H καλή ποιότητα σε ανταγωνιστική τιμή, η συνεργασία με 700 εργοστάσια στον κόσμο και το προβάδισμα στα παιδικά είδη δίδουν στην Pepco ισχυρό πλεονέκτημα έναντι πολυεθνικών όπως Zara και H&M αλλά και της τοπικής Jumbo, σύμφωνα με τον Bogdan Grigoriu, Operations Manager της Pepco για τη Βουλγαρία, την Ελλάδα και τη Ρουμανία. Μιλά στο Euro2day.gr για τις επενδύσεις σε logistics, τη μετατόπιση της βάσης προμηθευτών στην Ευρώπη και τη μείωση του λειτουργικού κόστους για την προστασία των τιμών την ώρα που ο πληθωρισμός πιέσει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.
Ο Bogdan Grigoriu δίνει έμφαση στην ανθεκτικότητα του επιχειρηματικού μοντέλου της πολωνικής εταιρείας και τα φιλόδοξα σχέδιά της στην Ελλάδα. Περιγράφει το επιτυχημένο ντεμπούτο στην ελληνική αγορά, το φαινόμενο "χιονοστιβάδας" και την επάρκεια πόρων που εξασφαλίζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Η εταιρεία, που διαθέτει ήδη 6 καταστήματα στην τοπική αγορά, σχεδιάζει να ανοίξει νέα καταστήματα σε Αθήνα, Ίλιον και Θεσσαλονίκη τους επόμενους μήνες και πολλά ακόμη το 2023
Aνοίξατε σχεδόν ταυτόχρονα 2-3 καταστήματα στην Αττική και ακολούθησαν κι άλλα. Πόσα σημεία έχετε δεσμεύσει σήμερα στην πρωτεύουσα και άλλες πόλεις και ποιος είναι ο στόχος σας;
Είμαστε μόλις στην αρχή της ανάπτυξής μας στην Ελλάδα, ωστόσο μπορούμε ήδη να χαρακτηρίσουμε την είσοδό μας στην αγορά ως πολύ επιτυχημένη, επομένως παραμένουμε προσηλωμένοι στα πλάνα μας. Η Pepco σχεδιάζει να ανοίξει πολλά καταστήματα εντός του επόμενου έτους και προγραμματίζει περαιτέρω επέκταση τα επόμενα χρόνια. Τα σχέδιά μας είναι πολύ φιλόδοξα για την ελληνική αγορά και από την τεράστια εμπειρία μας, μόλις δημιουργήσουμε καταστήματα σε μια νέα χώρα, βιώνουμε ένα φαινόμενο "χιονοστιβάδας" και είμαστε σε θέση να κλιμακώσουμε γρήγορα την επιχείρηση. Τους επόμενους μήνες σχεδιάζουμε να ανοίξουμε ένα ακόμη κατάστημα στην Αθήνα αλλά και καταστήματα σε άλλες πόλεις όπως η Λάρισα, το Ίλιον και η Θεσσαλονίκη. Όλες οι άλλες τοποθεσίες των καταστημάτων Pepco θα δημοσιευτούν και θα είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα Pepco.gr.
Στοχεύετε κυρίως σε θέσεις εντός εμπορικών κέντρων; Με ποια κριτήρια επιλέγετε τις πόλεις στις οποίες θα επεκταθείτε;
Πρώτα απ 'όλα, θέλουμε να είμαστε κοντά στους πελάτες μας για να φέρουμε εις πέρας την αποστολή μας - «να παρέχουμε στους πελάτες μας την ευκολότερη πρόσβαση σε όλα τα προϊόντα που θέλουν και χρειάζονται καθημερινά, να ντύνουν τις οικογένειές τους και να διακοσμούν και να λειτουργούν τα σπίτια τους στις χαμηλότερες τιμές». Έτσι, επιλέγουμε τοποθεσίες όπου τα καταστήματα Pepco θα προσφέρουν μια άνετη επιλογή αγορών για τους πελάτες μας. Τα καταστήματα Pepco βρίσκονται σε κέντρα πόλεων και σε εμπορικά κέντρα. Σε αυτά τα μέρη, συχνά μαζί με τα καταστήματα λιανικής πώλησης τροφίμων, προσφέρουν μια ολοκληρωμένη εμπορική πρόταση που προσελκύει τους πελάτες. Αρχίζουμε τη λειτουργία των καταστημάτων μας σε βασικές ελληνικές πόλεις, αλλά είμαστε ανοιχτοί για περαιτέρω επέκταση. Οι πόροι που διαθέτουμε μας επιτρέπουν την επέκταση με υψηλό ρυθμό.
