Η γερμανική TeamViewer, που παρέχει μια πλατφόρμα συνδεσιμότητας για απομακρυσμένη πρόσβαση, έλεγχο, διαχείριση, παρακολούθηση και επισκευή συσκευών οποιουδήποτε είδους - από φορητούς υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα έως βιομηχανικά μηχανήματα και ρομπότ, είναι ένας από τους ομίλους που προσφέρει λύσεις και κατά την περίοδο της πανδημίας.
Το λογισμικό της TeamViewer έχει εγκατασταθεί σε περισσότερες από 2,2 δισεκατομμύρια συσκευές παγκοσμίως και τώρα η εταιρεία, όπως εξηγεί στο Euro2day.gr, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος για την επαυξημένη πραγματικότητα (Augmented Reality - AR) Hendrik Witt, επενδύει σε νέους τομείς.
Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι οι λύσεις που βασίζονται σε έξυπνα γυαλιά που εκτελούν προκαθορισμένες εργασίες για τη βελτίωση των διαδικασιών συντήρησης, συναρμολόγησης ή συλλογής. Επίσης επενδύει σε εφαρμογές AR που προσφέρουν αλληλεπίδραση με βάση το βίντεο. Δίνουν τη δυνατότητα να υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπων σε άλλο επίπεδο, όπως να ζωγραφίζει κάποιος στην οθόνη του ή να σχεδιάζει δείκτες σε αντικείμενα που υπάρχουν γύρω του. Επιπλέον, αναπτύσσει περαιτέρω τα προϊόντα AR που βασίζονται σε κινητά, ώστε να είναι προσβάσιμα σε ένα ευρύτερο κοινό.
Η TeamViewer είναι ένας από τους ξένους ομίλους που δημιούργησε κέντρο καινοτομίας στην Ελλάδα. Το Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας στα Ιωάννινα, είναι το πρώτο γραφείο της εταιρείας στη χώρα μας. «Ενισχύει τον στόχο της TeamViewer για επιπλέον προώθηση της καινοτομίας, ώστε να αναπτυχθούν νέες υπηρεσίες και προϊόντα που θα εξυπηρετούν διαφορετικές κατηγορίες πελατών, ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσεται γεωγραφικά σε περισσότερα μέρη στον κόσμο και έχει δείξει εντυπωσιακή ανάπτυξη από την αρχή του χρόνου». Ξεκίνησε τον Ιανουάριο 2020 με 18 υπαλλήλους και ήδη έχει ξεπεράσει τους 40 με μακροπρόθεσμο στόχο να απασχολεί 150 εργαζόμενους.
Aσφάλεια, προστασία της ιδιωτικής ζωής, GDPR, πιστεύετε ότι θα μας απασχολήσουν περισσότερο το 2021;
Καθώς η κατάσταση φαίνεται να διαρκεί περισσότερο από ό, τι νομίζαμε, ίσως για πολλές εταιρείες ολοι αυτοί οι τομείς να είναι πλέον προτεραιότητα. Έχουμε δει μια έντονη αύξηση σε τομείς που δίσταζαν να προχωρήσουν σε ψηφιοποίηση αρκετό καιρό λόγω ανησυχιών για λόγους απορρήτου, ασφάλειας και GDPR. Αλλά βλέπουμε αυτόν τον σκεπτικισμό να εξαφανίζεται. Οι τράπεζες και ο τομέας της υγειονομικής περίθαλψης, για παράδειγμα, πρέπει να πληρούν ειδικές απαιτήσεις σε αυτούς τους τομείς πριν από την εφαρμογή οποιασδήποτε λύσης απομακρυσμένης πρόσβασης, αλλά τα οφέλη είναι πολύ ισχυρότερα από τα πιθανά μειονεκτήματα. Αυτή η νέα τάση, μας αρέσει πολύ καθώς επικεντρώσαμε την προσοχή μας στην ασφάλεια, το απόρρητο και το GDPR και τα υπηρετούμε στο έπακρο. Τα προϊόντα μας κρυπτογραφούνται από την αρχή μέχρι το τέλος με κλειδιά 256bit AES- και 4096 RSA για παράδειγμα.
