Τον τρόπο με τον οποίο θα δραστηριοποιηθεί η «Μασούτης» στην Αθήνα εξηγεί με αποκλειστική του συνέντευξη στο Euro2day.gr ο διευθυντής marketing της αλυσίδας, Σταμάτης Δαυίδ. Όπως αναφέρει, η είσοδος της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας στην Αττική ήταν παλαιός στόχος, ο οποίος επιταχύνθηκε από την κατάρρευση της Μαρινόπουλος.
Λίγο καιρό πριν δούμε το brand «Μασούτης», ο κ. Δαυίδ ρίχνει το γάντι στον ανταγωνισμό, τονίζοντας ότι τον ξέρει καλά και δεν θα τον αφήσει να ξεφύγει. Ο ίδιος αναλύει τα συγκριτικά κατ' αυτόν πλεονεκτήματα της αλυσίδας και υπογραμμίζει ότι πέραν των 57 καταστημάτων που απέκτησε από την πρόσφατη εξαγορά, θα δημιουργηθούν και άλλα εντός της Αττικής. Ξεκαθαρίζει δε κατηγορηματικά ότι η «Μασούτης δεν πωλείται».
Αρκετοί αιφνιδιάστηκαν από την είσοδό σας στην Αττική. Πότε λήφθηκε η απόφαση για την εξαγορά της Προμηθευτικής;
Θα έλεγα ότι καμιά φορά όσο φέρνει η στιγμή, δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος. Υπήρχε από παλιά αυτή η σκέψη, ότι η αλυσίδα δεν μπορούσε να περιορίζεται μόνο στη Βόρεια Ελλάδα ή τη μισή Ελλάδα. Και επειδή έχει τη δυναμική η οποία είναι εμφανής σε όλα τα επίπεδα, τόσο σε επίπεδο ανθρώπων όσο και οργάνωσης, ήταν θέμα χρόνου να γίνει. Βέβαια οι καταστάσεις με την πτώση του Μαρινόπουλου επιτάχυναν αυτή την ανάγκη για την επέκταση της εταιρείας. Και δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι αυτή η εταιρεία μεγάλωσε μέσω αρκετών εξαγορών. Συνεπώς ήταν θέμα χρόνου να γίνει. Βέβαια βρέθηκε η κατάλληλη στιγμή, αυτή με την Προμηθευτική, όπου υπήρχαν αρκετά πράγματα που διακρίναμε ότι κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος, ή ταυτίζονται με τη λειτουργία της δικής μας επιχείρησης.
Από την εξαγορά της Προμηθευτικής αποκτήσατε 57 καταστήματα. Θα τα διατηρήσετε όλα εν λειτουργία;
Ναι. Θα είναι πλήρως λειτουργικά και τα 57 καταστήματα. Δεν υπάρχει καμία σκέψη να κλείσουν κάποια καταστήματα. Το αντίθετο. Θα λειτουργήσουν όλα όπως είναι. Μάλιστα η Προμηθευτική είχε προγραμματίσει να ανοίξει και άλλα δύο το επόμενο διάστημα, τα οποία είναι στην ουσία έτοιμα καταστήματα που είχε πάρει από τον Σκλαβενίτη. Πλέον θα τα ανοίξουμε εμείς. Οπότε μπορούμε να μιλάμε για 59 καταστήματα.
Πότε θα δούμε το brand «Μασούτης» στην Αττική;
Πάρα πολύ σύντομα. Θα έλεγα στους επόμενους μήνες.
Ποιος είναι ο ποσοτικός στόχος από άποψης κύκλου εργασιών που θέτετε για το πρώτο διάστημα λειτουργίας σας στην Αττική;
Λαμβάνοντας υπόψη τον τζίρο της Προμηθευτικής, ο οποίος το 2016 ήταν 116 εκατ. ευρώ, σίγουρα θα ξεπεράσουμε τα 120 εκατ. ευρώ. Σε κάθε περίπτωση όμως, αυτό εξαρτάται από το πώς εμείς θα δημιουργήσουμε ένα νέο δεδομένο στην Αττική.
Γνωρίζετε ότι μπήκατε στον «φυσικό χώρο» των μεγάλων λιανεμπορικών επιχειρήσεων. Ποιο θα είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα στην Αττική απέναντι σε καθιερωμένες αλυσίδες;
Όπως και αυτοί μπήκαν στον φυσικό μας χώρο. Το πλεονέκτημά μας είναι οι ανταγωνιστικές τιμές, το οποίο «σκοράρει» στην ελληνική πραγματικότητα τα τελευταία χρόνια με την κρίση. Σίγουρα όμως είναι το ανθρώπινο πρόσωπο και η εξυπηρέτηση την οποία ξέρουμε και εφαρμόζουμε στο δικό μας business, η μεγάλη ποικιλία και η φιλικότητα που θα υπάρξει στα καταστήματα. Εδώ θέλω να πω ότι η Προμηθευτική, τουλάχιστον από τις έρευνες που είχαμε και μελετούσαμε πριν την εξαγορά, έχει το ανθρώπινο πρόσωπο στις γειτονιές που δραστηριοποιείται. Έχει πολύ καλή φήμη και είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα, που σίγουρα θα το κρατήσουμε, διότι ξέρουμε πολύ καλά τον τρόπο. Σε κάθε περίπτωση, η Μασούτης ξέρει να αφουγκράζεται τις ανάγκες των καταναλωτών και να τις ικανοποιεί, όπως το κάνει εδώ και 42 χρόνια.
