Νέα ξενοδοχεία σε ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα ετοιμάζει η Radisson

Τον αναπτυξιακό σχεδιασμό του ξενοδοχειακού ομίλου για την Ελλάδα περιγράφει ο Elie Milky, αντιπρόεδρος Ανάπτυξης της Radisson, μιλώντας στο Euro2day.gr. Η έλλειψη προσωπικού και οι νέες ευκαιρίες.

Νέα ξενοδοχεία σε ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα ετοιμάζει η Radisson

Τη στρατηγική ανάπτυξης του ομίλου Radisson για την Ελλάδα αναλύει σε συνέντευξή του στο Euro2day.gr ο Elie Milky, Vice President Development του Radisson Hotel Group, στο περιθώριο της 23ης Prodexpo.

Ο επικεφαλής μιας από τις μεγαλύτερες ξενοδοχειακές αλυσίδες παγκοσμίως εκτιμά ότι η ζήτηση για ταξίδια αναψυχής το 2023 θα παραμείνει ισχυρή, επισημαίνοντας ότι το άνοιγμα των αγορών της Ασίας, έπειτα από τρία χρόνια περιορισμών εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης, θα σηματοδοτήσει την επιστροφή του κλάδου στα προ πανδημίας επίπεδα.

Μιλά, μάλιστα, για την έλλειψη προσωπικού που ταλάνισε τους επιχειρηματίες του κλάδου τη φετινή σεζόν και εξηγεί πώς τελικά η υγειονομική κρίση δημιούργησε νέες ευκαιρίες σε όλο το φάσμα του τουρισμού.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα η Radisson έχει τοποθετήσει στο επενδυτικό πλάνο της την Ελλάδα. Για ποιο λόγο «απουσίαζε» έως τώρα από την ατζέντα σας; Τι έχει αλλάξει τώρα;

Η στρατηγική ανάπτυξή μας στην Ελλάδα ξεκίνησε στα τέλη του 2019, όταν θεωρήσαμε ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή για να διεισδύσουμε στην αγορά, λαμβάνοντας υπόψη ορισμένες θετικές ενδείξεις, όπως για παράδειγμα η εκλογή μιας φιλικής προς τις επιχειρήσεις κυβέρνησης, η ανάληψη νέων κυβερνητικών πρωτοβουλιών, οι διαρκώς μεταβαλλόμενες ταξιδιωτικές τάσεις και η προσέλκυση ξένων επενδύσεων στη χώρα. Ετσι, ήμασταν σε θέση να εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία και να κάνουμε αυτό που γνωρίζουμε πολύ καλά, με δεδομένο ότι ηγηθήκαμε της αγοράς και καταγράψαμε φέτος ένα έτος-ρεκόρ ως προς την ανάπτυξή μας.

Από εδώ και πέρα, ποια είναι τα σχέδιά σας για την ελληνική αγορά; Σε ποιους ελληνικούς προορισμούς εστιάζετε το ενδιαφέρον σας;

Θα συνεχίσουμε να εστιάζουμε στην Αθήνα και θα επικεντρωθούμε και σε δύο μεγάλες πόλεις, τη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα, για την ανάπτυξη των βασικών brands μας. Εστιάζουμε επίσης στον εντοπισμό αστικών προορισμών σε ολόκληρη τη χώρα για να αναπτύξουμε το πιο προσιτό οικονομικά lifestyle brand μας, το prizeotel. Εν τω μεταξύ, συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε τη στρατηγική μας όσον αφορά τα resorts, έχοντας στο στόχαστρό μας προορισμούς της ηπειρωτικής και της νησιωτικής χώρας, όπως είναι η Πελοπόννησος, η Χαλκιδική, η Μύκονος, η Σαντορίνη, η Κέρκυρα, η Κρήτη κ.ά. Οι πρόσφατες συμφωνίες που συνάψαμε και το άνοιγμα ξενοδοχείων σε Αθήνα, Σαντορίνη, Μύκονο και Σκιάθο αποδεικνύουν αυτή τη δέσμευσή μας.

Πρόσφατα ανακοινώσατε την ανάπτυξη serviced apartments στην Αθήνα. Τι σας έκανε να στραφείτε σε αυτό το είδος της φιλοξενίας; Ποια είναι η διαφορά σε σχέση με την παραδοσιακή φιλοξενία στα ξενοδοχεία;

Το ακίνητο θα αναπτυχθεί πλέον ως ξενοδοχείο, δεδομένου ότι οι ιδιοκτήτες κατάφεραν να αποκτήσουν άδεια ξενοδοχείου στην Πλατεία Μητροπόλεως, επί της οδού Μητροπόλεως. Εκτός αυτού, εστιάζουμε πολύ στην ανάπτυξη του concept με τα εξυπηρετούμενα διαμερίσματα (serviced apartments) ως του πιο ελκυστικού μοντέλου φιλοξενίας σήμερα. Το συγκεκριμένο μοντέλο φιλοξενίας προσομοιάζει ως προς τη λειτουργία του με ένα ξενοδοχείο, αλλά διαθέτει διαφορετικά χαρακτηριστικά, όπως η διαφορετική διάρκεια διαμονής, η χαμηλή αναλογία προσωπικού ανά δωμάτιο, λιγότερη έμφαση στο κομμάτι F&B (εστίαση) και υψηλότερα περιθώρια κέρδους.

