J. Merlet: Θετική έκπληξη οι ελληνικές start ups

O Ηead of Μarketing της Pernod Ricard Hellas Julien Merlet μιλά στο Euro2day.gr για τις ελληνικές start ups, την κοινωνική επιχειρηματικότητα και τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν οι εγχώριες εταιρείες από το διαγωνισμό Chivas Ventures.

J. Merlet: Θετική έκπληξη οι ελληνικές start ups

Οι ελληνικές κοινωνικές start-ups που ενδιαφέρονται να διεκδικήσουν μέρος της χρηματοδότησης ενός εκατομμυρίου δολαρίων, μπορούν να υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής στο διαγωνισμό Chivas Ventures έως το τέλος Οκτωβρίου.

Ο Ηead of Μarketing της Pernod Ricard Hellas Julien Merlet μιλά στο Euro2day.gr για την τριετή διαδρομή του διαγωνισμού στη χώρας μας και για τα οφέλη που αποκόμισαν όσες εταιρείες συμμετείχαν σε αυτόν, είτε κέρδισαν, είτε όχι. Παράλληλα, δηλώνει την εμπιστοσύνη του στην εγχώρια κοινωνική επιχειρηματικότητα, υποστηρίζοντας πως η Ελλάδα μπορεί να ανταγωνιστεί επάξια τις start-ups άλλων χωρών από όλο τον κόσμο και αυτό επιβεβαιώνεται από την τελική κατάταξη των Ελλήνων υποψηφίων τις δύο προηγούμενες χρονιές του διαγωνισμού.

Τέλος, ο κ. Merlet αν και αναγνωρίζει τις δυσκολίες και το συνεχώς μεταβαλλόμενο εγχώριο περιβάλλον, παραμένει αισιόδοξος για το μέλλον της ελληνικής οικονομίας, βλέποντας και τη δυναμική των καινοτόμων start ups.

Κύριε Merlet, μπορείτε να μας περιγράψετε με συντομία τον διαγωνισμό Chivas Venture, καθώς και τη σχέση του με τις start ups και την κοινωνική επιχειρηματικότητα;

Με περισσότερο από 1 εκατομμύριο δολάρια χρηματοδότηση και πόρους, ο διαγωνισμός Chivas Venture αποτελεί διεθνή πρωτοβουλία αναζήτησης και στήριξης της επόμενης γενιάς start-ups που επιχειρούν να δημιουργήσουν ένα καλύτερο μέλλον για την κοινωνία. Το Chivas Venture εμπνέει επιχειρηματίες από όλο τον κόσμο που επιδιώκουν μία θετική αλλαγή, πετυχαίνοντας τις φιλοδοξίες τους και αξιοποιώντας τις δυνατότητές τους. Από τότε που ξεκίνησε το Chivas Venture το 2014, πάνω από 8.000 κοινωνικές επιχειρήσεις από τις 6 ηπείρους έχουν υποβάλει αίτηση για την ευκαιρία να διεκδικήσουν μέρος από την ετήσια χρηματοδότηση του 1 εκατομμυρίου δολαρίων, ενώ τελικά 100 start-ups απ’ όλον τον κόσμο ενισχύθηκαν με $4 εκατ. Η Ελλάδα συμμετέχει για τρίτη φορά φέτος και είναι μια εκπληκτική ευκαιρία για κάθε ελληνική κοινωνική startup να μοιραστεί την ιδέα της και να γίνει μέλος της παγκόσμιας κοινότητας επιχειρήσεων που δημιουργούν ένα καλύτερο μέλλον. Οι ελληνικές κοινωνικές start-ups που ενδιαφέρονται να διεκδικήσουν μέρος της χρηματοδότησης $1 εκατ., μπορούν να κάνουν την αίτησή τους ηλεκτρονικά στο https://www.chivas.com/el-gr/the-venture/register έως την Τετάρτη 31 Οκτωβρίου.

Πολλοί πιστεύουν πως σε μια οικονομία που έχει πληγεί τόσο έντονα από την οικονομική κρίση, ο όρος «κοινωνική επιχειρηματικότητα» αποτελεί πολυτέλεια. Είναι τελικά έτσι;

Οποιαδήποτε δράση έχει τη δυνατότητα να αλλάξει το τοπίο της κρίσης, δεν μπορεί να θεωρείται πολυτέλεια, αλλά το βήμα που πρέπει να κάνουμε όλοι για να προχωρήσουμε μπροστά. Ιδιαίτερα ο κλάδος της κοινωνικής επιχειρηματικότητας είναι ένα πεδίο το οποίο μπορεί να ωφελήσει την ελληνική κοινωνία σε πολλά επίπεδα, καθώς συνδυάζει την ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας με την επιστροφή στην κοινωνία και την επιδίωξη καλύτερης ποιότητας ζωής για ευπαθείς ομάδες και μη. Αυτήν την τόσο έντονη περίοδο οικονομικής κρίσης, η κοινωνική επιχειρηματικότητα είναι ο τομέας στον οποίο οφείλουμε να επενδύσουμε για να αλλάξουμε ριζικά το τοπίο της ύφεσης.

