομιστικού κέντρου. Για τον όμιλο, η επένδυση αυτή θα έχει πολλαπλά οφέλη, καθώς μέσω αυτής αναγνωρίζεται η αξιοπιστία μας και η εξειδίκευσή μας στα logistics. Με αυτόν τον τρόπο ανοίγεται ο δρόμος για νέες συνεργασίες, ενώ εξασφαλίζεται και εξοικονόμηση κόστους μεταφοράς, καθώς επίσης και αποτελεσματικότερη διαχείριση κεφαλαίου κίνησης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v