Θα μείνετε μόνο στην Αττική, ή έχετε πρόθεση να επεκταθείτε και σε άλλες περιοχές;
Προς το παρόν δεν έχουμε κάτι να ανακοινώσουμε. Αυτό που προέχει είναι να ενσωματώσουμε το νέο δίκτυο το ταχύτερο δυνατόν, να το φέρουμε στα μέτρα τα οποία θέλουμε. Όπως έχει ανακοινωθεί και από τον ίδιο τον κ. Μασούτη, βλέπουμε και άλλα σημεία εντός της Αττικής. Οπότε το βάρος πέφτει στην Αττική. Πού και πόσα θα είναι τα νέα καταστήματα πλην αυτών της Προμηθευτικής, δεν μπορούμε να σας πούμε ακόμη. Θέλω να σημειώσω ότι για εμάς η Αττική είναι μια περιοχή «παρθένα», με τέσσερα εκατομμύρια πληθυσμό, δηλαδή σχεδόν τη μισή Ελλάδα, η οποία έχει αρκετές ευκαιρίες, τουλάχιστον στο στυλ που εμείς λειτουργούμε στις γειτονιές και τις συνοικίες. Έχουμε τη δική μας, διαφορετική πινελιά, που θα την προσθέσουμε στην κάθε περιοχή που πάμε.
Στις νέες περιοχές εντός της Αττικής θα μπείτε με μικρά ή μεγάλα καταστήματα;
Αυτό που πήραμε σαν προίκα από την Προμηθευτική είναι καταστήματα τα οποία είναι 300-600 μέτρα. Σίγουρα είναι καταστήματα στα μέτρα που ξέρουμε να δουλεύουμε πάρα πολύ καλά. Έχουμε τεράστια εμπειρία στα μεσαίου μεγέθους καταστήματα. Αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό. Θα πρέπει να δείξουμε και το δικό μας «look and feel» σε μεγαλύτερα καταστήματα. Είναι κάτι που μελετάμε και θα το υλοποιήσουμε κάποια στιγμή.
Η αγορά κινείται στον αστερισμό των προσφορών και των εκπτώσεων. Έχετε κάποιο πλάνο για την προσέλκυση πελατών στην Αττική;
Είμαστε μεταξύ των μεγάλων της αγοράς και είμαστε μια άκρως ανταγωνιστική αλυσίδα. Δεν θα αφήσουμε να μας ξεφύγει ο ανταγωνισμός. Θέλω να προσθέσω ότι σε λίγο καιρό τα σημεία πώλησης που θα διαθέτουμε θα φθάσουν στα 330 από τα 273 σήμερα. Αυτό που μπορώ να πω, είναι ότι η αλυσίδα Μασούτης ξέρει πολύ καλά τη δουλειά της, ξέρει να κερδίζει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και είναι μια αλυσίδα με ανθρώπινο πρόσωπο, με ονοματεπώνυμο και αφουγκράζεται πραγματικά τον καταναλωτή σε κάθε περιοχή που πάει.
Πώς κινείται η αλυσίδα το πρώτο διάστημα του έτους;
Όπως όλη η αγορά είμαστε σε ένα σπιράλ καθόδου. Τα νούμερα σε όλες τις αλυσίδες το πρώτο τετράμηνο κινούνται οριακά αρνητικά.
Το 2017;
Το 2017 ήμασταν οριακά αρνητικοί. Είχαμε μια απώλεια όπως όλη η αγορά. Ήταν μια χρονιά η οποία χάθηκε ένα μεγάλο μέρος από αυτά που είχαμε πάρει από το δίκτυο του Μαρινόπουλου το 2016.
Μια τελευταία ερώτηση: πριν την εξαγορά της Προμηθευτικής, είχατε εξετάσει το ενδεχόμενο της πώλησης της Μασούτης;
Ό,τι έχει αναφερθεί επ' αυτού είναι εκ του πονηρού. Ποτέ δεν συζητήσαμε. Άλλοι έρχονται και λένε διάφορα πράγματα. Να το ξεκαθαρίσουμε: Δεν πουλάμε, δεν μας ενδιαφέρει. Εμείς έχουμε μπροστά μας ένα πολύ μεγάλο πεδίο. Ανεβήκαμε σε ένα πολύ διαφορετικό level από αυτό που κινούνταν η επιχείρηση. Μπήκαμε σε μια αγορά τεσσάρων εκατομμυρίων κατοίκων και έχουμε ένα concept που λέγεται Mασούτης και το οποίο έχει πολύ μεγάλη γοητεία.