Ένα χρόνο μετά το λανσάρισμα της υπηρεσίας Skroutz Market Intelligence (SMI), η Γιώτα Τζαβάρα, Head of Partners Success της Skroutz και ο Ανδρέας Πετρόπουλος, CEO της Convert Group, εξηγούν πώς αυτή παρέχει χρήσιμες πληροφορίες πωλήσεων σε πραγματικό χρόνο σε εταιρείες και brands.
Ήδη η υπηρεσία αποτελεί εργαλείο για μεγάλες επωνυμίες καθώς τα στοιχεία πωλήσεων από το marketplace της Skroutz (η οποία εξυπηρετεί ανά κατηγορία ως και το 65% των online πωλήσεων της χώρας) αξιοποιούνται από τη διαδραστική πλατφόρμα eRetail Audit Marketplace της Convert Group, ώστε να δίνουν άμεσα μια ακτινογραφία της αγοράς, του ανταγωνισμού και ασφαλώς των πωλήσεων.
- Ποιος ήταν ο στόχος συνεργειών που έφερε κοντά τη Skroutz με την Convert Group;
H συνεργασία εκτείνεται σε βάθος χρόνου, καθώς η Convert Group είχε αντιληφθεί από νωρίς τη δυναμική της πλατφόρμας της Skroutz και τη συμβολή της στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου εν γένει. Ταυτόχρονα, υπήρξε μια κοινή διαπίστωση πως τα μεγάλα brands και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται με συνδυαστικά μοντέλα πώλησης στην αγορά έχουν ανάγκη για καλύτερη ανάλυση με βάση real-time δεδομένα πώλησης και τη χρήση επιχειρηματικής ευφυΐας.
Η συνεργασία της Skroutz με την Convert Group σε κάθετες αγορές και η επιβεβαίωση στην πράξη της συμβολής των δεδομένων πωλήσεων οδήγησαν στην αναζήτηση ενός πλαισίου συνεργασίας που κατέληξε στην παρουσίαση της υπηρεσίας δεδομένων πωλήσεων SMI (Skroutz Market Intelligence). Λανσαρίστηκε περίπου πριν από έναν χρόνο και συνδυάζοντας την τεχνογνωσία των δύο εταιρειών, προσφέρει ένα σύνολο εργαλείων που απαντούν πολυδιάστατα στις ανάγκες των εταιρειών να αναπτύξουν τις πωλήσεις τους και να αυξήσουν τον βαθμό ικανοποίησης πελατών και συνεργατών.
- Τι προσφέρει το εργαλείο που δημιουργήσατε στις εμπορικές εταιρείες;
Η υπηρεσία SMI αξιοποιεί real-time δεδομένα πωλήσεων από την πλατφόρμα της Skroutz, προσφέροντας μια εποπτική εικόνα στα brands για την κατανόηση της δυναμικής της αγοράς, της θέσης ενός brand σε σχέση με τους ανταγωνιστές αλλά και τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών που σχετίζονται με το brand ή τον ανταγωνισμό του, με δυνατότητες ανάλυσης τόσο ως προς το χρονικό διάστημα (με πλήρη στοιχεία σε βάθος 2 ετών) αλλά και γεωγραφικής ανάλυσης των πωλήσεων στην Ελλάδα σε επίπεδο κωδικού προϊόντος (SKU).
Η υπηρεσία προσφέρει αναλυτικά και ακριβή δεδομένα με δυνατότητα ταξινόμησης ανά brand ή ανά προϊόν αλλά και της δυναμικής των καταναλωτών, παρέχοντας πληροφορίες που επιτρέπουν ασφαλείς εκτιμήσεις για αύξηση της μέσης αξίας αγοράς με συνδυαστικές πωλήσεις, βελτιστοποίηση της πολιτικής τιμολόγησης και εντέλει αύξηση της κερδοφορίας.
- Ποια είναι η ανταπόκριση των brands στη διαχείριση των δεδομένων πωλήσεων;
Η υποδοχή της υπηρεσίας SMI είναι εντυπωσιακή σε διάφορες κατηγορίες στην αγορά εκτός των κλάδων καταναλωτικών αγαθών και ηλεκτρονικών συσκευών για τους οποίους ήταν αναμενόμενη. Αξίζει να σημειώσουμε ότι αυτό που διαπιστώνουμε είναι ότι εταιρείες με ψηφιακή ωριμότητα, ακόμα και από παραδοσιακούς κλάδους του εμπορίου, αντιλήφθηκαν πολύ γρήγορα τις δυνατότητες αξιοποίησης και δημιουργίας ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και προχώρησαν σε άμεσες αποφάσεις που ελήφθησαν με βάση την εικόνα της αγοράς όπως διαμορφώθηκε από την υπηρεσία SMI.
- Εκτός από την παρακολούθηση πωλήσεων, τι άλλο προσφέρει η υπηρεσία Skroutz Market Intelligence;
Με την υπηρεσία SMI, ο στόχος μας ήταν να δώσουμε στον εμπορικό κόσμο τη δυνατότητα να κάνει λιγότερες εκτιμήσεις και παραδοχές αλλά να προχωρήσει σε αποφάσεις με βάση επαρκή και ακριβή δεδομένα. Είναι κατ’ αναλογία η αξία που έχει για ένα γιατρό η ιατρική απεικόνιση.