Η ανάπτυξη βασίζεται αποκλειστικά σε ίδια κεφάλαια ή και σε συνεργασίες με δικαιοδόχους (franchisees) ή και στα δύο;
Καθώς η ελληνική αγορά είναι πολύ ελκυστική για εμάς, επιδιώκουμε δική μας επένδυση, κάτι που μας δίνει σε όλη την Ευρώπη μια μεγάλη δυνατότητα ελέγχου του concept μας στο λιανικό εμπόριο. Αναπτύσσουμε καταστήματα με δικά μας κεφάλαια και προς το παρόν δεν σκοπεύουμε να εισαγάγουμε το μοντέλο franchise στην ελληνική αγορά. Αυτός ο τύπος λειτουργίας δουλεύει καλά σε κάθε ευρωπαϊκή αγορά. Στην Ευρώπη σε ένα μήνα εκατομμύρια πελάτες επισκέπτονται τα καταστήματα Pepco και πραγματοποιούν περισσότερες από 28 εκατομμύρια συναλλαγές.
Ποιες είναι οι προδιαγραφές που θέτετε για τα ακίνητα που θα στεγάζουν καταστήματα Pepco; Βλέπετε ευκαιρίες στην ελληνική αγορά ακινήτων;
Ναι, απολύτως. Υπάρχουν πραγματικά καλές προοπτικές για την Pepco στην ελληνική αγορά και ήδη οι Έλληνες πελάτες δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον. Επί του παρόντος, αναζητούμε συνεργάτες –ιδιοκτήτες ακινήτων και μεσίτες– για να εξασφαλίσουμε τη μακροχρόνια μίσθωση καταστημάτων από 450 έως 700 τετραγωνικά μέτρα. Τα καταστήματά μας βρίσκονται ως επί το πλείστον σε εμπορικά κέντρα ή retail parks αλλά μπορούν επίσης να βρίσκονται κοντά σε κεντρικές οδούς, με πρόσβαση σε κατοικημένες περιοχές, σε προβεβλημένες τοποθεσίες και με πρόσβαση από κεντρικούς δρόμους. Επίσης το ακίνητο πρέπει να βρίσκεται στο ισόγειο, να έχει εισόδους απευθείας από το δρόμο και κατά προτίμηση να έχει ορθογώνιο σχήμα – όλα αυτά μας βοηθούν να προσφέρουμε την πιο άνετη εμπειρία αγορών στους πελάτες μας.
Σχεδιάζετε να τοποθετήσετε στην τοπική αγορά και άλλα σήματα του ομίλου Pepco;
Όχι, εστιάζουμε στην ανάπτυξη καταστημάτων Pepco στην Ελλάδα.
Ποια είναι η προέλευση των προϊόντων σας και ποια είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της μάρκας σε σύγκριση με άλλες αλυσίδες με ισχυρή παρουσία στην Ελλάδα (π.χ. Zara και H&M ή τα τοπικά Jumbo);
Συνεργαζόμαστε με συνεταίρους από διάφορες χώρες (συμπεριλαμβανομένων χωρών τόσο της Ασίας όσο και της Ευρώπης). Όλος ο όμιλος Pepcο λειτουργεί με έναν παγκόσμιο βραχίονα προμηθευτών με κάθετα ενσωματωμένη λειτουργία προμήθειας - PGS, που συνεργάζεται με περισσότερα από 700 εργοστάσια. Αυτή η κλίμακα και η εμπειρία μπορούν να επηρεάσουν την αξία των τελικών προϊόντων, την ανταγωνιστικά χαμηλή τιμή και την καλή τους ποιότητα. Καλή ποιότητα σε ελκυστικές τιμές είναι η βασική δύναμη μας. Η Pepco θεωρείται το κατάστημα με τις χαμηλότερες τιμές - αυτό είναι ένα από τα ισχυρότερα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν την Pepco από τους ανταγωνιστές (έρευνα Kantar). Οι περισσότεροι από τους πελάτες μας - το 90-96% των γυναικών στις περισσότερες αγορές που έχει παρουσία η Pepco για περισσότερα από 3 χρόνια γνωρίζουν την Pepco και, για τις περισσότερες από αυτές, η επωνυμία μας είναι το κορυφαίο κατάστημα παιδικών ρούχων. Τα τελευταία 6 χρόνια τα μερίδια αγοράς της Pepco αυξήθηκαν σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων και φθάνουν π.χ. 31,4%-40,8% στα παιδικά ρούχα, ανάλογα με τη χώρα. Αυτό τοποθετεί την Pepco στην 1η θέση της αγοράς.
