Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κ. Κοντογιάννης: Χτίζουμε 2.000 νέα skroutz points ως το 2025

Συνέχιση της αναπτυξιακής της πορείας με κερδοφορία και ανάπτυξη νέων συνεργασιών συνθέτουν για τη Skroutz το νέο «τοπίο» για το 2024. Συνέντευξη με τον CFO της εταιρείας Κώστα Κοντογιάννη.

Κ. Κοντογιάννης: Χτίζουμε 2.000 νέα skroutz points ως το 2025

Το marketplace μεγαλώνει με ετήσιο ρυθμό υψηλότερο του 40%, γεγονός που αντικατοπτρίζει τις επενδύσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, επισημαίνει ο CFO της Skroutz Κώστας Κοντογιάννης σε συνέντευξή του στο Euro2day.gr.

Κοιτώντας προς το μέλλον δηλώνει ότι στόχος είναι ο αριθμός των Skroutz Point που σήμερα αγγίζουν τις 2.000 σε περισσότερες από 75 πόλεις και κωμοπόλεις σε όλη την Ελλάδα, καθώς και την Κρήτη, να αυξηθεί μέχρι το 2025 στις 4.000, διπλασιάζοντας την δυναμική της εταιρείας.

Με τα νέα Skroutz Point, τον ηλεκτροκίνητο νέο στόλο αλλά και νέες αποθήκες σχεδιάζεται η επόμενη μέρα για την Skroutz η οποία διεκδικεί μεγαλύτερο μερίδιο στην χώρα μας. Παράλληλα υπόσχεται νέες υπηρεσίες και άνοιγμα νέων αγορών.

Πώς ξεκίνησε η ιδέα του Skroutz.gr και τι μερίδιο αγοράς έχετε πλέον;

Το Skroutz ξεκίνησε σαν μια ιδέα του Γιώργου Χατζηγεωργίου, CEO και Co-Founder της εταιρείας το 2005 στην προσπάθεια του να ανακαλύψει την τότε ανάγκη της σύγκρισης τιμών. Η ανάγκη αυτή ωστόσο άλλαξε μέσα στα χρόνια και από το 2017 η στρατηγική της εταιρείας επικεντρώθηκε στην μετάβαση του Skroutz σε marketplace. Ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο, αφού πλέον εστιάζουμε σε όλο το ταξίδι του καταναλωτή, από την αναζήτηση, τις πληρωμές, την παράδοση και φυσικά την after sales εμπειρία. Αναφορικά με το μερίδιο της αγοράς τώρα, είναι μία εξίσωση αρκετά δύσκολη να λύσουμε μιας και αυτή η πληροφορία δεν είναι εύκολο να συγκεντρωθεί. Σίγουρα η online παρουσία μας δυνάμωσε την περίοδο του Covid και συνεχίζει να δυναμώνει. Στόχος μας είναι να αυξάνουμε το μερίδιό μας στο e-commerce με το να παίρνουμε μερίδιο από τον ανταγωνισμό, αλλά και από το offline. Το marketplace μεγαλώνει με υψηλότερο του 40% ετήσιο ρυθμό και αντικατοπτρίζει τις επενδύσεις που έχουμε κάνει τα τελευταία χρόνια και θα συνεχίσουμε να κάνουμε.

Ποια είναι τα βασικά μεγέθη της εταιρείας;

Για το 2023 τόσο η Εταιρεία όσο και ο όμιλος κατάφεραν να αυξήσουν τον κύκλο εργασιών τους κατά 40% περίπου και για πρώτη φορά ξεπεράσαμε το milestone των €100 εκατομμυρίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Skroutz επέστρεψε και πάλι στην κερδοφορία ενώ απασχολεί περισσότερους από 1.000 υπαλλήλους σε όλες τις εταιρείες του ομίλου. Οι επενδύσεις σε πάγιο εξοπλισμό ξεπέρασαν τα 4,5 εκατομμύρια κι αφορούν κυρίως επέκταση του δικτύου των lockers καθώς επίσης και νέες εγκαταστάσεις για υπηρεσίες διακίνησης και αποθήκευσης προϊόντων.

Πόσα skroutz points έχετε σήμερα στην ελληνική αγορά και πόσα σκοπεύετε να ενεργοποιήσετε εντός του 2024;

Αυτή τη στιγμή ο αριθμός των Skroutz Point αγγίζει τις 2.000 ενώ έχουν τοποθετηθεί σε περισσότερες από 75 πόλεις και κωμοπόλεις σε όλη την Ελλάδα καθώς και την Κρήτη, με στόχο να αυξηθεί ο αριθμός τους μέχρι το 2025 στις 4.000.

Τι επενδύσεις έχετε υλοποιήσει και ποιες νέες σχεδιάζετε;

Οι επενδύσεις μας έχουν διττό στόχο. Αφενός την ενδυνάμωσή μας και την παροχή καλύτερης εμπειρίας σε χρήστες και συνεργάτες μας με τη δημιουργία νέων εργαλείων και υπηρεσιών και αφετέρου στην πράσινη ανάπτυξη μέσω της επέκτασης του δικτύου Skroutz Point. Επένδυση που αποδεδειγμένα μειώνει το ανθρακικό μας αποτύπωμα σε συνδυασμό φυσικά με την επένδυση σε ηλεκτροκίνητο στόλο οχημάτων. Πιο συγκεκριμένα, επενδύσαμε στον κλάδο των πληρωμών μέσω της EveryPay προσθέτοντας στο πορτφόλιο μας νέους τρόπους πληρωμών. Ενώ στον κλάδο των logistics αντίστοιχα επενδύσαμε τόσο παρέχοντας υπηρεσίες αποθήκευσης στους εμπόρους μέσω των δικών μας αποθηκών όσο και στον αυτοματισμό και εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων μας με νέες αποθήκες μεγαλύτερης έκτασης.