Το 2020 έχουμε δει μια τεράστια απαίτηση για ψηφιοποίηση ολόκληρου του εργοστασίου και των εργαζομένων. Πιστεύετε ότι αυτή η τάση θα διαρκέσει και ποια τεχνολογία θα κυριαρχήσει σε αυτήν την περίπτωση;
Φυσικά, έχουμε παρατηρήσει την ανάγκη για άμεση ψηφιοποίηση ολόκληρων διαδικασιών και εργοστασίων το 2020. Αυτή η αύξηση είναι σαφώς αποτέλεσμα του COVID και υπάρχουν ορισμένα εργαλεία για να ενημερώνεται το εργοστάσιό με αισθητήρες IoT και να έρχεται στο επίπεδο βιομηχανίας 4.0 πιο γρήγορα. Ωστόσο, οι εταιρείες που έχουν ήδη ξεκινήσει τον ψηφιακό μετασχηματισμό των διαδικασιών τους, ήταν σε μία καλύτερη φάση, καθώς χρειάζονταν μόνο να κλιμακώσουν τις λύσεις τους, χωρίς να εφαρμόσουν κάτι από την αρχή. Είμαστε βέβαιοι, ότι αυτή η αύξηση της ζήτησης επηρεάστηκε από την πανδημία, αλλά έχουμε δει τις εταιρείες να αγκαλιάζουν τεχνολογίες όπως το Internet of Things και την επαυξημένη πραγματικότητα (AR) με τρόπο που έχουν ήδη καταλάβει πώς ωφελεί τη δουλειά τους μακροπρόθεσμα. Πιο ώριμες εταιρείες σε όλο τον κόσμο ξεκίνησαν επίσης τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό πριν από λίγο καιρό και έχουν δει αυτά τα οφέλη ανεξάρτητα από οποιαδήποτε πανδημία. Είμαστε περισσότερο πεπεισμένοι ότι αυτή η τάση της ψηφιοποίησης των εργοστασίων και των εργαζομένων θα διαρκέσει. Αυτή η πανδημία ήταν μόνο ένα ξεκίνημα.
Πώς επηρέασε η Covid 19 τους πελάτες της TeamViewer και εάν υπάρχει κάποια κατηγορία εταιρειών που επηρεάστηκε περισσότερο;
Προφανώς, κάθε εταιρεία έχει πληγεί από αυτήν την παγκόσμια πανδημία, αλλά δεν έχει επηρεαστεί μόνο αρνητικά. Εχουμε δει μια αύξηση των προσλήψεων στον τομέα της εφοδιαστικής λιανικής και φαρμακευτικής για παράδειγμα και οι κατηγορίες αυτές των εταιριών, έχουν επίσης ανταποκριθεί βελτιώνοντας την καθημερινή εργασία των εργαζομένων, κυρίως της πρώτης γραμμής, με τη νεότερη τεχνολογία όπως το xPick για υποστήριξη πλήρους παραγγελίας hands-free στον τομέα της εφοδιαστικής. Πολλές εταιρείες από την άλλη πλευρά έπρεπε να βρουν γρήγορες λύσεις για να επιτρέψουν την απομακρυσμένη εργασία σε ευρεία βάση, ανεξάρτητα από το εάν τα στελέχη τους είχαν πρόσβαση στις συσκευές της εταιρείας τους από το σπίτι ή για τους εργαζόμενους στο κατάστημα τους για να λάβουν βοήθεια από απόσταση, διατηρώντας παράλληλα την παραγωγή. Είναι δύσκολο να ονομάσουμε μία συγκεκριμένη κατηγορία, αλλά πιστεύω ότι ο τουρισμός και τα ταξίδια υπέφεραν περισσότερο. Κάθε εταιρεία έπρεπε να ανταποκριθεί σε αυτήν την πανδημία. Όσοι είχαν αρχίσει ήδη να ψηφιοποιούν την εταιρεία και το εργατικό τους δυναμικό, ωστόσο, μπορούσαν να ανταποκριθούν πιο γρήγορα.
