Κοντογιάννης (Skroutz): Ενισχύουμε το marketplace με νέες επενδύσεις

Την είσοδο της εταιρείας στον χώρο των digital payments και financial services αναλύει ο CFO της Skroutz, σε συνέντευξή του στο Euro2day.gr. Η νέα υπηρεσία «buy now, pay later», η ασφάλεια των συναλλαγών και οι επενδύσεις σε last mile και logistics.

Κοντογιάννης (Skroutz): Ενισχύουμε το marketplace με νέες επενδύσεις

Χρηματοδότηση “buy now, pay later” ετοιμάζει η Skroutz, που λάνσαρε ήδη καταναλωτικά δάνεια σε συνεργασία με την Εθνική Tράπεζα και βρίσκεται προ των πυλών συμφωνιών και με άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Ο Κώστας Κοντογιάννης, CFO της Skroutz, αναλύει τη δυναμική είσοδο του Νο 1 marketplace της ελληνικής αγοράς στον χώρο των digital payments και financial services και μιλά για τον ανταγωνισμό με την Amazon αλλά και το... φλερτ από διεθνείς επενδυτές.

Ο CFO της Skroutz δίνει έμφαση στις συνεχείς επενδύσεις σε last mile και logistics μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων αλλά και στις νέες εφαρμογές FinTech.

Μιλά για την ασφάλεια των συναλλαγών και αναλύει τον τρόπο εκκαθάρισης της EveryPay, όπου τα χρήματα του καταναλωτή μένουν στο ίδρυμα πληρωμών μέχρι να παραδοθεί το προϊόν στον καταναλωτή, τονίζοντας το τρίπτυχο της εξασφάλισης των συναλλαγών των πελατών: εξασφάλιση της εγγυημένης παράδοσης, λεπτομερής ενημέρωση για την εξέλιξη της παραγγελίας και διασφάλιση των χρημάτων.

Ο κ. Κοντογιάννης αναφέρεται επίσης στην επέκταση του δικτύου αυτόματης παραλαβής Skroutz Point, στην προσπάθεια επέκτασης της υπηρεσίας Skroutz Last Mile αλλά και στις υπηρεσίες αποθήκευσης που προσφέρονται στους συνεργάτες του marketplace σε συνδυασμό με τη δυνατότητα πρόσβασης στο Express Delivery.

Παρατηρούμε ένα αυξανόμενο επενδυτικό ενδιαφέρον στην αγορά ψηφιακών πληρωμών και στην ασφάλεια συναλλαγών και από παίκτες χωρίς την παραδοσιακή σχέση με αυτή τη λειτουργία, όπως είναι π.χ. οι τράπεζες. Τι κινητροδοτεί το e-commerce και ειδικότερα τη Skroutz σε αυτή την κατεύθυνση;

Η αλήθεια είναι ότι η χώρα μας τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε μια τροχιά εκσυγχρονισμού και ψηφιοποίησης διαδικασιών και λειτουργιών. Αν αναλογιστούμε και το focus των τραπεζών στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την omnichannel στρατηγική τους, η ενεργοποίησή τους και σε αυτό το τμήμα της αγοράς ήταν το επόμενο λογικό βήμα.

Όμως, σε αυτή τη νέα εποχή που προωθεί την κουλτούρα των συναλλαγών χωρίς μετρητά, η ασφάλεια αποτελεί έναν από τους βασικότερους παράγοντες που επηρεάζει όχι μόνο τους εμπόρους αλλά και τους καταναλωτές. Αυτό αποτυπώνεται και στην έρευνα της εταιρείας vesta.io όπου σχεδόν το 50% των καταναλωτών σημείωσε πως η ασφάλεια που νιώθουν ότι τους διασφαλίζει το εκάστοτε site κατά τη διαδικασία αγοράς καθορίζει σε σημαντικό βαθμό το αν θα την ολοκληρώσουν ή όχι.

Γι’ αυτό και ανέκαθεν για τη Skroutz η ασφάλεια των αγορών ως παροχή στον καταναλωτή ήταν και είναι υψίστης σημασίας. Το όραμά μας, που δεν είναι άλλο από την προσφορά της τέλειας αγοραστικής εμπειρίας στον καταναλωτή, δεν θα μπορούσε να γίνει πράξη, αν δεν δίναμε την απαραίτητη βαρύτητα στην ασφάλεια. Η ασφάλεια ενισχύεται με αξιόπιστες συναλλαγές, δωρεάν επιστροφές, εγγύηση επιστροφής χρημάτων, καθώς και την άμεση εξυπηρέτηση πριν και μετά την παραλαβή της παραγγελίας, χωρίς να υπάρχει ανησυχία για το κόστος των μεταφορικών.