Με πληροφόρηση τέτοιου επιπέδου, σε σχεδόν πραγματικό χρόνο και όχι απολογιστικά, τα brands μπορούν να δημιουργήσουν στοχευμένες καμπάνιες, να βελτιστοποιήσουν την εφοδιαστική τους αλυσίδα και να σχεδιάσουν ειδικές προσφορές ανταποκρινόμενες στις τάσεις της αγοράς. Τα δεδομένα της υπηρεσίας ανανεώνονται σε σχεδόν πραγματικό χρόνο και δεν αποτελούν μια στατική απεικόνιση τριμήνου ή μήνα.
Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα, προέρχονται από εταιρείες που αξιοποιούν την υπηρεσία.
● Η ALTEX (Funky Buddha) υποστηρίζει το δίκτυο χονδρικής καθώς και τα ηλεκτρονικά κανάλια διανομής της προγραμματίζοντας και υλοποιώντας στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες.
● Η Kärcher, στα προϊόντα καθαρισμού υψηλής ποιότητας, χάρη στην υπηρεσία εντοπίζει έγκαιρα τάσεις που διαμορφώνουν άνοδο ή πτώση στις κατηγορίες προϊόντων, για να προσαρμόσει την εμπορική της στρατηγική.
● H TP Link, παγκόσμιος πάροχος προϊόντων δικτύωσης & υψηλής τεχνολογίας, λαμβάνει μια πλήρη εικόνα για τις επιμέρους κατηγορίες στον εξοπλισμό δικτύων, ώστε να καλύπτει με αμεσότητα τις νέες ανάγκες που δημιουργεί η διεύρυνση της τεχνολογίας δικτύωσης.
● Η Κλιματεχνική (Davoline, Elica, Climadiff, Duravit, Fanaway, Lucci Air, Dornbracht, Tece, Bayside) έχει τη δυνατότητα ανάλυσης με λεπτομέρεια κωδικού προϊόντος, σε ημερήσια βάση, στον χώρο των ειδών υγιεινής και εξοπλισμού μπάνιου και κουζίνας.
● Η αντιπρόσωπος της Chicco με τα προϊόντα παιδικής φροντίδας, μέσω της υπηρεσίας SMI αξιολογεί με ακρίβεια την αποτελεσματικότητα των offline και online προωθητικών της ενεργειών και της συμβολής τους στην αύξηση των πωλήσεων.
● H Pakketo αντλεί ημερήσια γνώση για τις αγορές επίπλων, ώστε να προσαρμόζει τις παραγγελίες στους προμηθευτές της.
- Τι έχει αποδώσει στην Convert Group η συνεργασία με τη Skroutz;
Η συνεργασία αυτή προσφέρει αμοιβαία οφέλη στις δύο εταιρείες. Αφενός, αξιοποιούνται τα δεδομένα της Skroutz σε σχεδόν πραγματικό χρόνο, αφετέρου, τα εργαλεία ανάλυσης των δεδομένων που έχει αναπτύξει η Convert Group μετασχηματίζουν τα δεδομένα αυτά σε συμπεράσματα που οι πελάτες αξιοποιούν στην εμπορική τους πολιτική.
Είναι σαφές ότι χωρίς τα δεδομένα από την πλατφόρμα δεν μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα, ενώ ταυτόχρονα χωρίς την προσθήκη της επιχειρηματικής ευφυΐας που προσφέρει η Convert και των εργαλείων που ενσωματώνονται στην υπηρεσία SMI οι πελάτες δεν μπορούν να έχουν αυτή την ανάλυση της αγοράς με τέτοια ορατότητα και ακρίβεια.
- Πόσο εύκολο είναι να συνεργαστούν 2 εταιρείες τεχνολογίας σε μια υπηρεσία; Τι βοήθησε σε αυτή τη συνεργασία;
Στην περίπτωσή μας απεδείχθη ιδιαίτερα εύκολο. Βοήθησε σημαντικά η κοινή κουλτούρα, η έμφαση στην τεχνολογία και η πελατοκεντρική προσέγγιση. Η τεχνολογία που αναπτύσσουμε βρίσκεται στο επίπεδο state of the art, χάρη στις τεχνικές ομάδες των εταιρειών οι οποίες όχι μόνο μας δίνουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αλλά διακρίνονται και για την καινοτομία που παράγουν. Οι ειδικοί της Convert Group μελετούν, αναπτύσσουν και βελτιώνουν διαρκώς την υπηρεσία -πάντα σύμφωνα με το feedback των πελατών- ,αυξάνοντας την αξία της υπηρεσίας και την αποτελεσματικότητά της.
Οι εταιρείες τεχνολογίας δεν είναι εταιρείες ανάπτυξης κώδικα, είναι άνθρωποι με τεχνογνωσία και βαθιά αντίληψη των εμπορικών αναγκών μιας επιχείρησης, είναι πάντα δίπλα στους πελάτες, για να τους βοηθήσουν να πετύχουν τους στόχους τους.
Ομάδες πωλήσεων και success management των δύο εταιρειών εργαζόμαστε μαζί, με στόχο να βοηθήσουμε τα στελέχη των επιχειρήσεων να γνωρίσουν τις δυνατότητες της υπηρεσίας SMI, να εξάγουν τα συμπεράσματα που τους ενδιαφέρουν και να παρακολουθούν το πλάνο ανάπτυξής τους.
Παράλληλα, σε ό,τι αφορά στη Skroutz, σχεδιάζουμε εργαλεία που επιδρούν σε όλα τα στάδια του customer journey -Awareness > Consideration > Conversion-, για να συμβάλλουμε στα πλάνα ανάπτυξης των πελατών. Βοηθάμε τα brands να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, την αναγνωρισιμότητά τους και την ανάπτυξη σημείων επαφής με τους καταναλωτές με πιο δημιουργικούς τρόπους και με κατανόηση των προσωπικών τους επιλογών.