Τώρα που χρησιμοποιούμε απομακρυσμένη εργασία και τηλεκπαίδευση, τι είναι αυτό που μπορεί να προσφέρει η TeamViewer;
Η TeamViewer προσφέρει μια ολόκληρη γκάμα διαφορετικών προϊόντων και υπηρεσιών, τα οποία όλα καταλήγουν στο κάτω τέλος ότι επιτρέπουμε τη δυνατότητα απομακρυσμένης σύνδεσης ανεξάρτητα από συσκευές, λειτουργικά συστήματα ή γεωγραφικά όρια. Αυτό επηρεάζει επίσης την απομακρυσμένη εργασία και την εκπαίδευση. Τα προϊόντα μας είναι συμβατά σε οποιαδήποτε συσκευή επιτρέποντας συνδέσεις με οποιονδήποτε άλλο, σαν να είχατε όλες τις συσκευές μπροστά σας. Αλλά μαζί με τη συνδεσιμότητα προσφέρουμε επίσης εργαλεία για τηλεδιάσκεψη στην ίδια ασφαλή πλατφόρμα. Διαθέτουμε μια λύση τηλεδιάσκεψης, καθώς και μια λύση απομακρυσμένης υποστήριξης που βασίζεται σε AR, η οποία αποτελεί μέρος των λύσεων TeamViewer Frontline και επιτρέπει σε ένα άτομο να δείχνει απευθείας τον χώρο που βρίσκεται, είτε σε smartphone είτε σε έξυπνα γυαλιά, και το άλλο να ζωγραφίσει την ώρα του βίντεο ή βάλει σημάδια που κολλάνε σε αυτό που βλέπει εκείνη την ώρα. Τόσο η τηλεδιάσκεψη όσο και η λύση υποστήριξης με βάση το AR είναι ιδανικές για μεταφορά γνώσεων και εκπαιδευτικούς σκοπούς, καθώς μπορείτε να καθοδηγήσετε άλλους από απόσταση με έναν τρόπο όπως θα μπορούσατε να σταθείτε δίπλα τους.
Πώς περιμένετε να αλλάξει η απομακρυσμένη εργασία και πώς θα εξελιχθεί η τεχνολογία το 2021;
Η απομακρυσμένη εργασία έχει ήδη βρει τη θέση της. Ορισμένες εταιρείες, που μπορούν να το κάνουν, προσφέρουν ήδη στους υπαλλήλους τους ένα πλήρες σενάριο εξ αποστάσεως εργασίας. Δεν περιμένουμε από κάθε εταιρεία να στραφεί σε μια πλήρη απομακρυσμένη λύση, αλλά βλέπουμε μια τάση προς ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας μερικώς στο γραφείο και εν μέρει εξ αποστάσεως. Η τεχνολογία είναι καθοριστικός παράγοντας για αυτό, καθώς όλοι χρειάζονται αξιόπιστες και ασφαλείς λύσεις. Η απομακρυσμένη εργασία θα είναι έγκυρη επιλογή μόνο εάν η εταιρεία μπορεί να επωφεληθεί από αυτήν. Το 2021 αναμένουμε να δούμε περαιτέρω βελτιώσεις στον τομέα των αλληλεπιδράσεων μεταξύ απομακρυσμένων εργαζομένων, όπως θα συναντούσαν στην πραγματική ζωή. Οι τηλεδιασκέψεις με χρήση και video είναι ήδη αποδεκτές για να αντικαταστήσουν μια φυσική συνάντηση σε κάποιο βαθμό. Κοιτώντας προς το AR περιμένουμε να το δούμε να αποτελεί μέρος οποιασδήποτε αλληλεπίδρασης με βάση το βίντεο, δίνοντας τη δυνατότητα να υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ ατόμων σε άλλο επίπεδο, όπως να ζωγραφίζει στην οθόνη του ή να σχεδιάζει δείκτες σε αντικείμενα που υπάρχουν γύρω του.
Ποια είναι τα σχέδια της TeamViewer για το 2021; Θα μπορούσατε να μας πείτε εάν θα βγει κάποιο νέο προϊόν ή υπηρεσία;
Εστιάζουμε στις τρέχουσες εξελίξεις μας, έτσι εκτός από το βασικό προϊόν της TeamViewer , δίνουμε έμφαση στο IoT και AR για τη βελτίωση της εταιρικής μας λύσης. Το καλοκαίρι του 2020 προσθέσαμε στο Frontline ένα προϊόν AR που βασίζεται στη βιομηχανία και λύσεις στο χαρτοφυλάκιό μας, τα οποία πρόκειται να ενσωματώσουμε πλήρως το 2021 στην πλατφόρμα TeamViewer. Με αυτό βελτιώνουμε περαιτέρω την προσφορά μας στους τομείς της κατασκευής, της εφοδιαστικής αλυσίδας, των τροφίμων και των ποτών και της υγειονομικής περίθαλψης. Οι λύσεις Frontline βασίζονται κυρίως σε έξυπνα γυαλιά που εκτελούν προκαθορισμένες εργασίας για τη βελτίωση των διαδικασιών συντήρησης, συναρμολόγησης ή συλλογής. Επιπλέον, θα αναπτύξουμε περαιτέρω τα προϊόντα AR που βασίζονται σε κινητά, ώστε να είναι προσβάσιμα σε ένα ευρύτερο κοινό.