Το πλεονέκτημά μας είναι επίσης η ποικιλία που προσφέρουμε. Κάτω από μια στέγη, έχουμε συνολικά περίπου 500 κατηγορίες προϊόντων και κατά μέσο όρο υπάρχουν περίπου 12.000 διαφορετικά προϊόντα σε κάθε μεμονωμένο κατάστημα. Ενημερώνουμε και βελτιώνουμε τακτικά την πρότασή μας προς τους πελάτες μας με 250 νέα προϊόντα κάθε εβδομάδα και 80 νέες συλλογές κάθε σεζόν. Προετοιμάζουμε επίσης για τους πελάτες μας μερικές νέες εξαιρετικές συνεργασίες με κορυφαίες μάρκες. Θα κυκλοφορήσουν κατά τη διάρκεια του έτους. Επίσης εξασφαλίζεται η άνεση των πελατών με τη βέλτιστη εσωτερική διάταξη του καταστήματος, την πρότυπη έκθεση προϊόντων, η οποία επιτρέπει στους πελάτες μας να βρίσκουν εύκολα και γρήγορα προϊόντα και την εξειδικευμένα καλή και αποτελεσματική εξυπηρέτηση. Τα καταστήματα Pepco είναι άνετα και προσφέρουν επαγγελματική, φιλική εξυπηρέτηση. Ο δείκτης ικανοποίησης πελατών της Pepco ανέρχεται στο 88% που αντικατοπτρίζεται σε βραβεία που κερδίζει συχνά, όπως το Service Quality Stars.
Έχετε προσαρμόσει το επιχειρηματικό σας μοντέλο λόγω των κρίσεων; Π.χ. έχετε παρέμβει στην εφοδιαστική αλυσίδα με επενδύσεις σε τεχνολογία; Έχετε διαφοροποιήσει το μείγμα των προμηθευτών σας ώστε να περιορίσετε κινδύνους που σχετίζονται με τις μεταφορές ή τους χρόνους παράδοσης;
Η Pepco είναι αφοσιωμένη στο να είναι εκεί για τους πελάτες της όταν θέλουν να ντύσουν τις οικογένειές τους και να διευθύνουν τα σπίτια τους στις χαμηλότερες τιμές. Εκσυγχρονίσαμε τα καταστήματά μας, διευρύναμε την πρότασή μας και μειώσαμε το κόστος λειτουργίας. Έχουμε επίσης διαφοροποιήσει τη βάση των προμηθευτών μας. Τώρα έχουμε περισσότερους προμηθευτές στην Ευρώπη. Βρισκόμαστε επίσης σε τροχιά διαφοροποίησης του μεταφορικού μας καναλιού με μεγάλες επενδύσεις που θα εξυπηρετήσουν και την Ελλάδα. Έχουμε μια μακροπρόθεσμη στρατηγική για να υποστηρίξουμε τους στόχους επέκτασής μας. Η Pepco κατέχει ηγετική θέση στην αγορά όσον αφορά τις τιμές και χάρη στη συνεχή εστίασή μας στη μείωση του λειτουργικού κόστους, μπορέσαμε να προστατεύσουμε τους πελάτες από αυξήσεις σε ορισμένες από τις κατηγορίες προϊόντων μας σε μια περίοδο που ο πληθωρισμός πλήττει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς. Η πανδημία COVID-19 έδειξε ότι το επιχειρηματικό μας μοντέλο είναι αξιόπιστο, ισχυρό και σημαντικό για τους πελάτες μας ανεξαρτήτως γεωγραφίας. Ακόμη και η γκάμα μας έχει προσαρμοστεί σε μια πιο φιλική προς το περιβάλλον προσέγγιση. Δεσμευόμαστε να γίνουμε μια βιώσιμη εταιρεία σε ό,τι κάνουμε.
Πώς εξελίσσονται οι πωλήσεις της Pepco στην περιοχή ελέγχου σας και ποιοι είναι οι στόχοι σας για την Ελλάδα το 2022 και το 2023;
Τα αποτελέσματα πωλήσεων μετά τον πρώτο μήνα της παρουσίας μας στην ελληνική αγορά είναι πολύ καλά. Βλέπουμε μεγάλο ενδιαφέρον από το καταναλωτικό κοινό και αυτό μας ενθαρρύνει να θέσουμε φιλόδοξους στόχους να ανοίξουμε πολλά νέα καταστήματα στην Ελλάδα το επόμενο έτος.