Πόσο εκτιμάτε ότι θα επηρεάσουν τη ζήτηση την επόμενη σεζόν οι πληθωριστικές πιέσεις και το αυξημένο ενεργειακό κόστος, που εκ των πραγμάτων περιορίζουν την αγοραστική δύναμη των ταξιδιωτών;

Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε την κατάσταση και συνεχίζουμε να προσαρμοζόμαστε στις μεταβαλλόμενες τάσεις της αγοράς. Σε βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο ορίζοντα προσαρμόζουμε τις δραστηριότητές μας για να παραμείνει η εταιρεία κερδοφόρα, ενώ ταυτόχρονα βρίσκουμε διαφορετικούς τρόπους και διαφορετικά προϊόντα για να προσελκύσουμε επισκέπτες στα ξενοδοχεία μας. Έχουμε κληθεί να αντεπεξέλθουμε σε χειρότερες συνθήκες τόσο σε οικονομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο αγοράς κατά το παρελθόν και, επομένως, δεν θεωρούμε ότι η κατάσταση αυτή αποτελεί εμπόδιο, αλλά μάλλον ευκαιρία για να συνεχίσουμε να καινοτομούμε μέσω των δραστηριοτήτων μας και μέσω των πρωτοβουλιών που αναλαμβάνουμε για τη σύναψη συμφωνιών και για την ανάπτυξή μας.

Σε τι επίπεδα θα διαμορφωθούν οι τιμές στα ξενοδοχεία την επόμενη χρονιά, δεδομένων των υψηλών προκλήσεων και του μακρο-οικονομικού περιβάλλοντος; Ποια είναι η εκτίμησή σας για το 2023 όσον αφορά τον παγκόσμιο τουρισμό;

Η ζήτηση όσον αφορά τα ταξίδια αναψυχής αναμένεται να παραμείνει ισχυρή. Μάλιστα, με το άνοιγμα της Ασίας, αναμένουμε επιστροφή στα προ πανδημίας επίπεδα. Το αδύναμο ευρώ μπορεί ακόμα να προσελκύσει ταξιδιώτες από την Ασία, τη Μέση Ανατολή και τις ΗΠΑ στην Ελλάδα.

Ένα από τα μείζονα ζητήματα που απασχόλησαν του επιχειρηματίες του κλάδου ήταν η έλλειψη προσωπικού. Αντιμετωπίσατε κι εσείς κάποιο αντίστοιχο πρόβλημα, με δεδομένο ότι το brand της Radisson είναι ένα διεθνώς αναγνωρισμένο σήμα;

Ναι, βρεθήκαμε κι εμείς αντιμέτωποι με αυτό το πρόβλημα. Είναι μια πρόκληση για ολόκληρο τον κλάδο. Εργαζόμαστε με στόχο να είμαστε στις τρεις κορυφαίες ξενοδοχειακές εταιρείες παγκοσμίως για τον επισκέπτη, για τον επενδυτή/ιδιοκτήτη και για το προσωπικό κάθε ξενοδοχείου. Ως εκ τούτου, συνεχίζουμε να προσελκύουμε μια δεξαμενή ταλέντων, καλλιεργώντας, παράλληλα, τα ταλέντα των εργαζομένων από μικρή ηλικία, από τα πρώτα χρόνια δημιουργίας της επαγγελματικής τους πορείας, κάτι που τους κάνει περισσότερο εξοικειωμένους και πιο πιστούς στο Radisson Hotel Group, ως έναν από τους καλύτερους ξενοδοχειακούς ομίλους όπου μπορούν να «χτίσουν» την καριέρα τους.

Η πανδημία άλλαξε τις συνήθειες των ταξιδιωτών; Τι ζητούν σήμερα;

Προσωπικά διακρίνω ότι η πανδημία δημιούργησε περισσότερες ευκαιρίες. Η εξ αποστάσεως εργασία κατά τη διάρκεια των διακοπών έγινε αποδεκτή, ενώ ένα διάλειμμα κατά τη διάρκεια ενός επαγγελματικού ταξιδιού έχει γίνει πλέον κανονικότητα. Οι ταξιδιώτες και οι επενδυτές «επενδύουν» στα brands περισσότερο από ποτέ για την εμπιστοσύνη, τα πρότυπα και τη συνέπειά τους. Οι ταξιδιώτες και οι επενδυτές «εκτιμούν» τα resorts και εν γένει τις υπηρεσίες αναψυχής περισσότερο από ποτέ. Οι ταξιδιώτες και οι επενδυτές «εκτιμούν» τα εξυπηρετούμενα διαμερίσματα (serviced apartments) περισσότερο από ποτέ για τους χώρους φιλοξενίας που παρέχουν. Ο σημερινός ταξιδιώτης θέλει απλώς να ταξιδέψει ξανά με στυλ, για αναψυχή, για επαγγελματικούς λόγους και για να βιώσει μια νέα εμπειρία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v