Μετά την εξαγορά της SendX αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες κινήσεις στο last mile;

Το last mile, είναι βασικό κομμάτι της άψογης αγοραστικής εμπειρίας που αναζητά ο καταναλωτής στις online αγορές του. Μέσω της Skroutz Last Mile, συνεχίζουμε να επενδύουμε σε αυτό τον βασικό τομέα της εμπειρίας του χρήστη βελτιώνοντας τις προσφερόμενες υπηρεσίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Express παράδοση και το Σάββατο και φυσικά τα Skroutz Point. Τα τελευταία μετατρέπονται σε βασικό παράγοντα ανάπτυξης, γι' αυτό στοχεύουμε να διπλασιάσουμε το δίκτυο μέχρι τις αρχές του 2025 και να αυξήσουμε την πληθυσμιακή κάλυψη, τόσο στην ηπειρωτική, όσο και στην νησιωτική Ελλάδα. Επιπλέον η Skroutz Last Mile έχοντας στο ενεργητικό της πάνω από 2,5 εκατ. παραγγελίες σε locker, δίνει την επιλογή και σε εμπόρους εκτός Skroutz που έχουν τα δικά τους e-shop να μπορούν να παραδοθούν τα προϊόντα τους στις θυρίδες της. Τέλος, στην άψογη αγοραστική εμπειρία σημαντικό ρόλο παίζει και η επένδυση της Skroutz σε νέες ακόμα μεγαλύτερες αποθήκες έτσι ώστε να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η υπηρεσία Express Παράδοση για μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων.

Το Skroutz προσφέρει πλέον express παράδοση και το Σάββατο για αγορές σε όλη την Αττική. Παράλληλα ξεκίνησε τη δωρεάν υπηρεσία ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών και την υπηρεσία Consumer to Consumer. Πώς εξελίσσονται οι νέες υπηρεσίες και τι νέο να αναμένουμε το επόμενο διάστημα;

Κύριο μέλημα μας είναι να προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή αγοραστική εμπειρία στον καταναλωτή. Κάθε υπηρεσία που προσφέρουμε και εντάσσουμε στο skroutz έχει ως σκοπό αυτό ακριβώς. Να λύσουμε ένα μικρό ή μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο καταναλωτής. Η υπηρεσία express παράδοση το Σάββατο, προς το παρόν διαθέσιμη στην Αττική, λύνει ένα μεγάλο πρόβλημα και ζητούμενο, αν θέλετε, των καταναλωτών. Για ακόμα πιο γρήγορη εξυπηρέτηση και παραλαβή των παραγγελιών τους. Αντίστοιχα με την ανακύκλωση των ηλεκτρικών συσκευών, βοηθάμε το χρήστη να “λύσει” εύκολα και στο δικό του χρόνο την αντικατάσταση της παλιάς του συσκευής. Όσο για την υπηρεσία Skoop, δίνουμε την ευκαιρία στο χρήστη να πουλήσει προϊόντα που δε χρειάζεται πια αλλά και να αγοράσει προιόντα από άλλους χρήστες. Στόχος μας για το υπόλοιπο της χρονιάς είναι να βελτιώσουμε και να εξελίξουμε ακόμα περισσότερο όλες τις υπηρεσίες που προσφέρουμε παλιές και καινούργιες ώστε να είμαστε σε θέση να προσφέρουμε εξαιρετική αγοραστική εμπειρία στους καταναλωτές. Ενδεικτικό της πορείας των νέων υπηρεσιών που αναφέρατε είναι ότι στην beta έκδοση του Skoop, μέσα σε ένα μόλις μήνα έχουν προστεθεί περισσότερα από 15.000 αντικείμενα.

Το 2023 εκπληρώσατε με επιτυχία τις πρώτες 10.000 παραγγελίες σας στην Ευρώπη. Ποια είναι τα επόμενα βήματα;

Ένα μεγάλο κεφάλαιο για το Skroutz ξεκίνησε το 2023 με τις αποστολές σε 27 χώρες στην Ευρώπη που έδωσε τη δυνατότητα στους Έλληνες εμπόρους να αυξήσουν το κοινό τους και κατ΄επέκταση και την κερδοφορία τους, δίνοντας τους τη δυνατότητα να στέλνουν σε νέες αγορές. Αμέσως επόμενο βήμα ήταν το άνοιγμα στην Κύπρο, μια νέα αγορά με την οποία μοιραζόμαστε την ίδια γλώσσα όχι απαραίτητα όμως και τις ίδιες αγοραστικές συνήθειες. Μια κίνηση που μας έδωσε πολύτιμη γνώση και εμπειρία για το μέλλον. Όλους αυτούς τους μήνες προσθέτουμε εμπόρους από το εξωτερικό δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε εκείνους να αποκτήσουν πρόσβαση σε μια καινούργια για αυτούς αγορά αλλά και να αυξήσουμε τον αριθμό των προϊόντων που μπορεί να βρει ο καταναλωτής στο Skroutz. Στα αμέσως επόμενα βήματα είναι να επεκταθεί το skroutz marketplace και συνεπώς και οι υπηρεσίες που προσφέρει σε γειτονικές αγορές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v