Η Skroutz απέκτησε πρόσφατα τον πλήρη έλεγχο της EveryPay. Τι στόχους εξυπηρετεί η στρατηγική αυτή κίνηση;

Η απόκτηση και του υπόλοιπου των μετοχών της EveryPay είναι μια φυσική εξέλιξη για τη Skroutz. Γιατί αν θέλεις να είσαι πιστός στο όραμα της εταιρείας, όπως ανέφερα, πρέπει να επενδύεις συνεχώς στην παροχή καινοτόμων λύσεων πληρωμών που ενισχύουν την ασφάλεια και την αξιοπιστία των online συναλλαγών.

Πλέον, με αυτή τη στρατηγική κίνηση μπαίνουμε δυναμικά και στον χώρο των digital payments και financial services. Σε συνδυασμό με την αδιαμφισβήτητη εμπειρία μας στο e-commerce, μας δίνεται η δυνατότητα να αναπτύσσουμε καινοτόμες και τεχνολογικά προηγμένες λύσεις και υπηρεσίες για τους καταναλωτές και τους συνεργάτες μας. Συγκεκριμένα, θα μας βοηθήσει να ενισχύσουμε σημαντικά την έρευνα και ανάπτυξη με τη χρήση τεχνολογιών αιχμής για τον σχεδιασμό νέων εφαρμογών στον τομέα του FinTech, που στοχεύουν να κάνουν τις πληρωμές ευκολότερες και ασφαλέστερες για τους καταναλωτές και τους εμπόρους.

Ποιο είναι το επόμενο βήμα για τη Skroutz μετά τη διάθεση μικροδανείων για αγορά προϊόντων;

Ανακοινώσαμε την υπηρεσία “Δόσεις για όλους” σε συνεργασία με χρηματοπιστωτικό ίδρυμα (Εθνική Tράπεζα), για να προσφέρουμε τη δυνατότητα στους καταναλωτές να αγοράσουν τα προϊόντα που επιθυμούν μέσω skroutz Marketplace, με δόσεις και χωρίς τη χρήση πιστωτικής κάρτας. Την περσινή χρονιά, ξεκινήσαμε τη συνδρομητική υπηρεσία Skroutz Plus, με πλεονεκτήματα όπως οι δωρεάν επιστροφές, η εγγύηση επιστροφής χρημάτων, η άμεση εξυπηρέτηση πριν και μετά την παραλαβή της παραγγελίας.

Σε λίγο καιρό, θα παρουσιάσουμε ακόμα μία νέα υπηρεσία χρηματοδότησης “buy now, pay later” για τους καταναλωτές που υλοποιούν τις αγορές τους μέσω του Skroutz Marketplace. Όπως μπορεί να γίνει αντιληπτό, καθημερινά εργαζόμαστε ώστε να εμπλουτίζουμε τις υπηρεσίες που παρέχουμε, πάντα με γνώμονα τις ανάγκες της αγοράς, με σκοπό να γίνει ακόμα πιο εύκολη η διαδικασία αγορών μέσω Skroutz.

Πώς θα συνεισφέρει η EveryPay και πιθανόν άλλες πρωτοβουλίες της Skroutz σε θέματα ασφάλειας συναλλαγών, προστασίας των καταναλωτών και καλής φήμης της πλατφόρμας, ώστε να προλαμβάνονται φαινόμενα "cancel culture";

Η ασφάλεια των συναλλαγών και κατ’ επέκταση η προστασία των καταναλωτών αποτελεί γνώμονα της συνεχούς ανάπτυξης του Skroutz Marketplace. Η επέκταση της επένδυσης στην EveryPay υλοποιήθηκε ακριβώς για να παρέχουμε έξυπνα, γρήγορα, χρηστικά και απολύτως ασφαλή συστήματα πληρωμών. Συστήματα που χρησιμοποιούνται σε περισσότερες από 18.000 εταιρείες στην Ελλάδα, καθώς και σε ευρωπαϊκές αγορές. Ενδεικτικά, θα αναφέρω τον τρόπο εκκαθάρισης των συναλλαγών της EveryPay, όπου τα χρήματα του καταναλωτή μένουν στο ίδρυμα πληρωμών μέχρι να παραδοθεί το προϊόν στον καταναλωτή και μετά αποδεσμεύονται για να πάνε στο κατάστημα. Αυτή η μέθοδος αποτελεί μία μορφή ασφάλισης των χρημάτων των καταναλωτών.