Φέτος είναι η τρίτη χρονιά διεξαγωγής του διαγωνισμού. Πώς θα αξιολογούσατε την μέχρι τώρα πορεία του; Ποια η ανταπόκριση των ελληνικών εταιρειών; Πόσο πιστεύετε ότι ωφελήθηκαν οι εταιρείες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό, είτε τελικά βραβεύθηκαν, είτε όχι;

Πέρυσι, περισσότερες από 30 ελληνικές κοινωνικές επιχειρήσεις ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή μας και έλαβαν μέρος στον τοπικό διαγωνισμό, με το επίπεδο των υποψηφίων να είναι ακόμα υψηλότερο. Γι’ αυτό και ήταν ιδιαίτερα δύσκολο να επιλέξουμε τους πέντε φιναλίστ, ενώ ακόμη δυσκολότερο να καταλήξουμε στον Έλληνα νικητή που θα μας εκπροσωπούσε στον παγκόσμιο τελικό. Φέτος, οι προσδοκίες μας είναι ακόμα μεγαλύτερες, καθώς ο διαγωνισμός είναι πλέον ευρέως γνωστός και πιστεύουμε ότι θα προσελκύσουμε ακόμη περισσότερους, πολλά υποσχόμενους κοινωνικούς επιχειρηματίες. Τα οφέλη συμμετοχής στον διαγωνισμό Chivas Venture είναι πολλαπλά για μία εταιρεία, είτε βραβευτεί, είτε όχι. Οι εταιρείες που λαμβάνουν μέρος στον διαγωνισμό εκτός της ευκαιρίας να διεκδικήσουν μέρος χρηματοδότησης 1 εκατομμυρίου δολαρίων, έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στο Chivas Venture Accelerator Program που περιλαμβάνει one-to-one coaching και workshops από ειδικούς του παγκόσμιου οικοσυστήματος. Ακόμα, συνδέονται με μια παγκόσμια κοινότητα που ενισχύει τη δραστηριότητά τους και τις βοηθά να αναπτυχθούν, ενώ παράλληλα απολαμβάνουν τοπική και παγκόσμια προβολή στα σημαντικότερα μέσα ενημέρωσης.

Πώς θα αξιολογούσατε το χώρο των start ups στην Ελλάδα; Υπάρχουν πραγματικά πρωτοπόρες εταιρείες που θα μπορούσαν να προσφέρουν πολλά στην οικονομία και την κοινωνία, ή γίνεται τελικά πολύ κουβέντα για το τίποτε;

Το 2016, η Ελλάδα συμμετείχε στο Chivas Venture για πρώτη φορά. Ήμασταν ταυτόχρονα ενθουσιώδεις, αλλά και διστακτικοί, καθώς ο όρος της κοινωνικής επιχειρηματικότητας δεν είχε και ούτε έχει ακόμα εδραιωθεί στη χώρα μας. Πολλές εταιρείες που είναι κοινωνικές δεν το γνωρίζουν καν. Τα τρία αυτά χρόνια του Chivas Venture έχουμε εκπλαγεί ευχάριστα από τις καινοτόμες ιδέες και το όραμα των υποψηφίων που συναντάμε. Η Ελλάδα μπορεί να ανταγωνιστεί επάξια τις start-ups άλλων χωρών από όλο τον κόσμο και αυτό επιβεβαιώνεται από την τελική κατάταξη των Ελλήνων υποψηφίων τις δύο προηγούμενες χρονιές του διαγωνισμού. Το 2016 η Ladd//roller εκπροσώπησε την Ελλάδα και κατέκτησε την 9η θέση μεταξύ 30 υποψηφίων σε όλο τον κόσμο κατά τη διάρκεια της ηλεκτρονικής δημόσιας ψηφοφορίας, ενώ πέρυσι η εταιρεία TOBEA κατέκτησε τη 13η θέση ανάμεσα σε 27 χώρες.

Ποια πιστεύετε ότι είναι τα μεγαλύτερα εμπόδια για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα και πόσο αισιόδοξος είστε για το μέλλον της οικονομίας μας;

Το status μιας επιχείρησης, ανεξάρτητα από το επιχειρηματικό της μοντέλο, επηρεάζεται τόσο από το οικονομικό όσο και από το κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται. Καθώς στην Ελλάδα βιώνουμε μια δύσκολη περίοδο οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, είναι αναμενόμενο να επηρεάζονται σημαντικά όλες οι επιχειρήσεις. Επίσης, μια άλλη πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι start-ups είναι η γραφειοκρατία που καθυστερεί κάθε ενέργεια που απαιτείται για ένα νέο ξεκίνημα. Ωστόσο, παρά το συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, παραμένουμε αισιόδοξοι για το μέλλον της οικονομίας μας, βλέποντας τη δυναμική καινοτόμων start-ups, όπως αυτών που αναζητά το Chivas Venture!

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v