Η εξασφάλιση της εγγυημένης παράδοσης, η λεπτομερής ενημέρωση για την εξέλιξη της παραγγελίας και η διασφάλιση των χρημάτων λειτουργούν προς την εξασφάλιση των συναλλαγών των πελατών μας.

Πώς θα επωφεληθούν οι επιχειρήσεις-μέλη του marketplace από την ενσωμάτωση μιας fintech στη δραστηριότητα της Skroutz;

Η λειτουργία του ηλεκτρονικού εμπορίου και ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων έχουν ενισχυθεί σημαντικά εξαιτίας της πανδημικής κρίσης. Η εξοικείωση των καταναλωτών με το διαδίκτυο και η αναβάθμιση των ψηφιακών μέσων έχουν καταστήσει τα διαδικτυακά κανάλια το κεντρικό μέσο αγορών για τους καταναλωτές. Σύμφωνα με έρευνα της EY σχετικά με τον τρόπο που έχει επηρεάσει η πανδημία Covid-19 τον κλάδο των πληρωμών, το 60% των εμπόρων που ερωτήθηκαν, δήλωσαν ότι όλοι, έμποροι και καταναλωτές, στράφηκαν στις ηλεκτρονικές αγορές και εκπαιδεύτηκαν σημαντικά γύρω από το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Με τους καταναλωτές και τους εμπόρους να στρέφονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, οι επιχειρήσεις καλούνται να χρησιμοποιήσουν τεχνολογίες αιχμής για τον σχεδιασμό νέων εφαρμογών στον τομέα του FinTech, που στοχεύουν να κάνουν τις πληρωμές ευκολότερες, πιο γρήγορες και ασφαλέστερες. Διασφαλίζοντας ότι οι ηλεκτρονικές αγορές γίνονται γρήγορα και με ασφάλεια, οι έμποροι δύνανται να αυξήσουν τις πωλήσεις τους καθώς μπορούν να απευθύνονται σε μεγαλύτερο ποσοστό καταναλωτών. Επιπλέον, μπορούν να προσφέρουν στους καταναλωτές μία πληθώρα επιλογών πληρωμής, μεγαλύτερη σε σχέση με το παρελθόν. Για παράδειγμα, μέσα από τη συνεργασία μας με την EveryPay, προσφέρουμε τη δυνατότητα σε όλους τους συνεργάτες μας στο Skroutz Marketplace να πραγματοποιούν πωλήσεις με άτοκες δόσεις και μέσω αντικαταβολής με άμεση απόδοση των χρημάτων τους.

Σχεδιάζετε ανάλογη κίνηση για να συνεισφέρετε π.χ. σε θέματα logistics των μικρών επιχειρήσεων και ποια είναι τα πλάνα για το last mile, πέρα από τις δικές σας λύσεις;

Η βελτίωση των logistics μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων, όπως και του last mile experience, είναι μια διαρκής προσπάθεια πάνω στην οποία έχουμε σημειώσει πολύ μεγάλη πρόοδο και συνεχίζουμε να κάνουμε επενδύσεις. Πέρα από την προσπάθειά μας να επεκτείνουμε τη Skroutz Last Mile για να καλύπτει έναν όλο και μεγαλύτερο όγκο παραγγελιών, κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ξεκινήσαμε να παρέχουμε και υπηρεσίες αποθήκευσης στους συνεργάτες μας. Αυτές οι υπηρεσίες έχουν ως βασικό σκοπό να τους βοηθήσουν να αναπτυχθούν με πιο γρήγορους ρυθμούς, ενώ παράλληλα τους προσφέρουμε πρόσβαση σε υπηρεσίες όπως το Express Delivery.

Την ίδια στιγμή, στοχεύουμε να επεκτείνουμε το δίκτυο αυτόματης παραλαβής Skroutz Point, το οποίο αυτή τη στιγμή μετράει περισσότερα από 200 σημεία σε κεντρικά και εύκολα προσβάσιμα σημεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Αξίζει να σημειώσω ότι η συγκεκριμένη επέκταση πραγματοποιήθηκε μέσα σε λίγους μήνες, καθώς λανσάραμε επίσημα την υπηρεσία τον Νοέμβριο του 2021, με 20 Smart lockers στην Αθήνα. Η υπηρεσία αυτή αναβαθμίζει σημαντικά τη διαδικασία παράδοσης των παραγγελιών, διευκολύνοντας εξαιρετικά τόσο τους καταναλωτές όσο και τις επιχειρήσεις.

Όταν άρχισε τη δραστηριότητά της η Skroutz ως μηχανή αναζήτησης αλλά και ως marketplace, από το 2019, δεν είχε ουσιαστικά ανταγωνισμό. Σήμερα υπάρχουν και τοπικοί παίκτες (π.χ. Shopflix) ενώ τοποθετούνται στην αγορά και ξένοι, αξιοποιώντας τις δυνατότητες ανάπτυξης που υπάρχουν. Πώς θα εδραιώσετε μακροπρόθεσμα την ηγετική σας θέση σε ένα περιβάλλον που αλλάζει γρήγορα;

Ως εταιρεία, η αναζήτηση και ο μετασχηματισμός είναι μέρος του DNA μας και πάντα προσπαθούμε να γινόμαστε ολοένα και καλύτεροι σε αυτό που κάνουμε. Ξοδεύουμε όλη μας την ενέργεια στην προσπάθεια βελτίωσης των υπηρεσιών μας και τη δημιουργία νέων καινοτόμων εργαλείων που μετασχηματίζουν την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών στο πλαίσιο της ψηφιακής εποχής που ζούμε. Ο ανταγωνισμός πάντα θα υπάρχει και μπορεί να ωφελήσει εποικοδομητικά τις επιχειρήσεις, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις προωθεί την καινοτομία. Αυτό που έχει σημασία είναι ο τρόπος που τον αντιμετωπίζεις και πώς μπορείς να τον αξιοποιήσεις για να γίνεις καλύτερος μέσα από αυτόν. Άρα για το μέλλον προσπαθούμε πάντα να παραμένουμε προσηλωμένοι στους στόχους και στις αξίες μας, με σκοπό να κερδίζουμε την εμπιστοσύνη των χρηστών και των συνεργατών μας.

Μπορεί ένας περιφερειακός παίκτης όπως η Skroutz να ανταγωνιστεί διεθνείς πλατφόρμες όπως η Amazon, η Aliexpress και η Google;

Η Skroutz βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση καθώς είναι 100% συγκεντρωμένη στην Ελλάδα και δημιουργεί υπηρεσίες αποκλειστικά για εγχώριους καταναλωτές και επιχειρήσεις. Αυτό το "focus" μάς παρέχει μια ιδιαίτερη θέση στην αγορά που δραστηριοποιούμαστε και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε δυναμικά. Η υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών και λύσεων που παρέχουμε, έχει χτίσει μία σχέση εμπιστοσύνης με τους εμπόρους που συνεργαζόμαστε και τους καταναλωτές που μας επιλέγουν. Αυτό το γεγονός μάς βοηθά να εξελισσόμαστε και να καταγράφουμε σημαντική αύξηση στις πωλήσεις και στο ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας μας.
Όσον αφορά στον κλάδο του e-commerce και τον διεθνή ανταγωνισμό, είναι σημαντικό να εξοικειώνονται οι καταναλωτές με το διαδίκτυο και τις ηλεκτρονικές αγορές, καθώς ωφελείται συνολικά το ηλεκτρονικό εμπόριο και ανοίγει ο δρόμος για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων.

Επίσης η αριστεία και η καινοτομία των scale up εταιρειών συχνά οδηγεί σε εξαγορά, κάτι που είναι νομοτέλεια στη διεθνή σκηνή. Βλέπετε ανάλογη τύχη για τη Skroutz -η οποία άλλωστε έχει μια κάποια εμπειρία, έχοντας προσελκύσει έναν μεγάλο επενδυτή, το CVC;

Στη Skroutz πιστεύουμε πως έχουμε μπροστά μας ένα πολύ μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης και μας δίνει μεγάλη αισιοδοξία η επιτυχία με την οποία υλοποιείται το επιχειρηματικό μας πλάνο. Αυτή η εξέλιξη λοιπόν δεν βρίσκεται στα άμεσα πλάνα μας. Στόχος μας αυτή τη στιγμή αποτελεί η συνεχής εξέλιξη των υπηρεσιών που παρέχουμε σε καταναλωτές και εμπόρους στην αγορά που δραστηριοποιούμαστε, για να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε περαιτέρω τη θέση που έχουμε αποκτήσει στον κλάδο του e-commerce.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v